نسخه چاپی

دیدار رئیس IPC با رئیس كمیته المپیك ایران

رئیس كمیته بین‌المللی پارالمپیك (IPC) عصر امروز به همراه رئیس كمیته پارالمپیك با كیومرث هاشمی دیدار و گفت‌وگو كرد.

به گزارش نما به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک، در ابتدای این دیدار هاشمی ضمن خیر مقدم به رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک گفت: جامعه ورزش جانبازان و معلولین ایران بخوبی شما را می‌شناسند و به لطف خدمات و تلاش‌هایی که برای رشد و توسعه ورزش معلولان در جهان و حمایت‌هایی که از ایران داشته اید قدر شناس شما هستند و از رئیس کمیته پارالمپیک کشورمان که شرایط سفر جنابعالی به تهران را فراهم کردند تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: همان پایگاهی که شما در ورزش معلولین جهان دارید همان پایگاه را آقای خسروی‌وفا در ورزش معلولین کشور ایران دارند ومطلعیم که ارتباط دوستانه خوبی بین شما و رییس کمیته پارالمپیک کشورمان برقرار است.

هاشمی خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های خوبی که کمیته بین المللی پارالمپیک در بازی‌های ریو 2016 داشت برخورد قاطع و بدون اغماض با پدیده سیستماتیک دوپینگ بود که مورد توجه و احترام جهانیان قرار گرفت و ما هم در کشورمان تلاش های بسیار خوبی در این زمینه داشته‌ایم.

رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان در خاتمه خاطر نشان کرد: در این چند ساله کرسی‌های خوبی در عرصه ورزش معلولین در اختیار ایران قرار گرفت ولی انتظار داریم با توجه به اقدامات خوبی که در ورزش معلولین انجام شده و جهت بهره مندی از ظرفیت‌های بیشتر آن، در بخش های انتصابی مربوط به اختیارات خود توجه ویژه‌ای به نمایندگان ایران داشته باشید.

سپس رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک ضمن قدردانی از صحبت‌های دلگرم کننده هاشمی ابراز داشت: از حمایت و توجه ویژه شما از ورزش معلولین تشکر و قدردانی می‌کنم. بخصوص از میهمان نوازی مردم ایران و باید بگویم در این مدت بسیار به من خوش گذشت و چیزی که توجه مرا جلب کرد این است که چقدر در ایران خانواده‌ها بهم نزدیک هستند.

وی ادامه داد: در سفر به شهرهای مختلف ایران و توجه به ورزش معلولین در نقاط مختلف کشور شما پی بردم با توجه به اینکه استان‌ها نقش بسزایی در رشد و توسعه ورزش همگانی و قهرمانی دارند، ورزش معلولین ایران در این زمینه فعالیت خوبی داشته است.

سرفیلیپ کریون در خاتمه ابراز داشت: از حساسیت‌های شما در اهدا کرسی‌های پارالمپیک به ایران واقفم و مطمئن باشید در این زمینه هر آنچه در توان داشته باشم بکار خواهم بست.

سپس محمود خسروی وفا رییس کمیته پارالمپیک خاطر نشان کرد: جا دارد ابتدا از حمایت‌های آقای هاشمی در این مدت تشکر کنم و خوشحالم از اینکه در کشورمان میزبان آقای کریون هستیم.

وی ادامه داد: بدون تردید رییس کمیته بین المللی پارالمپیک بخوبی توانستند با توانمندی که در این مدت داشتند نقش بسزایی در رشد و توسعه ورزش در میان معلولین جهان داشته باشند، چرا که با اینکار باعث نزدیک‌تر شدن این قشر مهم از جامعه جهانی و در کل نزدیک شدن ملت‌ها بهم شده است.

خسروی وفا در خاتمه گفت: تمام تلاش ما این است که بتوانیم در عرصه ورزش چه در المپیک و چه در پارالمپیک، نهضت المپیک را زنده نگه داریم نهضتی که در راستای گسترش صلح و سلامت جامعه حرکت می‌کند و امیدواریم رئیس کمیته بین المپیک پارالمپیک با خاطرات خوشی کشورمان را ترک کنند.

۱۳۹۶/۲/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...