نسخه چاپی

حاشیه نگاری خبرنگار نما از اختتامیه جششواره مردمی عمار‍:

فانوس جشنواره متعلق به دلاور مردانی است كه حقوق نجومی نمی گیرند

عکس خبري -فانوس جشنواره متعلق به دلاور مرداني است که حقوق نجومي نمي گيرند

برگزیده جشنواره مردمی فیلم عمار گفت: فانوس هفتمین جشنواره مردمی عمار را به تفنگداران دلاور جزیره فارسی كه حقوق نجومی نمی گیرند اهدا میكنم.

به گزارش نما ،شب گذشته فرهنگسرای بهمن میزبان انبوهی از مستند سازان و فیلمسازان انقلابی گرفته تا خانواده های شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم و مردم علاقه مند بود که در اختتامیه این جشنواره مردمی حضور داشتند. در مراسم اختتامیه از ابوالقاسم طالبی کارگردان قلاده های طلا و یتیم خانه ایران توسط خانواده شهدای مدافع حرم تقدیر شد.
از حاشیه های تقدیر از طالبی می توان به لحظه حضور وی بر روی سن اشاره کرد که یکی از حاضرین فریاد زد اقای طالبی شما نقطه مقابل اصغر فرهادی هستید ،از شما ممنون هستیم ،که طالبی در جواب گفت: مانقطه مقابل استکبار هستیم،هر کسی با ماست ماهم با او هستیم ، و هر کسی بر ما ست با هم بر او هستیم.
این کارگردان انقلابی سینمای ایران افزود: خیلی خرسندم که جشنواره عمار با چنین استقبالی مواجه شد ، زمانی که در سال ۸۸ این جشنواره را به همراه دوستان راه اندازی کردیم در مجموع ۴تا ۵نفر بیشتر نبودیم اما حالا این جشنواره با صدها نفر بر پا است و به مسیر رشد خود با قدرت ادامه می دهد.
از آقایان طالب زاده ده نمکی و جلیلی ممنون هستم .بسار خرسندم که در این جشنواره مردمی مردم پای کاربودند،چیزی که من سالها منتظر آن در سینمای ایران بودم.
در بخش مستند مدافعان حرم مستند پالمیرا به کارگردانی ساسان فلاح پور جایزه این بخش را به دست اورد. این مستند ساز برتر در گفتگو با خبرنگار نما گفت: مستند پالمیرا دلاور مردی های رزمندگان افغانی را در مبارزه با گروه های تکفیری و ازاد سازی منطقه پالمیر به دست این رزمندگان روایت می کند .
در ضمن سعی شده است تا در این مستند درباره چرایی حضور این رزمندگان در جبهه مقاومت در سوریه به تصویر کشیده شود. همچنین دیر جایزه بخش مدافعان حرم به بهترین فیلمبرداری به گروه تیپ فاطمیون اهدا شد.
یکی دیگر از حواشی اختتامیه جشنواره عمار پذیرایی از مردم با کلوچه و نان های محلی بود که مردم از روستاها و شهرستان های مختلف به جشنواره عمار آورده بودند.
گرچه با مشخص شدن برگزیدگان جشنواره عمار به ایستگاه پایانی خود رسید ام اکران فیلم های این دوره در بیش از سه هزار مکان در کشور از جمله مدارس ، مساجد و دانشگاه ها تا سال اینده و جشنواره بعدی ادامه دارد.
صدری نیا برگزیده جشنواره مردمی فیلم عمار در بخش جنگ نرم در مصاحبه با خبرنگار نما گفت: در مستند جزیره فارسی رشادت های سالهای گذشته تفنگداران فارسی روایت میشود ،این تفنگداران کار مهمی رابا دستگیری امریکایی ها انجام دادند این یک حماسه بزرگی بود و جایزه من متعلق به دلاورمردانی است که پرچم ایران را بر افراشتند.

۱۳۹۵/۱۰/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...