نسخه چاپی

بهرام بیرانوند در گفتگو با نما:

دلباختگی دولت به غرب؛بلای جان اقتصاد/ناكارآمدی دیپلماسی لبخند هر روز روشن‌تر می‌شود

عکس خبري -دلباختگي دولت به غرب؛بلاي جان اقتصاد/ناکارآمدي ديپلماسي لبخند هر روز روشن‌تر مي‌شود

نماینده ادوار مجلس گفت: با التماس و لبخند ما به هیچ عنوان نخواهیم توانست ساختارهای حقوقی در جهان را به نفع خود تغییر دهیم و من معتقدم فشارهای فعلی بین المللی ناشی از رفتار التماس مآبانه رئیس جمهور ایران در برابر غرب است.

بهرام بیرانوند، نماینده دور نهم مجلس شورای اسلامی، در واکنش به عدم تحقق وعده های روحانی در زمان انتخابات برای ایجاد اشتغال و رفع بیکاری، گفت: برای ارزیابی عملکرد روحانی در سه و سال نیم گذشته باید زمان را به دو مقطع قبل و بعد از انتخابات تقسیم کرد.
وی در ادامه افزود: روحانی برای کسب رأی در قبل از انتخابات شعارهایی داد که در بعد از انتخابات بر سر شعارهای خود پایبند نماند، چراکه روحانی به جای این که به جوانان و تحصیل کرده بیکار جامعه توجه کند توجهش به خارج از کشور بود.
عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت مجلس نهم ادامه داد: کشورهای دیگر در عرصه بین الملل در تلاش هستند تا جهت سرمایه گذاری در ایران امتیازات اقتصادی از ایران بگیرند.
وی گفت: مقامات ایران در صنعت هسته ای به کشورهای اروپایی و آمریکایی امتیازاتی دادند اما متاسفانه هیچ عایدی برای ما نداشت.
بیرانوند تصریح کرد: اگر روحانی را در مقابل آینه قرار دهیم قطعا متوجه فرق بسیاری میان روحانی قبل و بعد از انتخابات خواهیم شد.
وی در ادامه به الویت روحانی در برخورد با مشکلات داخلی کشورمان اشاره کرد و بیان داشت: حل مشکلات داخلی کشور اولویت روحانی نیست و از عملکرد روحانی این گونه برداشت می کنیم که وی نمی خواهد اقتصاد کشورمان را بر اساس کار تلاش و بهره گرفتن از نیروی انسانی تقویت کند چراکه نگاه اول ایشان نزدیکی به غرب است تا هرچه بیشتر از گذشته به غرب نزدیک شود.
نماینده مردم لرستان در مجلس نهم اظهار داشت: آمریکا ظرف دهها سال رژیم حقوقی علیه ایران ایجاد کرده است و با این رژیم حقوقی که ایجاد کرده باعث شده تا تمامی شرکت ها و کشورهای دنیا نتوانند با ایران ارتباط اقتصادی ایجاد کنند وحتی اگر توافقنامه ای میان شرکت های ایرانی و بیگانگان منعقد شود رژیم های حقوقی ایجاد شده باعث می شود که توافقات میان ایران و دیگر کشورها و شرکت ها در زمان اجرا کم لم یکن تلقی شود.
وی در ادامه به تدوین و تصویب برجام در سال گذشته اشاره کرد و گفت: با توجه به این که در برجام ایران امتیازاتی را به طرف مقابل خود داد و با امتیاز دادن خساراتی بر کشور تحمیل شد اما برجام هم نتوانست رژیم های حقوقی را جهت عقد قرارداد ایران با دیگر کشورها را از پیش رو بردارد.
بیرانوند ادامه داد: تا چرخ و دروازه آقای روحانی بر پاشنه دوستی با کشورهای غربی می چرخد کاسه همین است که می بینیم مگر این که در میان کشورهای بیگانه بتوانیم با اتکاء به اقتدار و عزت ملی در وادی اقتصاد از حریفان امتیازاتی بگیریم.
وی گفت: با التماس و لبخند ما به هیچ عنوان نخواهیم توانست ساختارهای حقوقی در جهان را به نفع خود تغییر دهیم و من معتقدم فشارهای فعلی بین المللی ناشی از رفتار التماس مآبانه رئیس جمهور ایران در برابر غرب است.

۱۳۹۵/۱۱/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...