نسخه چاپی

لاله افتخاری در گفتگو با نما:

حذف كاربران منتقد دولت در شبكه های اجتماعی نشان خفقان است/ دولت از انتقاد میترسد

عکس خبري -حذف کاربران منتقد دولت در شبکه هاي اجتماعي نشان خفقان است/ دولت از انتقاد  ميترسد

نماینده ادوار مجلس گفت: مردم باید بتوانند در شبكه های اجتماعی صدای خود را به گوش دولت برسانند بدون اینكه به حریم خصوصی و امنیتشان توهین و تعرضی شود.متاسفانه این دولت تحمل انتقاد ندارد.


لاله افتخاری نماینده ادوار مجلس در واکنش به حذف حساب برخی کاربران در تلگرام و اینستاگرام گفت:دولت در ابتدای کارش شعار می داد که از انتقاد و منتقد استقبال می کند در حالی که این گونه نبوده است و کمتر کسانی در این چهار سال توانسته اند به دولت انتقاد کنند و در حاشیه امنیت قرار بگیرند.اگر کسی هم پیدا می شد که نقدی بر دولت براند با تهمت و افترا او را سر جایش می نشاندندو صدایش را خاموش می کرند.اینکه در فضای آزاد مجازی به منتقدان اجازه گفتمان داده نشود و اگر فردی و یا کانالی به نقد دولت پرداخت مورد تعرض و تعدی دولت قراربگیرد نشان خفقان است .مردم باید بتوانند در شبکه های اجتماعی صدای خود را به گوش دولت برسانند بدون اینکه به حریم خصوصی و امنیتشان توهین و تعرضی شود.متاسفانه این دولت تحمل انتقاد ندارد.
این نماینده ادوار مجلس با اشاره به محدودیتهای دیگری که دولت برای منتقدان پیش آورده ادامه می دهد:ممانعت حضور بعضی از سخنرانان در دانشگاهها و مساجد هم نمونه دیگری از هراس دولت از مورد نقد قرار گرفته شدن است.همچنین دفاع رئیس دولت از بعضی سخنرانانی که شورای امنیت ملی سخنرانی آنان را تهدیدی برای امنیت کشور دانسته نمونه هایی است که بعضا دولت با ورود در آن باعث نارضایتی فرهیختگان و دانشجویان می شود. اینکه در این موضوع سلیقه ای عمل کند و از هرکس که خوشش بیاید اجازه انتقاد دهدو آنها را در حاشیه امن قرار دهد و با گروه دیگری برخورد کند نشانه عدالت نیست.
افتخاری با اشاره به انتقاد کردن با رعایت موازین اسلامی و در چارچوب قانون اساسی افزود:باید فضای آزاد برای منتقدان با رعایت چارچوب فراهم شود تا افراد با شناخت کافی وبصیرت بتوانند وارد عرصه انتخابات شوند وگزینه اصلح را برای اداره امور مملکت انتخاب کنند. دولت در اقدامی بی نظیر در پاسخ به انتقاد کارگران گفته است که دهانتان را خرد می کنیم باید بگویم که اینگونه مردم سالاری دینی را که سیره اهل و بیت و قرآن است را نمی شوداجرا کرد. دولت از این می هراسد که رای نیاورد همان طور که در بحث مناظرات دکتر روحانی هنجا شکنی هایی می کرد و از پاسخگویی طفره می رفت و از اعلام اموال خود خودداری می کند نشان می دهد دولت از این رفتارها خوف دارد ودر هرجایی که نگران است دست به اقدام های سرکوبگرانه مانند فیلتر کردن برخی از حسابهای کاربران در تلگرام و اینستا گرام می زند.باید مشخص شود که چه کسی در این اقدامات دست داشته و دولت باید جوابگو باشد که چرا این کارها را انجام داده است.

۱۳۹۶/۲/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...