نسخه چاپی

اف‌بی‌آی 900 هزار دلار برای شكستن قفل آیفون پرداخت كرده است

به گزارش نما - ایسنا نوشت: مسئولان آمریکایی می‌گویند اف‌بی‌آی 900 هزار دلار برای باز کردن قفل و هک آی فون عامل حادثه مرگبار تیراندازی در سن برنادینو در کالیفرنیا پرداخت کرده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، اف‌بی‌آی اطلاعات هویت فروشنده خود را مخفی نگه داشته است و در برابر اصرار رسانه‌ها از جمله خبرگزاری آسوشیتدپرس، برای افشای اطلاعات بیشتر در این زمینه، سخنگوی اف‌بی‌آی از بیان جزئیات در این باره خودداری کرد.

در همین راستا چند روز گذشته، جیمز کامی رییس اف‌بی‌آی برای حضور در جلسه استماع و ارائه توضیحات در این باره در کمیته سنا حضور یافت.

پس از اینکه شرکت اپل در برابر درخواست دولت واشنگتن مبنی بر اینکه از این شرکت می‌خواست نرم‌افزار تازه‌ای برای دسترسی به محتویات تلفن رضوان فاروق، عامل کشتار سن برنادینو بنویسد، مقاومت می‌کرد، وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد، اف‌بی‌آی بدون کمک شرکت اپل موفق به شکستن قفل آی‌فون او شده و پرونده حقوقی در این زمینه را پس گرفته است.

در آن زمان دستور دولت واشنگتن به بحثی جدی و داغ در مورد مساله حریم خصوصی منجر شد و اپل می‌گفت که فراهم کردن امکان دسترسی مقام‌ها به داده‌های کاربران بدعتی خطرناک خواهد بود. سایر غول‌های صنعت نرم افزار و اینترنت از جمله گوگل، مایکروسافت و فیسبوک در این جنجال از اپل حمایت کردند.

رضوان فاروق و تشفین ملک، همسرش ۱۴ تن را در ماه دسامبر 2015 در حمله به یک مرکز بهزیستی که فاروق در آن کار می‌کرد، کشتند. هر دو آنها در درگیری متعاقب با پلیس کشته شدند. به گفته مقام‌های آمریکا هر دو آنها در روز حمله در شبکه‌های اجتماعی با گروه داعش بیعت کرده بودند.

۱۳۹۶/۲/۱۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...