نسخه چاپی

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم كشور در گفتگو اختصاصی با نما:

توسعه ملی از توسعه روستاها آغاز می شود / 19 هزار روستا در كشور گاز رسانی شده است

عکس خبري -توسعه ملي از توسعه روستاها آغاز مي شود / 19 هزار روستا در کشور گاز رساني شده است

ابوالفضل رضوی گفت : با برنامه ریزی و اقدامات عملیاتی موثر می توان در بازار سنگهای قیمتی و تزئینی می توان 25 هزار شغل در كشور ایجاد كرد كه توسعه روستاها و اشتغال ملی را به بار خواهد آورد

به گزارش نما ، ابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در گفتگو اختصاصی با خبرنگار نما ،درباره اقدامات انجام شده در حوزه روستاهای کشور در 38 سالی که از انقلاب اسلامی می گذرد گفت:آنچه که متاسفانه اتفاق افتاده در عمل به بحث اشتغال و توانمند سازی روستاها و عشایر کمتر توجه شده دولت می خواهد با پرداخت مناسب به این مسئله خدمات ارزنده پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عشایر و روستائیان را تکمیل کند.
وی ادامه داد : کل راههای آسفالت شده قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور حدود 200 کیلومتر بود در حالی که تا سال 1385، راه‌های روستایی آسفالت شده کشور به 56 هزار و 424 کیلومتر رسیده و در پایان سال 1394 نیز به 107 هزار 524 هزار کیلومتر رسید؛ این درحالیست که راه‌های روستایی ساخته شده نیز از صد هزار و 316 کیلومتر در سال 85، تا پایان سال 94 به 128 هزار 441 کیلومتر رسیده است.
هیچ روستایی آن زمان گاز رسانی نشده بود امروز نزدیک به 19 هزار روستا گاز رسانی شده است تاما علارغم همه این اقدامات جمعیت روستایی کشور در حال کاهش بود ؟ چرا بدلیل اینکه روستائیان آن میزان اشتغال و افزایش درآمدی که باید داشته باشند را ندیدند.
رضوی با اشاره به مهترین اقدام صورت گرفته در دولت یازدهم برای روستائیان و عشایر در کشور تصریح کرد : بعد فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تثبیت جمعیت روستایی دولت هم اقدامات خودش را متناسب با افزایش انگیزه میان روستائیان برنامه ریزی کرد دولت برای روستائیان و عشایری که ایجاد به تشکل های اقتصادی کنند وامهای با نرخ تک رقمی در نظر گرفته است اگر اقتصاد مشارکتی داشته باشند با نرخ 3 درصد و اگر غیر مشارکتی باشند تا نرخ 9 درصد را پرداخت می کند.
حتی دولت مشاوره های رایگان برای نوع واحدهای اشتغالی می دهد ، حتی زمین برای دراختیار قرار گرفتن نواحی صنعتی از طریق جنگل بانی و مراتع می دهد.
دولت یک لایحه دو فوریتی را برای استفاده از صندوق توسعه ملی بصورت ریالی به مجلس شورای اسلامی ارائه داد که این وامهای را با کارمزد قرض الحسنه برای اشتغال و توانمند سازی روستاها به روستائیان بدهد مجلس با یک فوریت این لایحه موافقت کرد و امیدواریم این لایحه بعد از تعطیلات دهه فجر مجلس به نتایج مطلوبی برسد.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور تاکید کرد :نزدیک به 15 هزار میلیارد تومان قاچاق در بازار لباس ایران وجود دارد اگر ما همین بازار تولید را به روستاها ببریم می توانیم 100 هزار شغل را در مدت 6 ماه اجرایی کنیم ، البته اگر این لایحه در مجلس به تصویب برسد.
بحث مهم دیگر موضوع توجه و فعالیت در زمینه سنگ های قیمتی و تزئینی است که در دنیا هزار میلیارد دلار چرخه مالی این صنعت به همراه دارد ولی متاسفانه در ایران جایگاه خوبی در این موضوع نداریم با برنامه ریزی و اقدامات عملیاتی موثر می توان در بازار سنگهای قیمتی و تزئینی می توان 25 هزار شغل ایجاد کرد که توسعه روستاها و اشتغال ملی را به بار خواهد آورد.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشورخاطر نشان کرد : توسعه ملی از توسعه روستاها آغاز می شود ، من از نمایندگان که در بندهای لایحه برنامه ششم به توسعه روستایی توجه کردند تشکر می کنم اما مهمتر از آن لایحه دو فوریتی بود که دولت به مجلس ارائه داد که امیدواریم استمرار آن را در لایحه برنامه ششم شاهد باشیم .

۱۳۹۵/۱۱/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...