نسخه چاپی

رويانيان:

سراغ ژوزه هم می روم

عکس خبري - سراغ ژوزه هم مي روم

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس پس از گذشت نزدیك به یك سال از فعالیتش در فوتبال به این موضوع معترف می شود كه «فوتبال ارزش این همه پول خرج كردن را نداشت.»

کیهان نوشت:
محمد رويانيان روزهاي دشواري را در باشگاه پرسپوليس پشت سر مي گذارد؛ «پرسپوليس فعلي» از «پرسپوليس آرماني» او كيلومترها فاصله دارد. مديرعامل باشگاه پرسپوليس عليرغم تلاش هاي بسياري كه در اين باشگاه داشته اذعان دارد كه با مشكلات ريز و درشت بسياري روبرو است كه يكي از آنها بازيكن سالاري است. البته رويانيان روي اين موضوع هم تاكيد دارد كه اين شرايط را تغيير مي دهد حتي اگر به قيمت رفتنش از پرسپوليس تمام شود.


* آغاز مشكلات پرسپوليس
مشكلات باشگاه پرسپوليس بعد از بازي دوم آغاز شد؛ اين در حالي بود كه ما تيم خوبي را روانه مسابقات كرده بوديم و تنها به موفقيت فكر مي كرديم ولي حالا اتفاقاتي رخ داده كه متفاوت از تصورات ما بود.


* ضعف در خط هافبك
اين موضوع را قبول دارم كه تيم پرسپوليس در خط هافبك با مشكل كمبود بازيكن روبرو است اما انتظار من اين است كه مربي تيم چنين مشكلي را حل كند! در ابتداي فصل بازيكني از برزيل را براي خط هافبك آورديم اما ايشان رباط پاره كرد و به كشورش برگشت؛ بعد از آن به سراغ يك بازيكن كره اي رفتيم كه مشكل ثبت قرارداد او هم تا اين لحظه حل نشده است. سازمان ليگ براي ثبت قرارداد بازيكن كره اي نزديك به 20 روز ما را معطل كرده و مشكلش هم تا به الان حل نشده است.


* بحران سازي براي باشگاه
مهمترين چالشي كه اجازه نمي دهد پرسپوليس نفس بكشد، بحران سازي هايي است كه توسط برخي افراد صورت مي گيرد. تا باشگاه آمد كاري را انجام دهد سريع يك بحران برايمان درست شد؛ با اين شرايط چگونه مي توان انتظار داشت تيم نتيجه بگيرد؟!


* ژوزه، كريمي را كنار گذاشت
همه مي دانند كه من علي كريمي را دوست دارم و شخص رويانيان مشكلي با اين بازيكن ندارد؛ در حال حاضر ژوزه دوست ندارد از كريمي استفاده كند و من هم تابع تصميم مربي هستم؛ اين مربي چند هفته صبر كرد كه مشكل كريمي با تيم برطرف شود اما اين مهم هرگز محقق نشد. پرسش من از هواداران اين است كه مگر كريمي چه فرقي با ساير بازيكنان دارد كه مربي نتواند با او برخورد كند؟!


* كريمي خودش را اصلاح نكرد
دوست ندارم دلايل ژوزه براي كنار گذاشتن كريمي باز شود اما تنها به اين نكته اشاره مي كنم كه يك مربي نمي تواند براي هميشه ساز مخالف بازيكنش را تحمل كند؛ به هر حال او هم براي خودش صبر و تحملي دارد. ژوزه چند هفته صبر كرد تا كريمي خودش را اصلاح كند اما اين اتفاق هرگز رخ نداد. اصلا مي دانيد مشكل باشگاه پرسپوليس چيست؟! بيماري پرسپوليس بازيكن سالاري است؛ يك عده اي از بازيكنان دوست دارند همه كاره تيم باشند!


* بلايي كه بازيكنان بر سر دنيزلي آوردند
زمان دنيزلي، وي يكي از بازيكنان مطرح پرسپوليس را در سفر تيم به قطر كنار گذاشت؛ پس از اين اتفاق برخي از بازيكنان چنان بر سر اين مربي ريختند كه از آن به بعد دنيزلي ديگر نتوانست مربيگري كند؛ همان گروه كاري كردند كه دنيزلي تا زمان ترك تهران ديگرنتايج قابل قبولي با پرسپوليس نگرفت! من هم تا به امروز از مشكلات دم نزده بودم اما ديگر نمي خواهم سكوت كنم.


* سراغ ژوزه هم مي روم
ترديد نداشته باشيد كه باشگاه پرسپوليس اينقدر بي حساب و كتاب نيست كه سرمربي تيم هر حرفي كه دلش خواست به زبان بياورد؛ اينجا حساب و كتاب دارد و تمام حرف هاي ژوزه به پايش نوشته مي شود. (اشاره رويانيان به صحبت هاي سرمربي پرسپوليس در پايان بازي با سپاهان است كه گفته بود من از پرسپوليس نمي روم تا اخراجم كنند.)


* بازيكن سالاري در پرسپوليس
روي اين موضوع تاكيد دارم كه مشكل اصلي پرسپوليس بازيكن سالاري در اين تيم و وجود افرادي است كه مدعي پرسپوليسي بودن هستند؛ متاسفانه اين افراد ول كن باشگاه پرسپوليس هم نيستند. ترديد نداشته باشيد حتي اگر به قيمت رفتنم از پرسپوليس باشد با اين مشكلات مبارزه مي كنم تا شرايط فعلي را تغيير دهم.


* جو وحشتناك فوتبال
نزديك به يك سال است كه در ورزش حضور دارم، تازه متوجه شده ام كه جو فوتبال وحشتناك است، اينجا چيزي كه وجود ندارد قانون و اخلاق است.


* شرايط دشوار مديريت در ورزش
اگر مي دانستم شرايط مديريت در ورزش به اين شكل است نه تنها پايم را به باشگاه پرسپوليس نمي گذاشتم؛ بلكه از چند كيلومتري آن هم رد نمي شدم! خدا شاهد است پس از شكست پرسپوليس برابر سپاهان 1 ساعت هم نخوابيده ام.


* پول زياد در فوتبال
صراحتا مي گويم كه فوتبال ارزش اين همه پول خرج كردن را ندارد و البته با نهايت تاسف بايد اعلام كنم درهمين فوتبال تيم هايي بودند كه به مراتب بيشتر از پرسپوليس هزينه كردند اما نام ما به عنوان تيم ميلياردي بر سر زبان ها پيچيد!

۱۳۹۱/۷/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...