نسخه چاپی

این ماده غذایی شما را لاغر نگاه می دارد!

اگرچه مطالعات دیگر نشان داده‌اند افرادی كه غلات سبوس‌دار می‌خورند لاغرترند و نسبت به دیگران چربی پیكری كمتری دارند، به گفته كارل جدا كردن اثر غلات سبوس‌دار از ورزش منظم و اثر كلی یك رژیم غذایی كار سختی بوده است.

به گزارش نما، مؤلف مطالعه جی. فیلیپ کارل، دانشمند علوم تغذیه ازدانشگاه تافتس، گفت: «به نظر می‌رسد که غلات سبوب‌دار باعث کاهش کالری‌های جذب‌شده بدن در حین گوارش شده و متابولیسم را سرعت می‌بخشند.»



اگرچه مطالعات دیگر نشان داده‌اند افرادی که غلات سبوس‌دار می‌خورند لاغرترند و نسبت به دیگران چربی پیکری کمتری دارند، به گفته کارل جدا کردن اثر غلات سبوس‌دار از ورزش منظم و اثر کلی یک رژیم غذایی کار سختی بوده است.



وی گفت: «به همین جهت برای انجام این مطالعه ما از یک رژیم به شدت کنترل‌شده استفاده کردیم.»



در طی مطالعه معلوم شد افرادی که از رژیم حاوی غلات سبوس‌دار استفاده می‌کردند، کالری‌های کمتری جذب کرده و حجم مدفوع بیشتری داشتند. نرخ متابولیسم آنها در حالت استراحت هم بیشتر بود. محتوای فیبر موجود در غذاهای سبوس‌دار، دو برابر بیشتر از غذاهای بدون سبوس بود که به نظر می‌رسد نقش عمده را در تولید این نتایج داشت.



در این مطالعه اگرچه کالری‌های موجود در هر دو نوع رژیم غذایی یکسان بود، آن‌هایی که غلات سبوس‌دار می‌خوردند انرژی کمتری تولید کردند. این کمبود با کالری‌هایی که در یک پیاده‌روی ۲۰ تا ۳۰ دقیقه‌ای می‌سوزند برابری می‌کند.»

۱۳۹۵/۱۲/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...