نسخه چاپی

آل‌سعود حمله به سفارتخانه‌های آمریكا را محكوم كرد

سعود الفیصل وزیر امور خارجه سعودی روز یكشنبه ۱۶-۹-۲۰۱۲ در تماسی با هیلاری كلینتون همتای آمریكایی خود، اقدامات مسلمانان علیه سفارتخانه‌های آمریكا را محكوم كرد.

فاطر نيوز- سعود الفیصل وزیر امور خارجه سعودی روز یکشنبه ۱۶-۹-۲۰۱۲ در تماسی با هیلاری کلینتون همتای آمریکایی خود، اقدامات مسلمانان علیه سفارتخانه‌های آمریکا را محکوم کرد.

وی در این گفت وگوی تلفنی خود فیلم اهانت آمیز به پیامبر اکرم(ص) را نیز محکوم کرده و بر ضرورت عملی کردن طرح ملک عبدالله برای گفتگو بین پیروان ادیان و فرهنگ های مختلف ، تاکید کرده است.

سعود الفیصل همچنین خواستار اجرای توافقات کنفرانس مادرید شد. در آن کنفرانس مقرر گردیده بود که هیچ کس در هر موقعیت یا حرفه ای ، حق ندارد به نمادهای مقدس ادیان اهانت کند.”

بر اساس این گزارش شاهزاده سعود الفیصل روز گذشته در تماس با هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا گفت:” ما اهانت به پیامبر اسلام را محکوم می کنیم نیز اقدام های خشونت آمیز علیه نمایندگی های ایالات متحده آمریکا و دیگر کشورها را محکوم می کنیم”.

به دنبال پخش فیلم توهین آمیز علیه پیامبر اسلام (ص) در آمریکا، تظاهرات گسترده ای در چند کشور اسلامی برگزار شد.

برخی از این اعتراض ها نیز به خشونت کشیده شد و در بندر بنغازی در لیبی معترضان ساختمان کنسولگری آمریکا را به آتش کشیدند که در نتیجه آن سفیر آمریکا وسه تن از همکارانش کشته شدند.

در این بین نزدیک به ۳۰ تن از مسلمانان نیز در درگیریهای رخ داده در مقابل سفارت خانه های آمریکا به شهادت رسیده اند.

دولت عربستان سعودی پس از چند روز سکوت در برابر فیلم موهن آمریکایی، سرانجام شب گذشته این فیلم را محکوم کرده است.

عربستان سعودی از دولت های متحد آمریکا در غرب آسیا به شمار می‌رود.

دولت آل سعود در درگیری میان رژیم صهیونیستی و گروه های اسلامی منطقه، از مدافعان رژیم صهیونیستی به شمار می رود

در درگیری های بین حزب الله لبنان و رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۵، اخبار منتشره در رسانه های بین المللی از کمک های مالی و نظامی عربستان به رژیم صهیونیستی حکایت داشت.

عربستان در جریان درگیری بین گروه اهل تسنن حماس با رژیم صهیونیستی، اقدامات حماس را محکوم کرده بود.

۱۳۹۱/۶/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...