نسخه چاپی

محمد رضا ملكشاهی راد در گفتگو با نما مطرح كرد:

احتمال وقوع حوادث مشابه پلاسكو در ساختمان های فرسوده تهران

عکس خبري -حادثه پلاسكو اولين و آخرين ساختمان در تهران و كشور نيست

در تهران تعداد بسیاری از ساختمان ها وجود دارد كه هم اندازه پلاسكو قدمت دارد كه در معرض خطر قرار دارند و باید قوانین الزام آور تصویب شود تا مسئولان بر اساس وظاف خود در كشور عمل كنند.

محمد رضا ملكشاهي راد، نماينده مردم لرستان در خانه ملت و عضو كميسيون عمران مجلس درگفتگو با خبرنگار پايگاه خبري نما، در رابطه با متهم كردن دستگاه ها در مواقع اضطراري، گفت: شانه خالي كردن از مسئوليت، شگرد امروز مسئولان كشور محسوب مي شود و در مسائل سخت خود را متولي امور نمي دانند.
وي در ادامه ضمن خطاب قرار دادن مسئولين، ادامه داد: مسئولين بايد بدانند كه در مواقع اضطراري نيز مسئول و پاسخگوي مسئوليت خود هستند.
نماينده مردم لرستان در خانه ملت بيان كرد: مسأله حادثه پلاسكو بايد در مجلس شوراي اسلامي بررسي شود چراكه اين موضوع اولين حادثه و آخرين حادثه در كشور نخواهد بود.
ملكشاهي راد در ادامه تصريح كرد: در تهران تعداد بسياري از ساختمان ها وجود دارد كه هم اندازه پلاسكو قدمت دارد كه در معرض خطر قرار دارند و بايد قوانين الزام آور تصويب شود تا مسئولان بر اساس وظاف خود در كشور عمل كنند.
عضو كميسيون عمران گفت: شهرداري تهران سي بار فرسوده بودن ساختمان پلاسكو را به صاحبان مغازه ابلاغ كرده است اما صاحبان هيچ اقدامي در جهت رفع مشكل انجام نداده اند.
نماينده مردم لرستان در خانه ملت با تأكيد بر اين مطلب كه مصيبت امروز مربوط به كل مردم است و تنها به يك فرد و صاحب ملك نيست، گفت: اگر در كشور با خلاء قانوني مواجه هستيم وظيفه شوراي عالي شوراها است كه ترتيبي اتخاذ كنند تا با رفع خلاء هاي قانوني از بروز وقايعي همچون پلاسكو جلوگيري شود.
وي تأكيد كرد: همه مسئوليني كه در حادثه پلاسكو به نوعي مربوط هستند بايد پاسخگوي مسائل اتفاق افتاده در كشور باشند.
ملكشاهي راد ادامه داد: اعضاي كميسيون عمران موضوع حادثه پلاسكو را در كميسيون بررسي خواهند كرد.
نماينده مردم لرستان در خانه ملت با تأكيد بر اين كه صاحبان مغازه در بيمه كردن ملك خود كوتاهي كرده اند، گفت: اگر بيمه كردن مغازه براي همه مالكان اجبار شده بود اين همه به صاحبان مغازه ها خسارت وارد نمي شد اين در حالي است كه مسير بيمه صاحبان مغازه بسته نبود.
وي در ادامه گفت: براي ساختمان ها ساخته شده در كشور ضرروت دارد تا شناسنامه اي صادر شود تا هر زمان كه عمر ساختمان به پايان رسيد مسئولين بتوانند با صاحبان ملك برخورد قانوني كنند و آنها را مجبور به تعمير و بازسازي ساختمان كنند.

۱۳۹۵/۱۱/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...