نسخه چاپی

وزیر دفاع آلمان: حمله اسرائیل به ایران عاقلانه نیست

وزیر دفاع آلمان درباره حمله اسرائیل به ایران هشدار داده و آن را حركتی «ناعاقلانه» خوانده است.

به گزارش نما به نقل از پرس تی وی،اورشليم پست گزارش داد، توماس دي مايزر، وزير دفاع آلمان، روز سه‌شنبه (۲۱شهريور، ۱۱ سپتامبر) طي سخنراني در کنفرانس گفت‌وگوي اسرائيل و اروپا در برلين، درباره بازتاب گسترده حمله اسرائيل به ايران هشدار داد.

وي گفت: « مسئله اين نيست که يک روز پس از حمله به ايران در تل‌آويو چه رخ خواهد داد، مسئله اين است که در جاهاي ديگر جهان چه پيش خواهد آمد.»

وي افزود که حمله عليه ايران به ظهور هم‌پيمانان جديد با تهران خواهد انجاميد.

امريکا، رژيم اسرائيل و برخي از هم‌پيمانان آن‌ها تهران را به دنبال کردن اهداف نظامي در برنامه‌هاي هسته‌اي خود متهم مي‌کنند و تل‌آويو نيز بارها تهران را به حمله نظامي تهديد کرده است.

با اين وجود تهران با بي‌اساس‌ خواندن اين اتهامات، تاکيد مي‌کند، به عنوان يکي از امضاکنندگان پيمان منع گسترش سلاح‌هاي اتمي (ان پي تي) و عضوي از اعضاي آژانس بين‌المللي انرژي اتمي از تمامي حقوق در زمينه توسعه و دستيابي به فناوري هسته‌اي براي مقاصد صلح‌آميز برخوردار است.

رژيم تل‌آويو اخيرا لفاظي‌هاي فتنه‌جويانه خود عليه تهران را افزايش داده است و بنيامين نتانياهو، نخست وزير و ايهود باراک، وزير امور نظامي رژيم اسراييل رهبري اين مبارزه متخاصم را بر عهده دارند.

مقامات ايران پاسخي کوبنده را در برابر هرگونه حمله نظامي عليه ايران وعده و اخطار داده‌اند چنين اقداماتي ممکن است آغازگر جنگي باشد که تا آن سوي خاورميانه نيز کشانده شود.

۱۳۹۱/۶/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...