نسخه چاپی

افغانستان فردا به پا میخیزد

عکس خبري -افغانستان فردا به پا ميخيزد

آمریكایی كه به ساحت پیامبر (ص) اهانت كرده از تظاهرات مردمی در تمامی ولایات افغانستان خبر داد و خواست مردم را تخلیه سفارت آمریكا در كابل بیان كرد.

به گزارش نما مولوی «مختار مفلح» در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: آمریکا در میان کشورهای جهان سوم چنین وانمود می‌کند که این کشور منادی حقوق بشر است.

به گفته وی پس از بیداری اسلامی در کشورهای مسلمان و پس از نشست سران کشورهای «جنبش غیرمتعهدها» در تهران که دستاورد بزرگی را در پی داشت، آمریکایی‌ها خود را خلع سلاح دیدند و چیزی برای همگامی دنیا با خود نداشت.

این روحانی اهل سنت افزود: من نمایش این فیلم موهن را به حادثه 11 سپتامبر پیوند می‌دهم و آمریکا پس از 11 سال باز همان راهی را ادامه داد که در 11 سپتامبر 2001 شروع کرد.

مفلح خاطر نشان کرد: روانشناسی آمریکایی‌ها، روانشناسی بسیاری خطرناکی است، خود رأیی و تکبر آمریکایی‌ها شهرت جهانی دارد.

به نظر وی، تمامی این عوامل و روان‌پریشی بیمارگونه آمریکایی‌ها سبب شد تا دست به یک سلسله جنگ‌های صلیبی صهیونیستی بزنند و یک بار دیگر غیرت مسلمان‌ها را به بوته آزمایش گذارند.

رهبر نهضت اسلامی افغانستان گفت: با انتشار بیانه‌ و فراخوانی از تمامی مردم افغانستان درخواست شده است تا در تمامی ولایات و به خصوص شهر کابل دست به یک راهپیمایی بزرگی بزنند و به چیزی کمتر از تخلیه سفارت آمریکا تن ندهند.

روحانی اهل سنت اظهار داشت: با کسانی که با آمریکا پیمان بسته‌اند به طور مشخص گفته خواهد شد که ملت مسلمان افغانستان حاکمیت آمریکا در افغانستان را نمی‌پذیرند و هر چه سریع‌تر نظامیان آمریکایی باید خاک افغانستان را ترک کنند تا مردم افغانستان در رفاه و آسایش زندگی کنند.

رئیس شورای حامیان قدس شریف افزود: فردا ملت مسلمان افغانستان با صریح‌ترین بیان به آمریکایی‌ها پیام می‌دهند که دیگر به عقاید مسلمانان توهین نکنند و اگر چنانچه مانند حادثه قرآن سوزی در بگرام عذرخواهی کردند، پذیرفته نخواهد شد و جز قطع رابطه خواست دیگری نخواهند داشت.

وی خاطر نشان کرد: آن چه از دولت افغانستان تقاضا داریم این است که رفتار دیپلماتیک پذیرفتنی نیست.

مفلح گفت: در تماس تلفنی با رئیس جمهور، اعضای پارلمان و سنا داشتیم به آنان گفته شد که شما نبودید که چندی پیش کارت سبز را برای تأیید رابطه با کسانی که به مقدسات مسلمانان توهین می‌کنند، برافراشتید و امروز باید پاسخ مردم افغانستان را داده در غیر این صورت ملت راه خود را از شما جدا خواهد کرد.

رهبر نهضت اسلامی افغانستان بیان کرد: اگر چنین نباشد مردم سکوت نخواهند کرد و برای حراست از مقام پیامبر، با خط سرخ خونین خود خواهند نوشت که ما با آنچه که رگ‌های مردم افغانستان هنوز با پیامبر است.

وی افزود: در قطعنامه‌ای که فردا در پایان تظاهرات صادر خواهد شد، اولین خواست ما از دولت افغانستان این است که عناصر آمریکایی حاضر در افغانستان باید به پای میز محاکمه کشانده شوند و دادستانی کل افغانستان به عنوان مدعی‌‌العموم در یک دادگاه شرعی با در جریان قرار دادن مردم، از آنها سئوال کند که چرا به چنین عمل زشت و غیرانسانی دست زده‌اند.

۱۳۹۱/۶/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...