نسخه چاپی

شكاف میان گروههای مسلح سوری

شماری از اعضای گروههای مسلح موسوم به ارتش آزاد، با حضور در كنفرانس مخالفان داخل سوریه در دمشق، رسما جدایی خود را از این گروهها اعلام كرده و سلاحهای خود را تحویل ارتش سوریه دادند.

به گزارش نما، مهر به نقل از شبکه المیادین نوشت: کنفرانس احزاب و گروههای سیاسی مخالف داخل سوریه با ورود جداشدگان از ارتش موسوم به آزاد و پشیمانی آنها از به دست گرفتن سلاح علیه ارتش سوریه حال و هوای خاصی گرفت به طوری که پس از سخنان چند فرد و نظامی جدا شده از گروههای مسلح موسوم به ارتش آزاد، شرکت کنندگان به شدت به تشویق آنها پرداختند.

خالد عبدالرحمن الزالم از افسران ارشد ارتش سوریه بود که برای مدتی به گروه مسلح موسوم به ارتش آزاد پیوسته بود، وی در کنفرانس امروز رسما جدایی خود از افراد مسلح و به زمین گذاشتن سلاح خود و همکارانش را اعلام کرد.

وی که از شورای نظامی ارتش آزاد در حمص جدا شده، تاکید کرد سلاح خود را بر زمین گذاشته است.

در ادامه فردی به نام یاسر العبد فرمانده سابق گروههای مسلح موسوم به ارتش آزاد در حلب با ابراز پشیمانی از مشارکت در اقدامات خشونت آمیز علیه ارتش و مردم سوریه، رسما جدایی خود از گروههای مسلح را اعلام کرد.

وی خاطر نشان کرد من با تسلیت به خانوده های قربانیان، سلاح خود را داوطلبانه و با اختیار خودم کنار گذاشتم.

العبد با تقدیر از وزیر آشتی ملی سوریه با ابراز پشیمانی از همکاری با گروههای مسلح گفت : آنها(گروههای مسلح و حامیانشان) می خواستند کشور ما را بسوزانند، وطن ما هدف قرار گرفته است و به همین خاطر، سلاح را بر زمین گذاشتم.

وی افزود : حضورم در این کنفرانس برای این صورت گرفت تا حمایت خود را از تلاشهای شما برای حل بحران سوریه اعلام کنم.

اظهارات این جدا شده از گروههای مسلح نیز با تشویق گسترده شرکت کنندگان در کنفرانس مخالفان سوری داخل روبرو شد و آنها دقایق زیادی برای وی دست زدند.

۱۳۹۱/۷/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...