نسخه چاپی

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نما:

مبارزه با فساد در حد حرف باقی مانده است/ به جای مبارزه و پیشگیری بیشتر در حال لاپوشانی هستند/ هجمه به قوه قضاییه راهكار تمدید ماندن در پاستور

عکس خبري -مبارزه با فساد در حد حرف  باقي مانده است/ به جاي مبارزه و پيشگيري بيشتر در حال لاپوشاني هستند/  هجمه به قوه قضاييه راهکار تمديد ماندن در پاستور

در بحث حقوق های نجومی هرچه قوه قضائیه درخواست كرد تا متخلفان را دولت معرفی كند، اما دولت از این امر سرباز زد

یک فعال سیاسی زن در خصوص تشدید حملات زبانی دولتمردان نسبت به قوه قضائیه اظهار داشت: معمولا ً این گونه است که انسان به کسی که قصد مبارزه و مقابله با خطاها و تخلفاتش را داشته باشد، برخورد می کند. در خصوص حملات دولت به قوه قضائیه هم همین مسئله صدق می کند.
عشرت شایق با بیان اینکه هم اکنون یک اراده مستحکم در دستگاه قضا برای مقابله با فساد اقتصادی بوجود آمده است، افزود: خوشبختانه طی سالهای اخیر قوه قضائیه با روند مثبتی که در پیش گرفته با دقت در جزئیات پرونده های فساد اقتصادی علی رغم زمان بر بودن مدت بررسی پرونده ها به اطلاعاتی دست یافته است که نشان می دهد برخی رانت خوار و ویژه خوار که از انقلاب برای خود سهمی قائل هستند، در این میان نقش دارند و این حملات از همین ناحیه صورت می پذیرد.
نماینده سابق مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی از افزایش شدت حمله به قوه قضائیه در ماهای منتهی به انتخابات خبر داد و گفت: این هجمه نیز همه جانبه و در همه عرصه ها خواهد بود و بیشتر از ناحیه کسانی است که خود و اطرافیانشان در فساد اقتصادی نقش ویژه ایی داشته اند و کشور را دچار مشکلات عدیده ایی کرده اند.
وی اولین عامل دست اندازی به بیت المال را ایجاد نا امیدی و یاس در بین مردم خواند و عنوان کرد: وقتی مردم از سوئی مشاهده می کنند افرادی را که بعضا ً خودشان برگزیده اند و در سمتی قرار داده اند با استفاده از رانت به بیت المال دستبرد می زنند و خود و اطرافیانشان به نان و نوائی می رسند و از سوئی خود مردم با فقر دست به گریبان هستند، دچار نا امیدی می شوند.
شایق اقدامات اخیر دولت در حمله به دستگاه قضا را نوعی فرار به جلو برشمرد و گفت: الان زمانی است که دولت باید نسبت به عملکردش پاسخگو باشد و بگوید برای رفاه و معیشت مردم چه کرده است، اما از آن جائی که در این کارنامه چیز قابل توجهی وجود ندارد، انگشت اتهام را به سمت سایر قوا گرفته اند.
نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی به مسابقه ثروت اندوزی در نزد برخی مسئولان اشاره کرد و افزود: این برای مردم قابل قبول نیست که نزدیکان مسئولان اجرائی کشور با سوء استفاده از موقعیت شان برای خود اندوخته هنگفتی فراهم کنند و از طرف دیگر مسئولان به جای مقابله با آنها و معرفی شان به دستگاه قضا، قوه قضائیه را که قصد برخورد با این ویژه خواران را دارد مورد هجمه قرار دهند تا سرپوشی بگذارند بر تخلفات نزدیکانشان.
وی ادامه داد: در بحث حقوق های نجومی هرچه قوه قضائیه درخواست کرد تا متخلفان را دولت معرفی کند، اما دولت از این امر سرباز زد، در بحث صندوق ذخیره فرهنگیان هم همین مسئله رخ داده است. درست این است که دولت خود به عنوان ذی نفع از عاملان این فسادهای عظیم شکایت کند، اما نه تنها این کار را نمی کند بلکه به قوه قضائیه که اهتمام جدی برای مبارزه با مفسدین را دارد، هجمه می کند.
شایق بدهکاران بانکی را هم از بخش های دیگری برشمرد که دولت در برخورد با آنها کوتاهی می کند، اظهار داشت: مسئولان تنها به گفتن اینکه این تعداد بدهکار بانکی بزرگ داریم بسنده می کنند اما از آنجائی که آنها با سفارش منسوبان به خود مسئولان این وام های کلان را دریافت کرده اند، آنها را معرفی نمی کنند و در مسیر مقابله دستگاه قضا با آنها نیز سنگ اندازی می کنند.

۱۳۹۵/۱۰/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...