نسخه چاپی

غلامحسین شیری علی آبادی در گفتگو با نما:

دولت در نوسانات ارز نقش مستقیم دارد/ دولت برای كنترل نوسانات نرخ ارز صادرات را افزایش دهد

عکس خبري -دولت در نوسانات ارز نقش مستقيم دارد/ دولت براي کنترل نوسانات نرخ ارز صادرات را افزايش دهد

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، گفت: اگر دولت بتواند صادرات كشور را افزایش دهد، جبران ارز از دست رفته را می كند و در نوسانات نرخ ارز تغییرات مثبتی می گذارد.

غلامحسین شیری علی آبادی، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در خصوص دخالت بانک مرکزی و دلالان در نواسانات نرخ ارز، به نما گفت: دلایل مختلفی در نوسانات نرخ ارز موثر است.
وی ادامه داد: بانک مرکزی باید نوسانات بازار نرخ ارز را کنترل کند تا زندگی مردم بر اثر این تغییرات، دچار گرفتاری نشود، وی ادامه داد: بانک مرکزی نوسانات بازار نرخ ارز را کنترل کند تا زندگی مردم بر اثر این تغییرات، دچار گرفتاری نشود، همچنین باید با دلالان ارز برخورد قانونی صورت گیرد.
نماینده ادوار مجلس با اشاره به اینکه نباید ارز را به حال خود رها کرد، خاطر نشان کرد: نوسانات باید تحت کنترل قرار گیرد، زیرا تکانه های نرخ ارز زندگی، معیشت و بازار مردم را دچار تلاطم و گرفتار امواج مصنوعی می کند. برخی مسئولان وجود مسائل خارجی را دلیل این تغییرات می دانند در حالی که اگر این بود، باید در همه کشورها اثر می گذاشت.
وی منکر عوامل خارجی در تغییرات نرخ ارز نشد و ادامه داد: باید در داخل کشور مدیریت لازم را بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار به عهده داشته باشند، تا با درایت و کنترل، این نوع نوسانات بوجود نیاید.
شیری با الزام به اینکه باید ارز را تک رقمی کنیم، تاکید کرد: اجازه دهیم، بازار ارز تعیین قیمت کند و یا اگر قرار است تحت کنترل نهادهای قانونی باشد، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد، نواسانات نرخ ارز را کنترل کنند، نباید بگذارند به هر قیمتی نرخ ارز دچار تغییرات شود و باید جلوی این قضیه گرفته شود.
وی در پایان گفت: اگر دولت بتواند صادرات کشور را افزایش دهد، جبران ارز از دست رفته را می کند و در نوسانات نرخ ارز تغییرات مثبتی می گذارد، در حالی که اکنون دولت به صادرات تکیه نکرده است. با افزایش نرخ ارز باعث بالا رفتن قیمت کالای داخلی می شود و این کالا ها نمی توانند، به لحاظ کیفیت با مشابه خارجی رقابت کنند خود به خود به تورم و رکود منجر می شود.

۱۳۹۵/۱۰/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...