نسخه چاپی

قاسم ساعدی در گفتگو با نما:

دولت در زمینه ی اقتصاد مقاومتی تنها با كلمات بازی می كند

عکس خبري -عضو کميسيون انرژِي مجلس گفت:دولت در زمينه ي اقتصاد مقاومتي تنها با کلمات بازي مي کند

عضو كمیسیون انرژِی مجلس گفت:دولت ها در اجرای منویات رهبری در چارچوب اقتصاد مقاومتی حركت نكرده بلكه تنها در این مسیر با كلمات بازی كرده اند.

قاسم ساعدی، عضو کمیسیون انرژی مجلس و نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در خانه ملت در گفتگو با خبرنگار نما در واکنش به اظهارات روحانی مبنی بر این که در سال گذشته هفتصد هزار شغل در کشور ایجاد شده است، گفت: دولت ها در اجرای منویات رهبری در چارچوب اقتصاد مقاومتی حرکت نکرده بلکه تنها در این مسیر با کلمات بازی کرده اند.
ساعدی ادامه داد: اگر اقتصاد مقاومتی بدرستی در کشور اجرا می شد امروز با این همه بیکار در جامعه مواجه نبودیم.
وی در ادامه افزود: امروز کشورمان با چالش های درونی و بیرونی مواجه است که یکی از چالش های موجود پدیده شوم بیکاری می باشد که بر همه ملت ایران سایه افکنده است.
عضو کمیسیون انرژی با تأکید بر این مطلب که امروز بیش از 12 میلیون نفر از جمعیت کشور بیکار هستند، گفت: پدیده بیکاری امروز گربیان قشر تحصیل کرده را نیز گرفته و سال به سال بر تعداد این بیکاران افزوده می شود.
نماینده مردم دشت آزدگان و هویزه در مورد ایجاد هفتصد هزار شغل در دولت تدبیر و امید گفت: ایجاد شغل از سوی دولت آن هم به این تعداد برای جوانان جای تأمل دارد.
وی اظهار داشت: روحانی باید مشخصا بیان می کرد که این هفتصد هزار شغلی که در کشور ایجاد شده است از چه نوع مشاغلی هستند؟ آیا شغل های ایجاد شده پایدار است یا از شغل های کاذب بشمار می رود؟.
ساعدی ادامه داد: برای دولت هنر نیست که بخواهد ظریفت های اشتغال کاذب را جزء مشاغل پایدار به حساب آورد.
عضو کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: برای نمایندگان اشتغال واقعی آن اشتغالی است که حقوق و درآمد پایداری را برای قشری از مردم ایجاد کرده باشد وگرنه دکه فروشی، دست فروشی و ... را شغل نمی دانند.
نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه بیان کرد: اگر در کشور هفتصد هزار شغل ایجاد شده باشد حداقل یک تحرک و پویایی در میان ملت شاهد بودیم.
عضو شورای مرکزی فراکسیون ولایت با تأکید بر این مطلب که امروز استان خوزستان جزء ده استانی است که بیشترین بیکاری را دارا می باشد و مردم از بیکاری در رنج و عذاب هستند، گفت: سوال من از رئیس دولت این است که از همه شغل ایجاد شده سهم استان خوزستان چه میزان بوده است؟ چراکه حداقل می بایست قسمت کوچکی از این هفتصد هزار شغل به استان خوزستان اختصاص داده می شد.
وی در ادامه بیان کرد: تا زمانی که زیر ساخت های اساسی کشور در جهت تولید و سرمایه گذاری برطرف نشود قطعا در ایجاد شغل برای جوانان دولت با مشکل مواجه خواهیم بود.
نماینده دشت آزادگان و هویزه در خاتمه اظهار داشت: نمایندگان باید با تدوین قوانین برای دولت در ایجاد اشتغال برای جوانان ریل گذاری کنند از این رو ضرورت دارد تا نمایندگان در سال 96 منویات مقام معظم رهبری را نصب العین خود قرار دهند.

۱۳۹۶/۱/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...