نسخه چاپی

مهمترین علل طلاق در كشور

بنابر اعلام رییس مركز پیشگیری سازمان بهزیستی، مسائل «جنسی» و «اقتصادی» و «مداخلات» مهم‌ترین دلایل مطرح شده از سوی زوج‌های جوان متقاضی طلاق در مراكز مداخله به منظور كاهش طلاق، سازمان بهزیستی است.

نظم‌ده در گفت‌وگو با ايسنا، با بيان اينكه بيش از 60 درصد افراد متقاضي طلاق، زوج‌هاي جواني هستند كه كمتر از 10 سال از زندگي مشترك آنها مي‌گذرد، از كاهش تقاضاي طلاق در چند سال اخير خبر داد.

وي افزود: دلايلي كه از سوي متقاضيان مطرح مي‌شود، توسط كارشناسان سازمان بهزيستي بررسي و مشخص شده است كه مهم‌ترين دليل كارشناسي براي طلاق اين زوج‌ها، فقدان آموزش لازم مراحل مختلف زندگي و تحكيم خانواده است.

رييس مركز پيشگيري سازمان بهزيستي در ادامه تاكيد كرد: اين آموزش‌ها نه تنها پيش از ازدواج ضروري است بلكه پس از آغاز زندگي مشترك بايد ادامه يابد چرا كه مهارت‌هاي زندگي مشترك و نيازهاي زوج‌ها در دوره جواني با دوره ميانسالي و پيري متفاوت است و هر دوره مولفه‌ها و مهارت‌هاي خاص خود را دارد.

نظم‌ده در ادامه بر خلاءهاي آموزشي در بروز طلاق در خانواده‌هاي ايراني، تاكيد كرد و به ايسنا گفت: ضروري است آموزش مهارت‌هاي خانواده گسترش يابد.

وي افزود: در برخي مواقع تغييرات زماني نيز در بروز اختلاف در خانواده‌ها تاثيرگذار است، چرا كه در زمان‌هاي مختلف، چارچوب‌هاي افراد تغيير مي‌كند و زوج‌ها بايد اين اتفاق را بپذيرند.

رييس مركز پيشگيري سازمان بهزيستي طلاق را يكي از آسيب‌هاي اجتماعي جوامع مختلف دانست و گفت: سازمان بهزيستي بر اساس وظايف ذاتي خود فعاليت‌هايي را در زمينه پيشگيري از طلاق عنوان كرده كه اين فعاليت‌ها تا 40 درصد در كاهش بروز طلاق در جامعه موثر بوده است.

نظم‌ده افزود: كارشناسان سازمان بهزيستي تحمل‌پذيري را به متقاضيان طلاق آموزش داده و بدين‌ترتيب فشار ناشي از مشكلات را كاهش و به حداقل برسانند.

۱۳۹۱/۶/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...