نسخه چاپی

توهم رابطه ارباب و رعیتی میان ایران و آمریكا

سخنگوی كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم گفت: آمریكایی ها هنوز فكر می كنند كه با ایران رابطه ارباب و رعیتی دارند ولی باید به آن‌ها ثابت كرد كه اینگونه نیست. نوذر شفیعی

به گزارش نما، نوذر شفیعی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم و کارشناس مسائل بین المللی در گفت و گو با خبرگزاری میزان، با بیان اینکه محور اقدامات آمریکا حفظ منافع خودش و پایمال کردن منافع دیگران است، اظهار کرد: آنها هنوز فکر می کنند که با ایران رابطه ارباب و رعیتی دارند ولی باید به آن‌ها ثابت کرد که اینگونه نیست.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها در واقع قاعده بازی را در برجام به هم زده‌اند، تصریح کرد: مسئولان ذیربط کشور در قضیه برجام باید دقت کافی و لازم را داشته باشند که به قول های شفاهی آمریکا در قبال ایران در برجام اعتنا نکنند زیرا این کشور، حتی به تعهدات مکتوبش هم پایبند نیست و انتظار پایبند بودن آنها به تعهدات شفاهی‌شان انتظار بی نتیجه ای است.

شفیعی در پایان خاطرنشان کرد: طی مدت بیش از یک و سال و نیمی که از اجرایی شدن برجام گذشته، آمریکایی ها مدام در روند اجرای آن، اختلال به وجود می آورند و این عمل آنها باعث تغییر نتیجه محسوس در نتیجه مذاکرات و برجام شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اختلاف با آمریکا جدیست و نمیتوان انتظار داشت به راحتی گام برداشت و به سمت جلو حرکت کرد وفعلاً با تغییر رییس جمهور جدید و حزب حاکم باید منتظر ارائه سیاست های جدید در قبال برجام باشیم.زیرا حزب جمهوری خواه دنبال اینست که پیروزی در برجام را به نفع خود و به نام خود تمام کند و از طرفی حزب دموکرات که با روی کارآمدن آنها تحریمها علیه ایران را شروع کردند خودرا صاحب این پیروزی میدانند.

۱۳۹۶/۱/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...