نسخه چاپی

هجوم سیل به ارومیه/ تعطیلی مدارس/ تخلیه تعدادی از روستاهای در معرض سیل

به گزارش نما - تسنیم نوشت: فرماندار ارومیه گفت: برای پیش گیری از خسارات و مرگ و میرهای ناشی از سیل دستور تخلیه تعدادی از روستاهای ارومیه صادر شد.

عباس حسنخانی امشب در جلسه ستاد مدیریت بحران این شهر که به منظور بررسی چگونگی مقابله با خسارات ناشی از سیل تشکیل شد اظهار کرد: بارندگی امروز در ارومیه کم سابقه بوده است.



🔼 سیل در خیابان‌های روستای سوسن‌آباد سیلوانا، ارومیه

وی افزود: به برخی روستاها برای تأمین امنیت مردم دستور تخلیه داده شده است و از صبح امروز به بخشداران ابلاغ شد که در حوضه رودخانه‌ها تدابیر ویژه اندیشیده شود.

فرماندار ارومیه گفت: متأسفانه دو پل تا این لحظه تخریب شده و راه ارتباطی قطع شده است.

حسنخانی افزود: بی سابقه ترین بارش‌ها در مناطق زیوه و مرگور در حومه ارومیه رخ داده است.

فرماندار ارومیه گفت: برف انباشته شده بر کوهها و بارندگی کم سابقه عامل اصلی سیلاب در برخی از مناطق ارومیه بوده است.

وی گفت: خوشبختانه پیش بینی‌های لازم با توجه به اخطار قبلی هواشناسی در شهرستان ارومیه اندیشیده شده بود و امروز از اولین لحظه آغاز بارندگی‌ها تمامی دستگاه‌های مربوطه و بخشداران ارومیه در آماده باش کامل بوده و در محل‌های حادثه دیده حضور یافتند.

سیل مدارس آذربایجان غربی را تعطیل کرد

اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی از تعطیلی برخی از مدارس تعدادی از شهرهای این استان در روز شنبه به دلیل سیل و استمرار بارشها خبر داد.

اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی دقایق پیش با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد مدارس تعدادی از شهرستان‌ها در روز شنبه 26 فروردین ماه تعطیل است.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به تداوم بارندگی‌ها، آب گرفتگی معابر و مسدود بودن محورهای مواصلاتی منطقه سیلوانا در حومه ارومیه و احتمال بروز حوادث ناشی از بارش‌ها، تمامی مقاطع تحصیلی این منطقه در شنبه 26 فروردین ماه در نوبت صبح و بعد از ظهر تعطیل است.

بر اساس این اطلاعیه در شهرستان اشنویه در بخش جنوبی (منطقه نالوس) به دلیل طغیان رودخانه و مسدود بودن راه اصلی وبخش شمالی (روستاهای گند ملاعیسی، دوستک، لولکان، رشگند، گلاز، شیوه بیرو) به دلیل جاری شدن سیل در داخل روستاها، تمامی مقاطع تحصیلی در مناطق و روستاهای ذکر شده در روز شنبه 26 فروردین 96 در نوبت صبح و بعد از ظهر تعطیل است.

طغیان رودخانه گدار با دو قربانی

واحد مرکزی خبر نوشت: در پی بارش های پیاپی باران در نقاط مختلف آذربایجان غربی رودخانه گدارچای طغیان کرد و 2 قربانی گرفت.

ساعتی پیش جوان 30 ساله اشنویه ای در روستای درود با خودرو به داخل رودخانه گدار سقوط کرد و جان باخت.

جسد وی هم اکنون از رودخانه بیرون کشیده شده است.

عصر امروز نیز پسر بچه 12ساله ای با دوچرخه به داخل رودخانه افتاد و جان باخت.

امدادگران همچنان به دنبال جنازه این پسر بچه هستند.

۱۳۹۶/۱/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...