نسخه چاپی

تاكید دادستان كل كشور بر ایمن سازی ساختمان ها

دادستان كل كشور با بیان اینكه نمونه‌های فراوانی از ساختمانهایی مانند پلاسكو در تهران و شهرهای دیگر وجود دارد، خاطرنشان كرد: در برخی از موارد كه شاهد قضایی شدن اینگونه پرونده‌ها بوده‌ایم، در مراحل اولیه كوتاهی و قصور صورت می‌گیرد، از ابتدا نقشه‌برداری، مجوز ساخت و نظارت بر ساخت و ساز دارای اشكال است. مهندسان ناظر باید با وجدان و شرف كاری وارد كار شوند، بافت‌های فرسوده نیاز تدبیری دارد امیدواریم این حادثه همراه با خودش خیراتی داشته باشد.

به گزارش نما به نقل از افکارنیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری در حاشیه نشست سراسری روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در جمع خبرنگاران درباره حادثه پلاسکو و پیگیری موضوع ایمن‌سازی ساختمانها در سایر شهرها اظهار کرد: ایمن‌سازی ساختمان باید مورد توجه جدی قرار بگیرد و عمده مسئولیت این کار برعهده شورای اسلامی، شهرداریها، وزارت کشور و راه و شهرسازی است.
وی ادامه داد: در اینگونه حوادث به جای فرافکنی باید به فکر مردم باشیم و هر مقام و مسئولی در جایگاه خودش باید تلاش کند آسیبها در جامعه کاهش پیدا کند. درباره مسئله ایمن‌سازی همه مردم، مسئولان شهرسازی، شهرداری و شوراهای اسلامی شهرها باید همت بگذارند، این حادثه تذکری برای تمامی مسئولان است که غفلت از برخی مسائل موجب این حوادث می‌شود.
دادستان کل کشور با بیان اینکه نمونه‌های فراوانی از ساختمانهایی مانند پلاسکو در تهران و شهرهای دیگر وجود دارد، خاطرنشان کرد: در برخی از موارد که شاهد قضایی شدن اینگونه پرونده‌ها بوده‌ایم، در مراحل اولیه کوتاهی و قصور صورت می‌گیرد، از ابتدا نقشه‌برداری، مجوز ساخت و نظارت بر ساخت و ساز دارای اشکال است. مهندسان ناظر باید با وجدان و شرف کاری وارد کار شوند، بافت‌های فرسوده نیاز تدبیری دارد امیدواریم این حادثه همراه با خودش خیراتی داشته باشد.
حجت‌الاسلام منتظری ادامه داد: در رابطه با این مسئله (بیمه‌سازی بافت‌های فرسوده) به دادستانها گفته‌ام هر جا نیازمند اقدام قضایی است اقدام کنند. البته بخش قضایی در آخر صف قرار دارد.
وی درباره بدهکاران کلان بانکی و مبارزه با فساد نیز تصریح کرد: مبارزه با فساد همیشه ادامه دارد، امیدواریم شاهد کاهش و نبودن فساد باشیم قوه قضائیه بدون اغماض با این فسادها و بدون اینکه منشاء فساد وابسته به کجا و چه شخصی است، برخورد می‌کند.

۱۳۹۵/۱۱/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...