نسخه چاپی

پرونده‌قصاص‌قاتل‌فرزندشهیدهاشمی‌دراجرای احكام

پرونده قصاص قاتل فرزند شهید هاشمی با توجه به عدم اعتراض محكوم و وكیل مدافع وی به واحد اجرای احكام دادسرای امور جنایی تهران رفته است.

به گزارشنما به نقل از فارس، ساعت 8 شب اول آذر سال 88 مأموران مرکز فوریت‌های پلیسی تهران بزرگ از وقوع یک جنایت هولناک باخبر شدند.

مأموران با حضور در حوالی میدان نور در غرب تهران متوجه شدند یک زن و شوهر در منزل مسکونی‌شان به طرز فجیعی به قتل رسیده‌اند. با آغاز تحقیقات مشخص شد مرد مقتول به نام سیدمرتضی فرزند شهید سیدمجتبی هاشمی است که قاتل یا قاتلان، وی و همسرش را به قتل رسانده‌اند.

بر اساس این گزارش با پیگیری پلیس پس از گذشت 12 روز، برادر وی به ارتکاب قتل اعتراف کرد و مدعی شد به خاطر حسادت دست به این جنایت زده است.

وی گفت: حسادت به برادرم باعث شد چشمانم کور شود. من مانند یک مهمان عادی به خانه‌اش رفتم. از فرصت به‌دست آمده استفاده کردم و با چاقویی که از آشپزخانه خانه مقتول برداشتم ابتدا همسر وی و سپس برادرم را زمانی که در حال استحمام بود غافلگیر کردم و به قتل رساندم.

متهم بر اساس ادعایی که درخصوص ابتلا به جنون و بیماری روانی داشته به کمیسیون پزشکی فرستاده شد تا در خصوص سلامت روانی وی تحقیقات لازم انجام شود.

سرانجام بعد از انجام تحقیقات لازم، قرار مجرمیت متهم از سوی دادسرای جنایی تهران صادر و پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران ارجاع داده شد که اولین جلسه محاکمه در تاریخ 4 اسفندماه سال 89 در شعبه 113 به ریاست قاضی محمدسلطان همتیار برگزار شد.

با توجه به درخواست طرفین، این جلسه به صورت غیرعلنی برگزار شد اما به دلایلی این جلسه تجدید و زمان دیگری برای رسیدگی به این پرونده تعیین شد.

بعد از گذشت حدود 5 ماه از اولین جلسه، صبح روز 22 تیرماه سال گذشته آخرین جلسه محاکمه در همین شعبه و باز هم به خواسته طرفین به صورت غیرعلنی برگزار شد. با توجه به تکمیل شدن تحقیقات، متهم پرونده آخرین اظهارات خود را بیان کرد و قاضی همتیار ضمن اعلام ختم جلسه، صدور حکم را به بعد از مشورت با مستشاران دادگاه موکول کرد.

با وجود انکار اتهامات توسط متهم پرونده با وجود اعترافات اولیه، اولیای‌ دم یکی از مقتولان از اتهام متهم گذشت کرده‌اند و فقط اولیای ‌دم همسر سیدمرتضی خواستار قصاص متهم هستند و تاکنون تلاش‌ها برای جلب رضایت آنها نتیجه نداده است. پس از آنکه تلاش‌ها برای جلب رضایت اولیای‌ دم همسر سیدمرتضی نتیجه نداد، دادگاه متهم را به قصاص محکوم کرد. با توجه به اعلام رضایت خانواده هاشمی درباره قتل فرزندشان نیز، قاتل از نظر جنبه عمومی جرم به 10 سال حبس محکوم شد.

متهم و وکیل مدافع وی هیچ اعتراضی به حکم صادره نکردند و بعد از پایان مهلت قانونی برای اعتراض، حکم صادره قطعی و برای اجرا،‌ به واحد اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران ارسال شد.

۱۳۹۱/۶/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...