نسخه چاپی

سازمان سیا در پی سرنگونی دولت اردوغان است

دولت تركیه روز یكشنبه اعلام كرد كه 17 تن از مقامات و شهروندان آمریكا متهم به همكاری با فتح‌الله گولن و تلاش برای براندازی دولت اردوغان هستند.

به گزارش نما به نقل از میزان، دولت ترکیه روز یکشنبه اعلام کرد که در ادامه تحقیقات درباره عوامل اصلی کودتای نافرجام ترکیه تحقیقات درخصوص ارتباط احتمالی برخی از مقامات بلندپایه آمریکا با «سازمان تروریستی فتح‌الله گولن» و طراحی برای کودتا را آغاز کرده‌است.

بنا به گزارش «خبرگزاری آناتولی» دفتردادستان عمومی ترکیه پس از اعلام جرم شماری از وکلای این کشور علیه 17 نفر از شهروندان آمریکایی که سیاستمدار، بروکرات، و دانشگاهی هستند، تحقیقات درباره نقش آنها در کودتای ترکیه را آغاز کرده‌است.

«آناتولی» درخصوص این افراد تصریح می‌کند: جان برنان رئیس سابق سازمان «سیا»، چاک شومر نماینده مجلس سنا، پریت باهارارا وکیل آمریکایی و دادستان منطقه جنوبی نیویورک، دیوید کوهن رئیس دفتر کنترل دارایی‌های خارجی آمریکا در فهرست این مضنونان هستند.

هانری بارکی رئیس«طرح خاورمیانه» در«مرکز ویلسون»، گراهام فولر از مقامات پیشین سازمان سیا و فاروق تابان رئیس انجمن «اتحاد مردم ترکیه و آمریکا» نیز از مقامات سرشناسی هستند که در فهرست تحقیقات دادستان ترکیه قرار دارند.

«آناتولی» به نقل از دادستان عمومی ترکیه می‌افزاید که اتهام اصلی این افراد توطئه برای سرنگونی دولت ترکیه و همکاری با سازمان فتح‌الله گولن از طراحان اصلی کودتای نافرجام است.

۱۳۹۶/۱/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...