نسخه چاپی

اگر دولت اسلامی شد ،كشور اسلامی می‌شود

حمیدرضا ترقی

یکی از اهداف اولیه حزب موتلفه اسلامی از ابتدای تاسیس زیر لوای مرجعیت و رهبری اسلامی تلاش در جهت ایجاد جامعه نمونه اسلامی بوده است که در فرآیند انقلاب اسلامی پس از استقرار نظام اسلامی و دولت سازی اسلامی بوجود خواهد آمد.
حزب در حرکت تکاملی خود تلاش نموده است در طی 9 دوره فعالیت بعد از پیروزی انقلاب و در تداوم 15 سال تلاش قبل از انقلاب برای رسیدن به این آرمان هر اقدام لازمی را انجام دهد. رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار کارگزاران نظام در 14/9/79 فرمودند:
الان یک نظام اسلامی داریم که اصولش هم مشخص و مبنای حکومت در آن جا معلوم است .مشخص است که مسئولان چگونه باید باشند . قوای سه گانه وظایفشان معین است . وظایفی که دولت ها دارند مشخص و معلوم است. اما نمی توانیم ادعا کنیم که ما یک دولت اسلامی هستیم. ما کم داریم . باید خودمان را بسازیم و پیش ببریم . ما باید خودمان را تربیت کنیم.
این دیدگاه به زبان و عبارات دیگر باز در سالهای بعد هم تکرار و بدان تاکید شده است . معظم له در توصیف ویژگیهای مجریان دولت اسلامی فرمودند:
1- الگویشان امیر مومنان علی ع باشد
2- دین باور ومتقی باشند
3- رعایت حال مردم را در اجرا بنمایند
4- حدود شرع مقدس را در تمام کارهای اجرائی رعایت کنند.
5- در حفظ بیت المال و درست مصرف کردن آن دقت کنند
6- از خودخواهی و خود پرستی بدور باشند
7- اهل رفیق بازی و قوم وخویش پرستی نباشند
8- ازتنبلی و بیکارگی و بی عملی بدور باشند
9- از هوی و هوس و امیال شیطانی بدور باشند
10- آرزوهای دورو دراز شخصی را در سر نپرورانند
در مقدمه قانون اساسی تاکید شده که قوه مجریه بایستی راهگشای ایجاد جامعه اسلامی باشد واز وظایف دولت : ایجاد محیط مساعد برای رشد فضایل اخلاقی بر اساس ایمان و تقوا و مبارزه با کلیه مظاهر فساد و تباهی است.
مردم در نظام اسلامی و طبق قانون اساسی چه براساس فهم خود و چه با هدایت گروه‌های مرجع از جمله احزاب و گروههای اسلامی چون صاحب رای در انتخاب مسئولان کشورند بنابراین مهمترین عامل در اسلامی کردن دولت و کشور هستند.
احزاب به عنوان راهنماو هدایت کننده مردم به سوی آرمانها باید در گفتمان سازی و هدایت مردم به گونه ای عمل کنند که مردم کارآمدی و توانائی عناصر حزبی را در اداره کشور اسلامی حس کرده و مطمئن شوند.
در این راستا احزاب باید در جهت ارتقاءسطح آگاهی‌ها و دانائی های سیاسی و عقیدتی و معرفتی جامعه تلاش جدی بنمایند.
مجمع دهم حزب موتلفه اسلامی بادرک مطالبات رهبری معظم انقلاب اسلامی از احزاب اصولگرا تلاش خواهد کرد خط مشی و ترکیب شورای مرکزی و راهبردهای آینده خود را به گونه ای تنظیم نماید که بتواند پاسخگوی مطالبات مردم و رهبری نظام بوده و سهم خود را در دولت سازی اسلامی و جامعه سازی نمونه اسلامی ایفا نماید .
منبع:هفته نامه شما

۱۳۹۱/۶/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...