نسخه چاپی

مهندس سید سیدمصطفی میرسلیم در گفتگو با نما:

هدف از مذاكرات برجام تضعیف و رسوخ در ایران بود/ برجام دروغ غرب را افشا كرد

عکس خبري -هدف از مذاکرات برجام تضعيف و رسوخ در ايران بود/ برجام دروغ غرب را افشا کرد

تحریم به بهانه ی دسترسی ما به سلاح هسته ای بوده است كه به دروغ در دنیا شایع شده است، این دروغ افشا شد. نقطه مثبت مذاكرات برجام هرچند كه طولانی شد اما توانست این حق جمهوری اسلامی را كه ما دنبال سلاح كشتار جمعی نیستیم، را اثبات كند. این غربی ها هستند كه روزبه روز زرادخانه های هسته ای شان را گسترش می دهند و باید اینها افشا بشود. در برجام این اثبات شد. این تنها حسنی است كه برجام داشته است .

مهندس سیدمصطفی میرسلیم نامزد دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری در گفتگوی با پایگاه خبری نما در خصوص نگاه به غرب گفت : غرب و بویژه آمریکا می خواهند که نفوذشان برجهان وجود داشته باشد و همگان این نفوذ را به رسمیت بشناسند. ما آن را مداخله می دانیم و حضور ناوگان آمریکا در خلیج فارس و اقیانوس آرام مداخله است و از نظر ما منطقی نیست. صرف داشتن تسلیحات اتمی و هسته ای که کشوری را بر حق نمی کند. این قابل قبول نیست و ما در برابر آن ایستادگی خواهیم کرد. ما چنین نفوذی را که برای اقتدار چند قدرت جهانی باشد که می خواهند تمام پتانسل کشورهای دیگر را در رساتای مطامع خود بکار بگیرند، را قبول نداریم و برنمیتابیم اما آیا متقابلا ما هم می خواهیم همین کار را بکنیم. اگر جمهوری اسلامی نفوذ دارد، نفوذ او معنوی است. مردم دنیا عاشق این آزادیخواهی و این عدالتخواهی و این مقابله با استکبار ایران هستند. مردم این را می پذیرند. اگرچه ممکن است برخی از حکومت ها که به قدرت های بزرگ وابسته هستند، نپسندند چون اگر ایران و سبک و سیاق حکومتداری اش را بپسندند خودشان زیرسوال می روند و طبیعی است که مخالفت کنند اما به لحاظ راهبردی اگر بخواهیم اقتدارمان را حفظ کنیم نباید با نازرنگی و بی توجهی به مسائل پیرموان مان حکومتداری کنیم.

وی ادامه داد:اطلاعات به دست آمده ما نشان می دهد که می خواهند با محاصره اطراف ما را به وابستگی بکشانند طبیعتا اینجا نمی توان ساکت نشست. وقتی می فهمیم که برنامه اصلی متوجه ما شده است و دیگران بهانه شده اند، حتی متاسفانه صدمات زیادی به دیگران وارد شده است تا دشمنان ما بتوانند به ما دسترسی پیدا کنند، باید در مقابل این توطئه ها ایستاد. نمی شود ساده لوحانه گفت ما فقط در مرزهای خودمان می مانیم و نگرانی نداریم که توطئه به تدریج دارند از خارج به ما وارد می شوند. ما نمی توانیم چنین چیزی را قبول کنیم. ما هم باید از حق خودمان دفاع کنیم. از نفوذ معنوی که داریم طبعتا باید دفاع کنیم و باید آن را به نفع خودمان به کرسی بنشانیم و جنبه اجرائی به آن بدهیم. پس اینجا یک مقابله پدید می آید. مقابله بین جمهوری اسلامی که می خواهد از حق خودش و از حق مستضعفان دفاع بکند آن هم نه به زور اسلحه مگر اینکه مورد تهدید واقع بشود. برمبنای اطلاعات واقعی و طرح هایی که تا کنون افشا شده است، آن طرف هم کشورهایی هستند که نمی خواهند کشوری مانند ایران را که فی نفسه صلح طلب، آرمانگرا، اخلاق گرا و خواهان عدالتخواهی و آسایش برای همگان است، را به رسمیت بشناسند. جبهه مقابل این کشور و این تفکر از تمام پتانسیلش استفاده می کند تا تمام ثروت های جهان را به نفع خودش استفاده کند، از مردم جهان به نفع خود بهره کشی کردند، از معادن جهان به نفع خودشان استفاده کردند و آنها را به تاراج بردند و هنوز هم به تاراج می برند. این بیداری در جهان باید باشد. اگر جمهوری اسلامی مدافع چنین چیزی هست و مردم هم طرفداری کرده اند، مفهومش تحمیل خود بر دیگران نیست بلکه خواسته فطری مردم است و مردم جهان این را می خواهند ولو اینکه خوشایند آمریکا و برخی از قدرت ها نباشد. پس این مقابله وجود دارد و اگر خواهان پایان این مقابله باشیم، آنها هستند که باید این حق جهانی را برای مردم دنیا به رسمیت بشمرند و باید از اقدامات صلح طلبانه جمهوری اسلامی که تا کنون انجام داده است و این حق فطری و اصیل بشریت را به ثمر رسانده است، قدردانی کنند. خدمات ایران به جامعه جهانی کم نبوده است. شاهد مثالی برای ارزنده بودن خدمات ایران به جهان این است که اگر ما بخواهیم در داخل مرزهای خودمان باشیم و با جریانات قاچاق مواد مخدر کاری نداشته باشیم و بگذاریم که عبور بکند و خودمان به اندازه کافی قوی هستیم که مانع تسریع آن در داخل کشورمان شویم، اگر این جریان با قدرت به سمت اروپا برود، تمام جامعه اروپایی و آمریکایی را فلج خواهد کرد. ما برای تامین امنیت جهان شهید داده ایم و هزینه انسانی و مالی کرده ایم، تمام غرب و ذینفعان باید طرفدار و حامی ایران باشند و یقینا می فهمند که کوشش ایران در دنیا برای سالم نگهداشتن جامعه بشری کوشش بسیار ارزشمندی بوده است و نباید به آن بی توجه بود. خدمات جمهوری اسلامی برای دنیا بی نظیر است منتها مبتنی بر آرمانهایی است که طبیعتا نمی تواند شقه شقه بشود. بله اقتدار خودمان هست، پایبندی به آرمان مان هست و توجه به اینکه در گوشه ای از دنیا ظلمی صورت نگیرد که در ادامه منجر به آن بشود که خود ما تضعیف بشویم، این توجه هم هست. ما پای همه اینها ایستاده ایم.

مهندس میرسلیم در پاسخ به عاقبت ماهیت برجام و عاقبت آن تصریح کرد: اساس کار در برجام روشن بود. غربی ها و آمریکایی ها می دانستند که ما فتوایی داریم که بر همه این مقررات ها و قوانین ارجح است. برمبنای آن ما اصلا دنبال سلاح کشتار جمعی نمی توانیم برویم چون شارع مقدس ما را منع کرده است و مجاز به انجام این عمل نیستیم. آنها انقدر بیسواد نیستند که اینها را ندانند و بهتر از من و شما اسلام شناس هستند، منتها مذاکرات برجام را برپا کردند به منظور اینکه بتوانند در ما رسوخ پیدا کنند و ما را تضعیف کنند. این اعتقاد ما را تهدید نمی کرد. ما به دنبال این بودیم که سراغ سلاح هسته ای و شیمیایی و کشتار جمعی نمی رویم و از نظر شرعی برایمان مردود شده است و رهبرمان پای این تعهد ایستاده است. غرب اگر حسن نیت داشتند، همین فتوای رهبری برایشان اتمام حجت بود و نیازی به این همه مذاکرات نبود. همین را مسجل می گرفتند و می گفتند بسیار خوب. شما ایرانی ها که این اعقتاد را دارید، پس ما دیگر مسئله و مشکلی با شما نداریم و چرا باید شما را تحریم بکنیم!؟ پس اگر تحریمی صورت گرفته است این تحریم به بهانه ی دسترسی ما به سلاح هسته ای بوده است که به دروغ در دنیا شایع شده است. این دروغ افشا شد. نقطه مثبت مذاکرات برجام هرچند که طولانی شد اما توانست این حق جمهوری اسلامی را که ما دنبال سلاح کشتار جمعی نیستیم، را اثبات کند. این غربی ها هستند که روزبه روز زرادخانه های هسته ای شان را گسترش می دهند و باید اینها افشا بشود. در برجام این اثبات شد. این تنها حسنی است که برجام داشته است و نباید غیرمنصف باشیم و این حسن باید رها نشود.

وی در ادامه تصریح کرد:اگر منجر به این شد که به طور کتبی برمبنای این اعتقاد که غربی ها پیدا کردند و قبول کردند، بگویند که تحریم ها باید برداشته بشود، تحریم ها باید عملا برداشته بشود و اگر تحریم ها را ادامه می دهند، نشان می دهند که سوء نیت دارند و دنبال این نبوده اند که ایران سلاح هسته ای می خواهد و پای آن ایستاده است. ما هر آنچه را که گفته بودند را اجرا کردیم و برخی از مراکز هسته ای مان را به ناحق تعطیل کردیم که نشان بدهیم حسن نیت داریم ولی آنها دست از تحریم برنداشتند بلکه تشدید کردند و به بهانه های دیگری روی آوردند که همه بهانه ها به جهت تضعیف جمهوری اسلامی است یعنی نمی خواهند و نمی توانند ببینند که این ندای حق طلبانه در دنیا برپا می خیزد و دیگران هم از او تبعیت می کنند و امری طبیعی است که غرب از حق طلبی احساس خطر کند. پس دو راهی برای غرب وجود دارد یا اینکه باید بمیرند در این حق طلبی دیگران و یا اینکه باید خودشان را اصلاح کنند. ما از سوی آنها نگرانی نداریم. ما با اتکا به اعتقادات الهی مان جلو آمده ایم. ما خدا را حاکم مطلق جهان می دانیم آنها هستند که با حاکمیت الهی و حق و حقیقت مسئله دارند و چاره ای ندارند جز اینکه خودشان را اصلاح کنند. دیر یا زود غرب باید خودش را اصلاح کند و اگر این امر زودتر اتفاق بیفتد یقینا بهتر است وصدمه کمتری به کرده زمین وارد می شود. فشاری که همین الان به خاطر همین نادانی ها، جهالت ها و در اکثر مواقع غرض ورزی های غرب به جهان وارد می شود، این نمی تواند و نباید ادامه پیدا کند. اینگونه کره زمین نمی تواند تداوم یابد.

۱۳۹۶/۲/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...