نسخه چاپی

رای به تمدید حضور آلمان در افغانستان

با وجود مخالفت مردم آلمان، پارلمان این كشور به تمدید حضور نظامی آلمان در افغانستان برای یك سال دیگر رای داد.

به گزارش نما و به نقل از پرس تي‌وي،۴۲۴ نفر از اعضاي بوندس‌تاگ، پارلمان آلمان روز پنج شنبه (۶ بهمن، ۲۶ ژانويه) به تمديد حضور نظامي اين کشور در کشور جنگ زده افغانستان راي مثبت داده و از سوي ديگر ۱۰۷ نفر راي منفي و همچنين ۳۸ نفر نيز راي ممتنع دادند.

به موجب مصوبه جديد پارلمان آلمان، حداکثر نيروهايي آلماني تحت فرماندهاي نيروهاي بين‌المللي با ادعاي کمک به حفظ امنيت افغانستان (ايساف) از اول فوريه ۴۹۰۰ نفر خواهند بود. حدود ۵۰۰ نيروي آلماني ديگر نيز تا سال ۲۰۱۳ به کشور خود بازخواهند گشت.

اين درحالي است که، بر اساس نظرسنجي از مردم آلمان که توسط شرکت پژوهشي يوگاو به نمايندگي از خبرگزاري آلمان انجام گرفت، ۶۸ درصد شرکت‌کنندگان در اين نظرسنجي مخالف حضور نظامي در کشور افغانستان بودند. تنها ۲۳ درصد از افراد شرکت کننده از استقرار نيرو در افغانستان حمايت کرده و ۹ درصد نيز نظري نداشتند.

علاوه بر اين، ۴۴.۲ درصد از شرکت‌کنندگان نيز خواستار عقب‌نشيني فوري نيروها از کشور افغانستان شدند.

بر پايه اين گزارش، ۴۲ درصد از افراد گفتند که از تجربه افغانستان بايد درس بزرگ‌تري آموخته شود و خاطرنشان کردند که مخالف اعزام ارتش آلمان به کشورهاي خارجي در آينده هستند.

آلمان بعد از امريکا و انگليس بيشترين نيروي نظامي را در کشور افغانستان دارد.

بر اساس آمار رسمي که وبسايت آي کژواليتيز (icasualties.org) منتشر کرده است، ۵۳ نيروي آلماني از اکتبر ۲۰۰۱، زمان حمله امريکا به افغانستان، در اين کشور کشته شده‌اند.

سازمان ملل و ديگر گروه‌ها مي‌گويند، با وجود حضور ده‌ها هزار نيروي غربي در افغانستان، خشونت در اين کشور افزايش يافته و اکنون به بالاترين حد خود رسيده است.

۱۳۹۰/۱۱/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...