نسخه چاپی

نامه تشكر احمد توكلی به خاطر آزادی شاعر انقلابی

منصور نظری كه تنها چهار ماه از محكومیتش باقی مانده بود با حكم مرخصی چهار ماه آزاد می‌شود.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، اصغر جهانگیر، بازرس ویژه آملی لاریجانی و رئیس سازمان زندان‌های کشور طی سفری به شهرکرد و بررسی ضرب و شتم منصور نظری در زندان شهرکرد دستور به آزادی وی داد. حکم تبرئه منصور نظری مراحل پایانی خود را می‌گذراند و با حکم نهایی دیوان عالی کشور وی از اتهامات وارده و حکم محکومیت تبرئه خواهد شد.

در همین راستان احمد توکلی، رئیس هیأت مدیره سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت، در نامه‌ای به اصغر جهانگیر از این حرکت وی تقدیر و تشکر کرده است. در این نامه آمده است:

«اقدام در خور تقدیر جنابعالی در سفر به شهرکرد به قصد رسیدگی به وضعیت شاعر انقلابی آقای منصور نظری در زندان شهرکرد و تدبر برای آزادی وی دل‌های نگران عدالت‌خواهان و حق‌طلبان را خرسند کرد. گرچه نفس محکومیت آقای نظری به دلیل نهی از منکر باعث رنجش جدی مردم مطلع از ماجرا شده بود ولی رسیدگی مستقیم بازرس ویژه رئیس محترم قوه قضاییه به شکایت مربوط نشان داد که حذف وسائط و بازرسی مستقیم می‌تواند به نتایجی درست‌تر و بهتر برسد. ضمن آنکه مسئولان محلی را نیز به مراقبت بیشتر از رفتار و کردارشان سوق می‌دهد. دیده‌بان شفافیت و عدالت وظیفه خود می‌داند که مراتب تشکر این سازمان مردم نهاد را به جنابعالی و رئیس محترم قوه قضائیه تقدیم کند و از ایشان بخواهد که با تقدیر مناسب از این بازرس ویژه موجبات تشویق دیگران را برای دفاع از مظلوم فراهم سازد.»

20 آذر سال گذشته نیز تشکل‌های دانشجویی در نامه‌ای خطاب به ریاست قوه قضاییه خواستار آزادی منصور نظری شده بودند.

منصور نظری، شاعر و نویسنده به دلیل کنش‌ اجتماعی پیرامون فساد در قوه قضائیه از مهرماه سال 95 در زندان شهرکرد زندانی است.

۱۳۹۶/۲/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...