نسخه چاپی

بررسی جدایی ری درمجمع نمایندگان

سخنگوی شهرداری تهران گفت: بعد از ظهر چهارشنبه 29 شهریور جلسه‌ای پیرامون موضوع جدایی ری از تهران در مجمع نمایندگان استان تهران برگزار می شود و من امیدوارم با توجه به مباحثی كه آنجا مطرح می شود، این موضوع به نفع مردم شهر ری تصمیم گیری شود.

به گزارش نما به نقل از فارس، سید محمد هادی ایازی در حاشیه اولین همایش "خانه های رفاه و خدمات اجتماعی" و "خانه های کار آفرینی و توانمند سازی" در جمع خبرنگاران در مورد موضوع جدایی ری از تهران اظهار کرد: بعد از ظهر چهارشنبه این هفته، جلسه ای در مجمع نمایندگان استان تهران برگزار می شود و این موضوع مورد بحث قرار می گیرد. من امیدوارم با توجه به مباحثی که آنجا مطرح می شود، این موضوع به نفع مردم شهر ری تصمیم گیری شود و شهروندان شهر ری منتفع این موضوع شوند.

وی در ادامه در مورد پیشنهاد خرید پارک پردیسان از سازمان حفاظت از محیط زیست توسط شهرداری ، عنوان کرد: ما پیشنهاد دهنده اولیه خرید پارک پردیسان نبودیم اما همان طور که در شورای شهر مطرح شد، گفتند در هیئت وزیران، فروش بخشی از پارک پردیسان مطرح شده است و ما با حفظ کاربری فضای سبز پارک آماده خرید آن هستیم.

وی با بیان اینکه مسئله حفاظت و نگهداری پارک پردیسان مطرح است و بحث قیمت ، موضوع دوم این مسئله بوده که آقای محمد زاده و آقای شاعری آن را مطرح کردند، گفت : آنها گفتند که پارک پردیسان را حفظ و نگهداری می کنند و ما از این موضوع استقبال می کنیم و امیدواریم نگهداری کنند اما با توجه به گفته آقای شاعری در شورای شهر که مطرح کردند هزینه نگهداری پارک پردیسان سالانه 5 میلیارد تومان است در حالیکه با یک میلیارد و نیم این پارک نگهداری می شود، نگرانی هایی وجود دارد.

ایازی افزود: یعنی با سه و نیم میلیارد تومانی که کم تر داده می شود قائدتا پارک پردیسان با مشکل فضای سبز روبه رو است و وظیفه دولت است که وجوه مورد نیاز سازمان محیط زیست را تامین کند.چرا که این پارک بهترین پارک اکولوژیک تهران است.

سخنگوی شهردار تهران خاطرنشان کرد: اگر دولت نمی تواند این بودجه را تامین کند، پارک پردیسان را در اختیار شهرداری قرار دهد. چرا که شهرداری به طور قطع نسبت به نگهداری آن اقدام می کند.

وی در ادامه در پاسخ به سئوال خبرنگاری پیرامون بحث جمع آوری متکدیان و اینکه در زمان برگزاری اجلاس کشورهای غیر متعهد در تهران ما شاهد وجود متکدیان در خیابان های سطح شهر نبودیم در حالیکه هم اکنون این افراد در سطح شهر دیده می شوند و عملکرد شهرداری در مورد جمع آوری آنها ضعیف تلقی می شود، گفت: اشکالی که در این موضوع وجود دارد آن است که دستگاه های مسئول در این رابطه همکاری لازم را با شهرداری ندارند.

وی ادامه داد: شهرداری در این مورد مسئولیتی ندارد و اگر کاری انجام می دهد از باب این است که بتوانیم مشکلات شهری را برطرف کنیم.زمان اجلاس ما به واسطه اینکه این مسئله مورد درخواست دولت بود ورود پیدا کردیم و با همکاری سازمان هایی مانند بهزیستی، کمیته امداد و نیروی انتظامی کار خوب مدیریت شد. اما آیا آن مودتی که زمان اجلاس بود هم اکنون وجود دارد؟

معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران اضافه کرد: در این بخش کار، اشکال وجود دارد و اگر دستگاه های مسئول به طور جدی این قضیه را دنبال کنند و با شهرداری همکاری مداوم و جدی داشته باشند این مشکل برطرف می شود.

ایازی در ادامه با اشاره به اینکه جمع آوری متکدیان هم اکنون توسط شهرداری به انجام می رسد، گفت: اما ما مسئول نگهداری آنها نیستیم و هنگامیکه متکدیان را به دستگاه های مربوطه برای نگهداری واگذار می کنیم، نگهداری ها به خوبی صورت نگرفته و این افراد آزاد می شوند و بار دیگر در سطح خیابان های تهران دیده می شوند.

وی افزود: لذا من انتظار دارم استانداری تهران که این موضوع را بیان کردند و خودشان نسبت به این مسئله اشراف دارند، این موضوع را کالبدشکافی کنند و ببینند اشکال کار به عملکرد کدام دستگاه مربوط می شود.

۱۳۹۱/۶/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...