نسخه چاپی

درگیری برای خریدن مواد، منجر به قتل شد

به گزارش نما - اعتماد نوشت:چندی پیش خبر فوت مشکوک یک جوان از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی به کلانتری ١٥٨ کیانشهر اعلام شد.

ماموران وقتي به بيمارستان رفتند جواني ٢٣ ساله به نام محسن را ديدند كه به علت اصابت يك جسم نوك تيز روي تخت افتاده است. بعد از انجام بررسي‌هاي اوليه در بيمارستان مشخص شد محسن به وسيله اعضاي خانواده‌اش به بيمارستان منتقل شده و تحت درمان قرار گرفته است.

اين در حالي بود كه او از ناحيه گردن به وسيله چاقو زخمي شده بود. محسن بعد از مدت زمان كمي روي تخت بيمارستان به علت شدت جراحت‌هاي وارد شده جان باخت. اعضاي خانواده محسن در تحقيقات اوليه از سوي ماموران كلانتري مدعي شدند مقتول براي تامين هزينه موادمخدر مصرفي خود از آنها درخواست پول كرده اما با مخالفت آنها روبه رو شده است.

به همين علت چاقويي از آشپزخانه برداشته و تهديد كرده كه خودش را با چاقو مي‌زند. در نهايت محسن زماني كه ديده كسي از اعضاي خانواده حاضر نيست به او پول بدهد خودش را از ناحيه گردن با چاقو مصدوم كرده است.

بعد از تشكيل پرونده مقدماتي با موضوع فوت مشكوك پرونده مقدماتي به دستور بازپرس شعبه ششم دادسراي امور جنايي تشكيل شد و براي رسيدگي در اختيار اداره دهم ويژه قتل پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت. كارآگاهان اداره دهم با مراجعه به بيمارستان و بررسي جسد متوفي آثار جراحت ناشي از درگيري را روي بدن جسد شناسايي كردند.

در ادامه كارآگاهان براي بررسي فرضيه درگيري منجر به جنايت به خانه متوفي در يكي از شهرك‌هاي مسكوني در منطقه كيانشهر رفتند و تحقيقات ميداني از همسايگان متوفي و خانواده‌اش در دستور كار آنها قرار گرفت. در شرايطي كه خانواده محسن همچنان بر اظهارات اوليه خود تاكيد داشتند كارآگاهان در تحقيقات ميداني از محل زندگي او و خانواده‌اش اطلاع پيدا كردند كه قبل از اتفاق افتادن حادثه براي متوفي و انتقال وي به بيمارستان ميان او و اعضاي خانواده‌اش درگيري ايجاد شده است.

در ادامه يكي از اعضاي مجتمعي كه خانواده محسن در آن سكونت داشتند در اظهاراتش به كارآگاهان گفت: خودم شنيدم كه خواهر محسن خطاب به برادر بزرگ‌تر متوفي گفته كه «رضا چرا محسن را با چاقو زدي؟» با توجه به نتيجه تحقيقات از محل زندگي محسن دستگيري برادر بزرگ‌تر متوفي به نام رضا ٣٤ ساله در دستور كار كارآگاهان قرار گرفت. در تحقيقات پليس مشخص شد كه رضا همزمان با انتقال برادرش محسن به بيمارستان از محل سكونتش فرار كرده است.

سرانجام ساعت ٤ بعدازظهر روز ١٦ ارديبهشت ماه كارآگاهان اداره دهم با شناسايي محل رفت و آمد رضا در كيانشهر او را سوار بر يك دستگاه موتوسيكلت شناسايي و موتور وي را متوقف كردند. متهم پس از انتقال به اداره دهم آگاهي در برابر سوالات كارآگاهان نتوانست سكوت كند. چون روي سر و انگشتانش آثار شديد جراحت‌هايي ديده مي‌شد كه نشان مي‌داد به علت درگيري ايجاد شده است.

او در اداره پليس اعتراف‌هايش را درباره قتل اين طور بيان كرد: «برادرم چندين سال بود كه به مصرف شديد موادمخدر اعتياد داشت و در اغلب موارد براي تهيه هزينه مصرف مواد اعضاي خانواده و مادرمان را تحت فشار قرار مي‌داد. روز حادثه هم مثل هميشه قصد داشت تا از همين راه از مادرمان پول بگيرد و مواد مصرفي‌اش را تامين كند. اما من اين‌بار دخالت كردم و اجازه ندادم كه مادرم براي خريدن مواد به او پول بدهد. رضا از داخل آشپزخانه چاقويي برداشت و به سمتم حمله كرد. او من را از ناحيه سر و انگشتان مجروح كرد. نهايتا در هنگام درگيري رضا روي زمين افتاد و چاقو به گردنش برخورد كرد.

از متهم شكايت نشده است
سرهنگ كارآگاه حميد مكرم؛ معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام اين خبر گفت: با توجه به اهميت موضوع پرونده و با وجود عدم طرح شكايت در پرونده، برادر متوفي به عنوان متهم به دستور بازپرس براي بررسي صحت اظهارات در اختيار اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت. جسد متوفي نيز براي شناسايي دقيق نحوه اصابت چاقو به ناحيه گردن به پزشكي قانوني منتقل شد.

۱۳۹۶/۲/۱۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...