نسخه چاپی

عبادی در گفتگو با نما مطرح كرد:

سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در حد حرف باقی مانده است

عکس خبري -سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي در حد حرف باقي مانده است

عضو كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: اجرای اقتصاد مقاومتی بجای عمل در حد حرف و بیشتر به جنبه كلیشه ای و شعاری برای دست اندركاران اجرایی كشور در آمده است.

حجت السلام سید محمد باقر عبادی ، نماینده مردم درمیان و بیرجند در خانه ملت، و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری نما، با بیان این مطلب که مشکل اصلی مردم اقتصاد است اما کار اساسی در این زمینه صورت نگرفته است، گفت: اجرای اقتصاد مقاومتی بجای عمل در حد حرف و بیشتر جنبه کلیشه ای و شعاری برای دست اندرکاران اجرایی کشور در آمده است.
وی در ادامه افزود: مسئولسین اجرایی همان پروژه ایی که از قبل در جهت ایجاد کارخانه یا احداث پلی در برنامه داشته اند را به نام اجرای اقتصاد مقاومتی به مردم بازگو می کنند در حالی که اگر اقتصاد مقاومتی در میان نبود این پروژه ها به بهره برداری می رسید.
عبادی ادامه داد: دولت وظیفه دارد در پایان سال گزارش جامع و کاملی از اجرای اقتصاد مقاومتی و طرح ها و برنامه هایی که از اقتصاد مقاومتی بدهند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه مهمترین دغدغه مردم و رهبری را ایجاد اشتغال برای جوانان بر شمرد و بیان داشت: تا رکود از جامعه رخت بر نبندد و چرخ تولید به حرکت در نیاید اشتغالی در کشور ایجاد نخواهد شد ولازمه رسیدن به این هدف اجرای اقتصاد مقاومتی است.
عضو فراکسیون روحانیون مجلس در ادامه بیان کرد: اقتصاد مقاومتی به منزله این نیست که به بیرون از مرزها توجهی نباید کرد بلکه به معنای است که مسئولین به ستون توانمندی های داخل تکیه کرده تا تحریم ها و تشدید تحریم ها نتواند خللی رد اقتصاد کشور ایجاد کند.
نماینده مردم بیرجند و درمیان در خانه ملت تصریح کرد: تعیین چارچوب های مورد نیاز در ابتدای سال در جهت اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی با قوه مجریه است و در نهایت در پایان سال نیز گزارشی از عملکرد اقتصاد مقاومتی ارائه دهد.
وی قانون رفع موانع تولید را طرح بسیار مناسبی در جهت اجرای اقتصاد مقاومتی بر شمرد و اذعان داشت: اگر قانون منع موانع تولید در کشور اجرایی می شد باعث می شد تا چرخ واحدهای تولیدی به گردش در بیاید و شغلی برای جوانان و بیکاران ایجاد شود.
عبادی به عدم نظارت مجلس بر اجرای قوانین اشاره کرد و ادامه داد: مجلس باید رد سال اقتصاد مقاومتی تولید اشتغال نظارت های خود را بر اجرای قوانین افزایش دهد و با نظارت ها دولت را بر این بدارد تا قوانین مصوب مجلس را بدرستی و در زمان مناسب اجرا و عملیاتی کند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خاتمه اظهار داشت: انتخاب مجدد سال به نام اقتصاد مقاومتی تولید اشتغال بدین معنا است که دستگاه های اجرایی به وظایف خود در اجرای اقتصاد مقاومتی توجه نکرده اند .

۱۳۹۶/۱/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...