نسخه چاپی

ابوالقاسم طالبی: توهین‌كننده‌ها به نورایی تفكر فاشیستی دارند

عکس خبري -ابوالقاسم طالبي: توهين‌کننده‌ها به نورايي تفکر فاشيستي دارند

ابوالقاسم طالبی می‌گوید: "تفكرات فاشیستی وارد هنرما شده و نشات گرفته از دیدگاه های استالینیستی و دموكراسی غربی درمجموعه هنرهای تصویری است این دو تفكر در یك جایی به هم رسیدند وآن مخالفت با استقلال فكری و حق انتخاب است."

به گزارش نما به نقل از آنا، فیلم سینمایی قلاده‌های طلا را شاید بتوان اولین فیلمی دانست که بعد از فتنه سال 1388 توانست کمی از وقایع آن روزها را به نمایش درآورد.

"قلاده‌های طلا" فیلمی از ابوالقاسم طالبی محصول سال ۱۳۹۰ است که حوادث پس از انتخابات ۸۸ را به تصویر کشیده‌است و اکران فیلم از تاریخ ۲۵ اسفند شروع شد. نویسنده به گفته خودش، در نوشتن فیلم‌نامه از اطلاعاتی که اعضای سابق سازمان منافقین فراری از اردوگاه اشرف، فیلم‌های مستند موجود و ملاقات با دستگیرشدگان وهمچنین نیروهای بسیجی و انتظامی که درماجرا حضور داشتند کمک گرفته است .



خبرگزاری آنا برای تقدیر از علی رام نورایی با دعوت عوامل فیلم از آنها خواست که با حضور درخبرگزاری با مسئولین خبرگزاری آنا گپ و گفتگو کنند. علی رام نورایی، حمیدرضا پگاه، ابوالقاسم طالبی و عباس شوقی از میهمانان خبرگزاری آنا در این نشست بودند.



آنچه در زیر می‌خوانید مشروح گپ و گفتگو با عوامل فیلم سینمایی "قلاده‌های طلا" است؛

* طالبی: فیلم را به سفارش قلبم ساختم / ارواح شهدا راضی ترین مخاطبانم باشند

آنا: فیلم قلاده‌های طلا چه اهدافی را دنبال کرد و توانست چه بخش‌هایی از واقعیت ها و دست های پشت صحنه را برای افکار عمومی نمایان کند؟

طالبی: در عالم علوم عقلی و برهان ما یک واقعیت داریم و یک حقیقت ؛‌ بعضی وقت‌ها یک چیزی واقعیت می نماید اما حقیقت چیز دیگری است هرچه که واقع می شود حق نیست و لزوما حقایق قالبشان با واقعیت‌ها یا همان واقعیت‌هایی که ما درک می کنیم، یکی نیست.

همیشه در پس واقعیات مطالبی است که اگر کنکاش و تلاش شود می‌توان به حقایق دست پیدا کرد؛ تلاش کردیم آنچه را که واقع شده حقایقش را بیابیم و درقالب یک فیلم واقعیت و حقیقت را همراه با هم ارائه کنیم و اینکه تا چه حد در ساخت این فیلم موفق شدیم ویا تا چه حد فیلم قلاده‌های طلا مورد توجه قرار گرفته بستگی به اعلام نظر منصفانه مخاطبانی دارد که قدرت تحلیل هم دارند.

آنا: آیا در تمام زوایای قصه فیلم "قلاده های طلا" توانستید کل واقعیت را بیان کنید؟

طالبی: باید به کل واقعیت‌هایی که وجود دارد توجه ویژه‌ای کرد از جمله اینکه باید در نظر داشت، واقعیتهای فراوانی وجود دارد که نسبتی با حقیقت ندارند بلکه برای مشوه کردن حقیقت از طرف شیطان واقع می شوند زیرا حق مطلق خداست؛ باید مخاطب را متوجه نمود که نسبت این واقعیت با خدا و شیطان کدام است. رسالت هنرمند مسلمان به عقیده بنده مشخص کردن راه حق است . پس هرجا که قلاده های طلا توانسته به این مهم دست پیدا کند از نظر این حقیر توانسته وقایع واقع شده را بگوید و هرجا نتوانسته ما موفق نبودیم.

آنا: خیلی فلسفی شد روراست بگویید واقعیات فتنه در فیلم شما آمده است یا نه ؟

طالبی: ما در کارمان آنچه که دردسترسمان قرار گرفت بررسی کردیم ( اینترنت ، روزنامه ها ، شبکه های داخلی و خارجی ، مخالفین و موافقین که درصحنه حضور داشتند و...) بررسی کردیم و حق از ناحق را درحد فهم خودمان بدست آوردیم و سپس سناریو را نوشتیم. البته یک جاهایی برای بعضی ها خط قرمز بود گفتند این حق ها را نگو اما خط قرمز ما نگفتن واقعیات بود که اتفاق افتاده بود و خط قرمز دیگران شاید ملاحظات بخشی (هرکسی در بخش خودش در وزارت خانه و نهاد خودش) ، ما آمده بودیم که حق را بگوییم و درحد وسعمان آنچه را که واقع شده بود گفتیم.

یکی از اشکالات امروز ما این است که افراد با انبوه اطلاعات مواجه شده‌اند و زمانی که انبوه اطلاعات با یکدیگر مخلوط می شود نمی توانند خبردرست و نادرست را تجزیه کنند کار ما تجزیه کردن انبوه اطلاعات صحیح و غیر صحیح بود و تفکیک این انبوه اطلاعات برای مخاطب .

آنا : لطفاً در این خصوص که چه شد به موضوع "فتنه" پرداختید؛ توضیح دهید.

طالبی: سختی کار در فتنه این است که انسان بتواند تشخیص دهد که کجا سرش کلاه می گذارند، فتنه مسئله کاملا دروغی نیست اگر دروغ بود به آن فتنه نمی گفتند. فتنه گوشه ای از واقعیتی است که کمی در آن حقیقت ریخته شده ، مثلا گفتن الله اکبر ، آزادی و یا نباید تقلب شود حق است اینها یک سری حق هستند و همه ما به آن اعتقاد داریم .

اما حق را با انبوه ناحق به شکلی می چرخانند که به اذهان عمومی شکل شیطان پسند آن نقش بسته شود. مثال دیگری می زنم ازنظرما مسلمانان مولا علی میزان حق است، و حتی بعضی اندیشمندان مسیحی می گویند "علی "‌به خاطر عدالتش شهید شد و او میزان حق است. وقتی حضرت علی به جنگ صفین یا نهروان می رود باتوجه به اینکه این دو سپاه روبروی هم مسلمان بودند و می گفتند هم قرآن را و هم سنت پیغمبر را قبول داریم اینجا میزان حقیقت کدام است؟ عده ای به حضرت می گفتند که ما اصلا حاکم نمی خواهیم، حرف خوارج این بود که ان الحکم الاالله ، حکم مال خداست راست هم می گفتند درقرآن هم آمده است حالا اینها حقیت می گویند یا نه ؟ می توانی بگویی حق نمی گویند؟ می توانی بگویی اینچنین واقع نشده ؛‌ منتها مولا علی برای اینکه این مسئله را باز کنندفرمودند اینها از کلمه حق اراده باطل دارند باید ببینیم اراده اینها از گفتن این حرف چیست به عبارت دیگر پشت پدره چیست کلمه الحق یراد بهاالباطل؟

آنا: بنظر می‌رسد از آنجایی که شما در سال‌های قبل و موارد مشابه به صورت جد روی اعتقادات خود ایستادگی نمودید مغرضان از شما ناامید شده اند و سعی دارند واکنش‌های تندی به عوامل نشان دهند آیا این برنامه از پیش تعیین شده از جانب گروه مخالفان فیلم شما باعث خواهد شد که برخوردها نظیر آنچه با آقای علی رام نورائی صورت گرفت باز هم صورت گیرد؟

طالبی : این توهم است که کسی فکر کند، پدرخوانده سینما ست ؛ امروز بگوید فلانی را بزنید فردا بگوید بایکوت کنید، این کارگردان کار کند و آن بازیگر کار نکند، مثلاً همین علی رام نورایی برای قلاده های طلا سرصحنه با زور نگه می داشتیم چون سه تا کار دیگر داشت. یا آقای شریفی نیا داشت برای ما کار می کرد ایشان همزمان در دو فیلم دیگر کار می کرد یعنی در آن سال جزو پرکارترین بازیگران ایران بوده؛ آنها مگر عددی هستند که کسی را تهدید کنند آن بزرگانشان که خواستند ایران راتحریم کنند توانستند؟! که این ذرات بی مقدار و کوچکترینشان دراینجا بتوانند کاری کنند توهم ناشی از مواد و الکل است اگر کسی اینگونه فکرکند و ابراز کند .

هنرمندان ما براساس داشته های هنر و قدرتی که دارند مورد توجه هستند و در فیلمها بازی می کنند؛‌ این تفکرات فاشیستی است هیچگاه موسیلینی نیامد بگوید من همه چیز را از بین می برم بلکه گفت من می خواهم آزادی انسان‌ها را به جایی برسانم که انسانها اتحاد داشته باشند اتحاد ایتالیا در این است که آزادی انتخاب باید سرکوب شود. فاشیست‌های سینمای ایران هم همین را می‌گویند، فاشیست‌ها همیشه می گویند غیرازما کسی دیگر نباید باشد کلمه‌ای که بوش گفت "یا با مایی یا برمایی" این کلمه فاشیستهاست و همیشه آدم هایی از این دست بوده اند الان هم گوشه کنار بوده اند و هستند اما کاری از پیش نمی برند. همه بچه های "قلاده های طلا "‌مشغول کار هستند و بعد از کار قلاده ها چند پله بالاتر از قبل نقش گرفته اند و مشغولند.

در مراسمی که پسر شهید روشن را بغل گرفتم گفتم اگر می خواهید ما حرف نزنیم فیلم نسازیم دستور بدهید بیایند ما را هم مثل شهید روشن ترور کنند ولله تعارف نکردم شاید خون ما باعث شود که اینها بیشتر افشا شوند . ما آرزوهای رنگارنگ نداریم به اکثر آرزوهایمان رسیده ایم خدارا شکر انقلاب ما پیروز شد کشور ما سرپاست همه چیز را از جمله ذلالت شوروی ، آمریکا و انگلیس و منافقین را دیده ایم الحمدالله .

آنا : ‌شما مورد هجمه ای از کسانی قرار می گیرید که ادعای آزادی درکشور و آزادی بیان دارند چرا این گروه یک فیلم هنری را به راحتی نمی توانند قبول کنند ؟

طالبی:‌شعار با عمل تفاوت دارد مهاجرانی آن همه شعار آزادی داد اما فیلم آقای رئیس جمهور تنها فیلم مخالف آنها و تنها فیلم توقیفی زمان مهاجرانی بود منتها آن روز سایت و خبرگزاری نبود، مجله فیلم هم که در دست خودشان بود. تا زمانی که تفکر مهاجرانی بود فیلم هم توقیف بود و از کسی هم صدایی در نمی آمد.

آنا: اقای طالبی در هفته گذشته باز هم خبر رسید که یکی از بازیگران زن به آقای نورایی بازیگر فیلم قلاده‌های طلا اهانت‌هایی را کرده است؛ در این باره هم توضیح دهید که چرا این برخوردها می‌شود و چطور باید این برخوردها را کنترل کرد؟!

طالبی : کلا دو مورد برخورد نادرستی که اخیرا با علی رام نورایی شده هیچگاه اظهار نظر نکردم و آنچه را که گفتم حرف سی ساله است که همیشه می زنم ، تفکرات فاشیستی وارد هنرما شده و نشات گرفته از دیدگاه های استالینیستی و دموکراسی غربی درمجموعه هنرهای تصویری است این دو تفکر در یک جایی به هم رسیدند وآن مخالفت با استقلال فکری و حق انتخاب است وظاهرا مخالف یکدیگر بودند اما مثل قیچی آزادی و حق انتخاب را می برند . من راجع به مصداق حرفی نزدم و نمی زنم . همیشه در جامعه آدمهای ناهنجار هستند و درهمه جوامع وجود دارند امیدوارم اصلاح شوند .

آنا: درمورد استفاده ازفیلمهای مستند در فیلم بگویید؟

طالبی :‌ کل صحنه ها بازسازی شده است ما حتی یک فریم هم از فیلمهای مستند موجود کپی استفاده نکردیم فقط در وزارت اطلاعات صحنه هایی را روی صفحه( ال سی دی) می بینید ؛‌یک سری از این فیلمها مستند اصلی است، مثل مصاحبه خانم هاشمی رفسنجانی ، یا مصاحبه آقای میرحسین موسوی قبل ازپیروزی ریاست جمهوری یا مثل راهپیمایی 25 خرداد ؛که با هلی کوپتر گرفته شده بود .

آنا:‌ چرا هر زمان که حرف از بچه‌های اطلاعات زده می شود از لحاظ ظاهری چهره این افراد را متفاوت نشان میدهید؟ بعنوان نمونه در برخی از صحنه‌ها ظاهر افراد اطلاعاتی را با صورت اصلاح شده و لباس‌های روز به نمایش در آوردید؟

طالبی : زمان سینمای یقه بسته؛ ‌برادر، اخوی و تسبیح انداختن ، پیراهن روی شلوار گذاشتن و یا ریش انبوه گذاشتن گذشته و آن سینما الان جواب نمی دهد سینما عین واقعیتی است که در درون نیروها وجود دارد اینکه بچه هایی که امنیتی هستند ظاهرشان مثل آدم های عادی است قاعده و نوع کارشان این است که با قیافه ای وارد محل های ماموریت شوند که تابلو نباشند و تیزهوشی باهوشی و آنلاینی و بروز بودن و حضورشان در وزارت اطلاعات یعنی مورد تایید بودن از نظراعتقادی و سلوک دینی و امنیتی و سیاسی و پاک بودنشان درگزینش مورد توجه قرار گرفته است اینها بچه هایی هستند که از فیلترهای سخت اعتقادی و امنیتی رد شدند اما از انجایی که انسان همواره تحت هجوم شیطان است و شیطانها او را رها نمی کنند این طبیعی است که در تمام سازمانهای پیچیده دنیا جاسوس پیدا شود .

آنا: چرا نیروی نفوذی ناجا در قالب یک افسر اما نیروی نفوذی در وزارت در سطح معاون وزیر است؟

طالبی: درفیلم ما به سمت فرد نفوذی اشاره نشده تنها یک جا سمت او را برروی مانیتور کد دو می بینیم .اما متاسفانه چند نفری که احتمالا از جریان سبز وزارت هستند بی تقوایی کردند قبل از اینکه فیلم را خودشان و بچه های وزارت اطلاعات ببیند جوسنگینی علیه فیلم در وزارت اطلاعات ایجاد کردند و متاسفانه علیرغم انتظار از این بچه ها که ندیده نباید قضاوت کنند خیلی ها قضاوت کردند . انهایی که فیلم را دیدند بعدا قضاوتشان تا حدودی تغییر کرد.

آنا: در فیلم قلاده‌های طلا از نگاه بیرونی یا به عبارتی نقش عوامل فتنه در خارج از کشور را نشان دادید اما چرا به عوامل داخلی فتنه یا همان سران فتنه اشاره‌ای نکردید؟ بعنوان نمونه در این فیلم اصلا درباره آقای هاشمی رفسنجانی بحثی مطرح نشده است؛ ‌نمی خواهید در این مورد فیلمی بسازید؟

طالبی: العاقل یکفی بالاشاره ، ما درفیلم اشاره کرده ایم ، قرار نبود که یک جنگ داخلی دیگری راه بیندازیم و قرار نبوده که زخمهای کهنه را تازه کنیم ما قرار بود اشاره کنیم که از کجا خوردیم و درفیلم هم گفتیم یعنی ما آنچه را که اتفاق افتاده بود را سینمایی نشان دادیم .

آنا: فیلم قلاده‌های طلا یکی از سیاسی‌ترین و البته پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما به حساب می‌آید آیا نمی‌خواهید پر هزینه‌ترین یا پر بازیگر ترین فیلم را بسازید؟

طالبی: "ترین‌ها" از نظر من اینها نیست من دوست دارم یک روزی بتوانم خالص ترین درنوشتن باشم ؛‌ دوست دارم خالص ترین قدمهایم را بردارم دوست دارم حتی اگر یک فریم می سازم اگر با هزینه خیلی کم خالص باشد، ‌اینکه بیایم پرخرج ترین ؛‌پربازیگر ترین یا ... اینها برایم از سکه افتاده است.

آنچه را که برایم اهمیت و اصالت دارد این است که بتوانیم رضایت حضرت حق که ازطریق پیامبر و از طریق امامان وامام دوازدهم روحی فدا و نایب و علمدارش ولایت فقیه اعلام می شود را بتوانم کار کنم و این رضایت را کسب کنم که خدا و شهدا از دستم راضی باشند همین. دلم می خواهد فیلمی بسازم که ارواح شهدا راضی ترین مخاطبانم باشند.



آنا :اگر دوباره با این موضوعات کاری پیشنهاد شود کار میکنید؟

طالبی: اگر زنده باشم و به یاری امام زمان(عج) همواره برخود واجب می دانم که الیزابت پادشاه انگلستان و همه کاخ نشینهای واشنگتن و لندن ‌را بلرزانم و تا آنجا که درقدرت دارم این کار را خواهم کرد اگر هم بی بی سی و وآ و دنباله هایشان درایران و ... بیشتر غوغا کنند.

آنا: آقای طالبی خود را سیاسی می دانید ؟

طالبی: من به شدت به این گفته حضرت امام (س)که سیاست از دیانت جدا نیست معتقدم و از سن 16 سالگی سیاسی بودم و بیشتر نوشته ها ، تئاترها و صحبتهایم و فیلمهایی که ساختم همه سیاسی است نشریه" سینما ویدیو" که پانزده سال درزمینه سینما منتشر می کردم آوانگاردترین نشریه سینمایی و اولین نشریه ای بودکه راجع سیاست و دین در سینما حرف می زد.

آنا:‌ آیا تصمیم دارید این فیلم را ادامه دهید و قسمت بعدش را بسازید ؟

طالبی:‌ فعلا تصمیم ندارم" قلاده های طلای 2 "را بسازم.

* شوقی: پشت‌پرده تلاش برای ترغیب بازیگران به حضور در فیلم

به گزارش آنا، عباس شوقی دستیار کارگردان و بازیگر فیلم قلاده‌های طلا نیز از دیگر مهمانان خبرگزاری آنا در این نشست بود؛ وی به بیان توضیحاتی درباره پشت پرده و دلایل اکران این فیلم پرداخت.

آنا: به طور حتم ساخت این فیلم آن هم با موضوع فتنه و وقایع سیاسی سال 88 نیازمند تحقیق و بررسی گسترده بودکه آقای طالبی انجام دادند؛ شما هم وارد این تحقیقات شدید؟

شوقی :‌ طی تحقیقاتی آقای طالبی فیلمنامه را نوشته بود ولی برای نزدیک شدن مایا به قول خودش حس گرفتن ما پیشنهاد کرد برویم و همت تحقیقاتش را با همه وجود لمس کنیم . طبق تحقیقاتی که از اشخاص درجاهای مختلف انجام دادیم متوجه شدیم این فیلمنامه درست است . متاسفانه کسانی که فیلم را ندیده بودند در مورد آن نظر می داند. آقای طالبی به ما 800 ساعت فیلم مستند ارائه کرد و گفت بروید هرچه می خواهید ببینید حتی از فرمانده و بسیجیانی که در پایگاه مورد حمله آن شب بودند وقت گرفت و ما با تعدادی از بچه ها با آنها ملاقات کردیم و سوالات دقیقی را از آنها پرسیدیم . آنجا متوجه شدیم که فیلمنامه حتی اطلاعاتش از این بچه ها هم بیشتر است چون آنها فقط یک طرف را دیده بودند فقط داخل بسیج را دیده بودند .آقای طالبی هم حمله کننده وهم حمله شده ؛‌هم مردم و هم نیروی انتظامی را حتی خانواده های کشته شده ها را مورد تحقیق قرار داده بود.

آنا:‌ مستنداتی را که دیدید می شود در تلویزیون نمایش داد ؟

شوقی:‌ بالاخره این تشخیص مسئولین تلویزیون است برای نمایش 800 ساعت مستند .سینما و تلویزیون فرقهایی دارند ؛ تفاوت مخاطب دارند.

آنا : بنظر شما ماهیت این دو برخورد با آقای نورایی شد چه بود ؟!

شوقی: آنشب که در محوطه تئاتر شهر مردم دور آقای نورایی را گرفته بودند و مشغول عکس و امضا گرفتن آن خانم همانجا بود، و کسی به او توجهی نکرده بوداین برایش سخت بود لذا با چند نفر سیاه لشگر بعدا جلو آمده بودو یک برخورد بدی با آقای نورایی صورت داده بود که نشان از بغض و حسادت بود.



آنا: بنظر شما به تمام زوایای فیلم قلاده‌های طلا و بازتاب این فیلم به درستی پرداخته شده است؟!

شوقی:‌ مورد دیگری که تا به حال برای این فیلم مانور نشده این است که درهیچ جای کره زمین و درهیچ جشنواره و نمایشی ندیده ایم و نشنیده ایم که ساعت چهار صبح زمستان چهار هزار و 500 نفر از سالن خارج شوند. قلاده های طلا رکورددار تاریخ نمایش است تا به حال مانوری روی این جریان نشده بود . همانروزها در برج میلاد که قرار بود نمایش داده شود خیلی از آدمها آمده بودند که جبهه بگیرند سردبیر روزنامه ای می گفت "برای این کار همراه هستی کاری که برسر فیلم پایان نامه آوردیم سراین فیلم بیاوریم ؟ و سردبیر ان یکی روزنامه میگفت پایه ام" . اما بعد از نمایش من که شاهد گفتگوی آنها بودم جلو رفتم و پرسیدم چی شد صدایتان در نیامد جواب داد این فیلم خوب ساخته شده است منصفانه بود وگر نه می دیدی همان بلای پایان نامه را سرش در می آوردم .

آنا : اینروزها مشغول ساخت چه فیلمی هستید؟ آیا کاری برای پخش دارید؟

شوقی :‌ مشغول اسپشیال دو سریال هستم و سریال تاریخی "کلاه پهلوی " را درحال پخش دارم.

حمیدرضا پگاه نیز بازیگر فیلم در خبرگزاری آنا حضور داشت و به بیان دیدگاه خود درباره فیلم قلاده‌های طلا پرداخت.

* پگاه: باید فیلم‌های زیادی از فتنه 88 ساخته شود

آنا: نقشی را قبول کردید که پیامدهایی را بدنبال داشت؛ آیا به عنوان یک بازیگر نمی خواهید از جانب مدیران این پروژه حمایت شوید ؟

پگاه : اگر براساس سلیقه روی فیلم‌ها نظر بدهیم خوب نیست، زمانی مثلا می گفتند که کمدی مبتذل ساخته شده پس آن آدم‌هایی که در آن بازی می‌کنند آدم‌های مبتذلی هستند من این قضیه را نمی فهمم؛‌ من سینمایی قضیه را می بینم و از نظر شخص نمی بینم؛‌ آدم توقعش از آدمی که سینما می شناسد و درگیر کار هنری است بیشتر است. قضاوت یاد نگرفتم و هیچ کسی را قضاوت نمی کنم زیرا قضاوت براساس اطلاعات شکل می گیرد بنابراین نمیدانم که از چه زاویه ای باید با این آدمها حرف زد .

آنا: گروه فیلم قلاده‌های طلا آیا مظلوم واقع نشد؟ این موضوع ازچه چیزی نشات می گیرد ؟

پگاه :‌ قضاوت کار سختی است، کوچکترین دعوایی که می شود قاضی با کلی تحقیق شاهد و سند می آورد اما متاسفانه ما به راحتی آن هم "تفکر" قضاوت می کنیم ؛‌یعنی آنچه را که در ذهنمان می گذرد را قضاوت می کنیم ؛‌ نمی دانم با کدام اطلاعات و توانایی آن قضاوت اتفاق می افتد من روز به روز زندگی را تجربه می کنم ؛‌ از مسائل مهمی که این سالها درسینما دیدم و تجربه کردم راحت قضاوت کردن بود ؛ فیلمی حرفهایش را می زند و آدمها می توانند درمورد آن فیلم حرف بزنند ، نقد و تحلیل کنند.

نا :اگر فضای سینمایی یک بار دیگر اجازه دهد دوباره از این طیف کارها میکنید؟

پگاه : ‌جذابیت بازیگری این است که تنوع داشته باشد خیلی خوب است تحلیل شود آنها اگر فیلم را دوست ندارند طبیعی است خب من هم بعضی از فیلمها را دوست ندارم جالب این است که درمورد فیلم هیچ کسی حرف نمی زند ، تعدادی که به من گفته اند خیلی کم بوده شاید خیلی ها دوست داشتند و شاید خیلی ها دوست نداشتند و به من منتقل نکردند و آنهایی که منتقل کردند حتی یک نفرشان هم نبوده که بگوید من فیلم را دیدم .

بنظرم فیلم را باید دید در موردش حرف زد تحلیل کرد اگر چیزی هست دلیلش را اورد . کلی نظر ندهیم معقتدم که به تعداد آدم ها نظر و سلیقه وجود دارد درمورد فیلم هم یک عده دوست دارند یک عده دوست ندارند و دلایل هنری دارند یک عده دلایل سیاسی دارند منتها باید درمورد فیلم حرف زده و تحلیل شود .

گفتگو بهترین شکل ماجراست حالا دلیل ندارد همه چیز حل شود آدمها را نمی شود تغییر داد برفرض مثال کسی را که خواب باشد می توان بیدارش کرد اما کسی که خود را به خواب بزند خودش نمی خواهد بیدارش کنی و بیدار نمی شود الان مد این است که با این فیلم مخالفت کنند . من می گویم زیاد باید درمورد این موضوع ها فیلم ساخته شود.

آنا: این روزها مشغول چه کار هستید ؟

پگاه :‌ در تله فیلم "ستاره" به کارگردانی روح الله حجازی مشغول بازی هستم

* نورایی: 100 درصد آماده‌ام تا در فیلمی مشابه قلاده‌های طلا بازی کنم

دبیرفرهنگی آنا :‌ آقای نورایی باخبر شدیم که به دنبال اهانت‌هایی که به شما شده از طریق مراجع قضایی پیگیر هستید آیا این اخبار صحت دارد ؟

علی رام نورایی : ‌این خبر از طریق آقای خزایی گفته شده است من هیچ صحبتی راجع به این موضوع نکردم و پیگیری هم نمی کنم و ازحق خود گذشتم و آن را به خدا واگذار کردم. قبول دارم که این مملکت قانون دارد و قانونا باید پیگیری شود زیرا در یک مکان عمومی به یک بازیگر اهانت شده است ولی من خودم از کسی شکایت ندارم و قصد ندارم راجع به آن صحبت کنم.

آنا: اگر فضای سینمایی یک بار دیگر اجازه دهد دوباره از این طیف کارها میکنید؟

نورایی: ‌ از بعد اکران فیلم تا امروز در جشنواره یک مورد از طرف مردم هم بی مهری ندیدم و فقط محبت دیدم و از همکاران پیشکسوت تعریف و تمجید شنیدم تنها دو نفر با من بد برخورد کردند یکی همان خانم بود و دو سه نفر سیاه لشگرهای اطرافش و ماجرای عدم سعه صدرهای آقای کمال تبریزی در روز جمع آوری کمک به زلزله زدگان که دیگر گفتن ندارد

من سرکار آقای طالبی قبل از اینکه باخودشان صحبت کنم خیلی از حضور درکار می ترسیدم چون دیده بودم با یک فیلم دیگر سیاسی با کارگردان و بازیگر و خود فیلم چه رفتاری شده بود ، فیلم "‌قلاده های طلا "‌را با نگرانی قبول کرده بودم تا اینکه با آقای طالبی صحبت کردم و بیشتر متوجه شدم که فیلم در جهت ایجاد وحدت ملی که یکی از دغدغه های خودم نیز بود است و خیالم راحت شد اگر باز هم چنین شرایطی پیش بیاید بدون شک قبول خواهم کرد با انرژی 200 درصد حتما قبول می کنم .

آنا : این روزها مشغول چه کار هستید ؟

نورایی : درسریال 8 قسمتی به نام "‌ماتادور" به سفارش ناجی هنرمشغول به بازی هستم که کارگردانی آن را فرهاد نجفی برعهده دارد .

بعد از این گفتگو طی مراسمی تقدیر از آقای نورایی و از حضور دیگرعوامل این فیلم در این خبرگزاری تقدیر به عمل آمد.

۱۳۹۱/۶/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...