نسخه چاپی

چرا فرودگاه مشهد دچار بحران شد؟

مدیر كل شركت فرودگاه های خراسان رضوی گفت : علت تاخیر در خروج برخی پروازهای فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد عدم وجود تجهیزات كافی شركت های(هندل كننده) پشتیبانی كننده شركت های هواپیمایی است .

به گزارش نما به نقل از ایرنا، بارش برف سنگین و برودت هوا و کاهش دید پروازی از روز گذشته موجب توقف پروازهای فرودگاه مشهد از ساعت 20 دیشب تا حوالی 9 صبح امروز شد .

با فعال شدن دوباره فرودگاه مشهد حجم گسترده ای از مسافران و پروازها آماده حرکت به مقاصد مختلف از مبدا مشهد شدند و فرودگاه مشهد با اترافیک پروازی و انبوه مسافران مواجه شد که بسیاری ازاین جمعیت از صبح امروز چندین ساعت در فرودگاه معطل شده ودچار کلافگی و سردرگمی شدند.

محمد باقر قاسم زاده درباره این وضعیت فرودگاه و سردرگمی مسافران وتاخیرهای طولانی هواپیماها به ایرنا گفت : با توجه به لغو برخی از پروازهای شرکت های مختلف طی شب گذشته ، این امر نیز بر ازدحام جمعیت در فرودگاه و سردرگمی و سرگردانی آنان افزود.
وی تصریح کرد : در این بین باید شرکت های پشتیبان شرکت های هواپیمایی تجهیزات مناسب و کافی برای پاشیدن ضدیخ بر روی هواپیماها را در شرایط حاد که دما به زیر صفر کاهش می یابد داشته باشند.
وی عنوان کرد : با توجه به برودت هوا و کاهش دمای هوای مشهد که امشب به زیر 13 درجه می رسد باید بر روی بدنه هواپیماها این تجهیزات ضدیخ بریزند تا بتوانند از بدنه هواپیما یخ زدایی شود تا در هنگام پرواز یا در طول پرواز مشکلی برای هواپیما پیش نیاید اما در مشهد شرکت های هندل کننده تجهیزات کافی در اختیار ندارند.
.وی با تاکید بر اینکه اولویت ما در فرودگاه مشهد انجام پروازهای ایمن می باشد، اظهار کرد : در مشهد چهار مورد از این تجهیزات هندل کننده وجود دارد که کافی نبوده و خود موجب ترافیک در آماده سازی هواپیماها و تشکیل صف شد.

قاسم زاده افزود : علی رغم بارش شدید برف در 24 ساعت گذشته فرودگاه مشهد از ساعت 9 صبح امروز عملیاتی بوده و تمام پروازها ورودی و خروجی آن انجام شده است.

وی عنوان کرد : هم اکنون وضعیت بهتر شده و حدود 4 ، 5 پرواز در نوبت هستند تا ضدیخ بر آنها زده شود .

وی با بیان اینکه از ساعت 9 صبح تا کنون 60 چرواز ورودی و خروجی و داخلی و خارجی از فرودگاه مشهد انجام شده است ،افزود : در حال حاضر دو پرواز شرکت هواپیمایی کاسپین و یک پرواز هواپیمایی ماهان و دو پروازدیگر که باید صبح انجام می شد و با تاخیر مواجه گردیده باقی مانده که امید است تا انتهای شب به مقاصد خود اعزام شوند.

وی گفت : طی روز گذشته تا کنون بالغ بر 270 هزار متر مکعب برف روبی از سطوح پروازی فرودکاه مشهد انجام شده است .

فرودگاه مشهد دومین فرودگاه پرتردد کشور است که به طور متوسط در شرایط عادی 180 پرواز از آن انجام می شود.

۱۳۹۵/۱۱/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...