نسخه چاپی

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفتگو با نما:

دولت در برجام عملكرد بسیار ضعیفی داشت / فریدون در انعقاد برجام عجله داشت

عکس خبري -دولت در برجام عملکرد بسيار ضعيفي داشت / فريدون در انعقاد برجام عجله داشت

عضو شورای مركزی فراكسیون ولایت گفت: ظریف گفت: در مذاكرات سعی می كردم تا می شود خطوط قرمز كه مقام معظم رهبری نسبت به آن خطوط بارها تذكر داده است رعایت كنم تا حافظ منافع ایران باشم اما آقای فریدون كنار من می نشستند و با آرنج به پهلو من می زد و بیان می كرد زود برو كار داریم و نباید خود را در مذاكرات معطل كنیم.

حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو کمیسیون برنامه بودجه و نماینده مردم شاهین شهر پدر خانه ملت در گفتگو با نما، در واکنش به تخلفات دولت در بحث برجام گفت: تخلفات دولت و کم کاری های دولت در بحث برجام را می توان در چند مرحله بیان کرد.
وی در ادامه افزود: اولین تخلفی که می توان به آن اشاره کرد این است که تیم مذاکره کننده در مذاکرات متاسفانه سرعت را پیشه کار خود قرار دادند و طرفهای مقابل این را متوجه شدند و هر چه آنچه که می توانستند بر تیم مذاکره فشار آرودند و آنها نیز خواسته های طرف غربی را قبول کردند.
حاجی دلیگانی، در ادامه به تحلیل، تحلیل گر رادیو فرانسه اشاره کرد و گفت: این تحلیل گر به اعضای کشورهای عضو 1+5 سفارش کرد شما هر آنچه را که می خواهید و نیاز دارید به ایران فشار آورید چرا که تیم مذاکره کننده ایران در تلاش است در مدت بسیار کمی بتواند برجام را به نتیجه برساند و اگر می خواهید از ایران امتیاز بگیرید بهتر است فشارهای خود را افزون کنید.
نماینده مردم شاهین شهر و میمه به یکی از سخنان اشاره کرد و یبان داشت: ظریف گفت: در مذاکرات سعی می کردم تا خطوط قرمز که مقام معظم رهبری نسبت به آن بارها تذکر داده است را رعایت کنم تا حافظ منافع ایران باشم اما آقای فریدون کنار من می نشستند و با آرنج به پهلو من می زد و بیان می کرد زود برو کار داریم و نباید خود را در مذاکرات معطل کنیم.
عضو شورای مرکزی فراکسیون ولایت در خانه ملت ادامه داد: در برجام کسانی بودند که پیرامون مذاکرات به دنبال منافع کشوری و شرکت های خودشان بودند به گونه ای که برخی از شرکت های کشورهای خارجی همانند توتال فرانسه تلاش می کردند تا بتوانند به نوعی درمذاکرات نفوذ کرده تا بتوانند از طریق نفوذشان منافع خود در ایران را تامین کنند.
وی به دیگر تخلفات دولت در بعد از قطعنامه و پذیرش برجام اشاره کرد و ادامه داد: پس از انعقاد قرار داد و پذیرفتن برجام دولت ایران تمامی آنچه را که می بایست همگام با غرب اجرایی کند یکجا آن را عملیاتی کرد این در حالی است که مقام معظم رهبری فرمودند باید اقدامات کشورمان در برابر تعهدات غرب بصورت پایاپای، تدریجی و پلکانی انجام شود.
حاجی دلیگانی بیان کرد: دولت در نقض برجام نیز به وظیفه قانونی خود بخوبی عمل نکرد چراکه بر اساس مفاد برجام اگر برجام از سوی طرف مقابل نقض شود دولت ایران می تواند اقدام متقابل را انجام بدهد و تمامی شرایط را به قبل از برجام برگرداند اما این حرکت را از سوی مسئولان شاهد نبودیم.
عضو شورای مرکزی فراکسیون ولایت گفت: دولت در برجام خود را در جایگاه ضعیف قرار داد و این روند باعث شد تا غرب به ملت و نظام کشورمان حمله کنند.
حاجی دلیگانی در خاتمه اذعان کرد: از بین بردن روحیه ابداع گری از جوانان از مهمترین تخلفات دولت در برجام بشمار می رود چرا که کف بر کردن سایت هسته ای نطنز برای جوانان و دانشمندان ما این پیام را دارد که ابتکار در ایران جایگاهی ندارد .

۱۳۹۶/۳/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...