نسخه چاپی

هیچكس نتانیاهو را علیه ایران همراهی نمی‌كند

عکس خبري -هيچكس نتانياهو را عليه ايران همراهي نمي‌كند

باراك اوباما در جمع خاخام های یهودی گفت: هیچ یك از سیاستمداران جهان نتانیاهو را در ترسیم خط قرمز برای ایران همراهی نخواهند كرد. همزمان لیونی وزیر خارجه سابق اسرائیل با انتقاد از مواضع نتانیاهو گفت: بزرگ ترین متحدان ما نیز اكنون اسرائیل را در جهان منزوی می بینند.

به گزارش نما به نقل از کیهان، رئيس جمهور آمريكا در جمع 1200 خاخام آمريكايي گفت: من در مورد برنامه هاي اتمي ايران خط قرمز تعيين نخواهم كرد زيرا نمي خواهم خود را از نظر امكان عمل و مانور محدود كنم. بايد دست ما باز بماند.

به گزارش جروزالم پست وي همچنين گفته است: شخص بنيامين نتانياهو نيز نمي تواند چنين خط قرمزي را تعيين كند چرا كه هيچ يك از رهبران جهان دراين باره دست به دست او نخواهند داد.

همزمان تزيپي ليوني از سران حزب صهيونيستي كاديما و وزير خارجه سابق اسرائيل گفته است: بزرگترين متحدان اسرائيل كه امنيت اين رژيم را حائز اهميت مي دانند، اكنون اسرائيل را در جهان منزوي مي بينند.

به گزارش آژانس خبري رژيم صهيونيستي، ليوني از نتانياهو به خاطر ايجاد اختلاف با اوباما انتقاد كرد و گفت اگر هم اختلافي وجود داشته باشد بايد پشت درهاي بسته بماند. من آشكارا اعلام مي كنم اختلافات با آمريكا كه نتانياهو مسبب آنها بوده به امنيت اسرائيل لطمه خواهد زد و ريشه در بي مسئوليتي دارد.

وي كه از سفر آمريكا برگشته است، همچنين گفت: مداخله جويي نتانياهو در انتخابات آتي رياست جمهوري آمريكا خشم و اعتراض بسياري را در آن كشور برانگيخته است.

در اين ميان روزنامه واشنگتن پست در تحليلي خاطر نشان كرد اوباما نمي خواهد در منگنه اسرائيل عليه ايران قرار گيرد. اسرائيل حق ندارد شروطي را به آمريكا تحميل كند و آمريكا نمي تواند اختيار جنگ و صلح خود را حتي به بهترين متحدانش اعطا كند.

ديويد ايگتاتيوس تحليلگر واشنگتن پست مي نويسد: واقعا هدف اصلي نتانياهو از اصرار بر ترسيم خط قرمز عليه ايران چيست؟ مهم است كه تمام اين هشدارها براي توقف غني سازي است اما بدبختانه مدت هاست كه ايران از اين مرز عبور كرده و حتي برخي مراكز غني سازي خود را به زير زمين برده است.

نويسنده واشنگتن پست در ادامه افزوده است: بحث هايي كه نتانياهو مطرح مي كند و در اسرائيل هم بسيار داغ است نه تنها رعشه اي بر دل ايران نيفكنده بلكه رهبران اين كشور را نسبت به نيات واقعي وي به ترديد افكنده است و نتانياهو ناخواسته فضايي را خلق كرده است كه از اين پس بايد براي كسب وجهه و آبروي خود تلاش كند.

نويسنده توصيه كرده است: اوباما اكنون وظيفه دارد به نخست وزير اسرائيل كمك كند دست از اين خطابه هاي نامعقول بكشد.

۱۳۹۱/۶/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...