نسخه چاپی

درآمد نفتی كشور تا آذرماه امسال چقدر بوده است؟

معاون وزیر نفت گفت: متوسط صادرات روزانه نفت خام و میعانات گازی ایران در ۹ ماهه ابتدای امسال حدود ٢ میلیون و ٥٧٠ هزار بشكه در روز بوده است.

به گزارش نما به نقل از شریان نیوز،امیرحسین زمانی نیا معاون وزیر نفت با اشاره به وضعیت صادرات نفت خام و میعانات گازی ایران، گفت: متوسط صادرات روزانه نفت خام و میعانات گازی ایران در ۹ ماهه ابتدای امسال حدود ٢ میلیون و ٥٧٠ هزار بشکه در روز بوده است.

وی ادامه داد: حجم صادرات نفت و میعانات گازی ایران آذر ماه امسال (دسامبر ٢٠١٦) به بیش از ٢ میلیون و ٨٣٠ هزار بشکه در روز رسیده است و به عبارتی دیگر صادرات نفت خام و میعانات گازی کشور در مقایسه با دوره تحریم به بیش از دو برابر افزایش یافته است.

زمانی نیا اظهار داشت: حدود یک‌سال گذشته و با لغو تحریم‌ها پول حاصل از صادرات نفت ایران به طور مرتب دریافت و به خزانه دولت واریز شده است که درآمد نفتی کشور در ۹ ماهه امسال حدود ٢٩ میلیارد دلار بوده که با توجه به توافق اوپکی‌ها در وین، درآمد نفتی در ادامه امسال افزایش بیشتری می‌یابد.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه در حال حاضر تمامی تحریم‌های مربوط به نفتکش‌ها از جمله بیمه، پرچم، کلاس، رده بندی لغو شده و محدودیتی وجود ندارد، بیان کرد: هم اکنون نفتکش‌های ایرانی مشکلی برای استفاده از پرچم کشورهای مختلف ندارند و خرید قطعات و تجهیزات چه در داخل و چه در خارج از کشور با سهولت و هزینه‌های کمتر انجام می‌شود.

وی به آزادسازی تجهیزات توقیف شده ایران در شرکت‌های مختلف از جمله زیمنس آلمان، اشاره کرد و گفت : هم اکنون خرید تجهیزات نه تنها از تولیدکنندگان اصلی خریداری می‌شود بلکه هزینه خرید تجهیزات بسیار کمتر شده است.

۱۳۹۵/۱۰/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...