نسخه چاپی

جمع‌بندی نهایی موسسات مالی در كمیسیون اقتصادی با حضور «سیف»

نماینده مردم كرمان در مجلس گفت: موضوع موسسات مالی و اعتباری را امروز با حضور رئیس كل بانك مركزی جمع‌بندی كرده و گزارش آن را به مردم می‌دهیم.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، محمد‌رضا پور‌ابراهیمی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه 16 خرداد) در صحن علنی مجلس در نطق میان دستور اظهار داشت: نمایندگان از رئیس‌جمهور درخواست دارند که در تعیین اعضای کابینه به ویژه تیم اقتصادی کابینه و تصمیم‌گیری در حوزه اقتصادی، موضوع نظام بانکی کشور و تصمیمات در حوزه بانک مرکزی را به عنوان اولویت اصلی در کشور در نظر بگیرد.

وی با بیان اینکه چندین سال است که با پدیده موسسات غیرمجاز و یا بازار غیرمتشکل پولی مواجه هستیم، افزود: تمام اقداماتی که دولت در بحث کاهش نرخ تورم در اقتصاد کشور انجام داده، باید این اثر کاهش نرخ تورم خودش را در کاهش نرخ سود سپرده‌ها و به تبع آن در حوزه کاهش نرخ تامین مالی در اقتصاد کشور می‌گذاشته، متاسفانه این اقدام عملیاتی نشده است.

نماینده مردم کرمان در مجلس ادامه داد: از طرفی نرخ تورم تک رقمی شده، اما نرخ سود سپرده‌ها و نرخ وام‌های بانکی همچنان در یک رقابت ناسالم بین بازار متشکل پولی و بازار غیرمتشکل پولی شرایط خاصی را در اقتصاد کشور ایجاد کرده که آثار منفی آن در اقتصاد مشخص است.

ابراهیمی تصریح کرد: درخواست نمایندگان از رئیس‌جمهور این است که از افراد توانمند، جوان و با نشاط، متخصص و عالم به موضوعات تخصصی اقتصاد در تیم اقتصادی کابینه دوازدهم استفاده کند.

وی با اشاره به موسسات مالی اعتباری خاطرنشان کرد: درباره موسسات مالی مانند کاسپین که چالش ایجاد کرده‌اند، لازم است بانک مرکزی با رویکرد متفاوت از گذشته نظارت جدی‌تر و عملیاتی‌تری را مبنا قرار دهد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: موضوع موسسات مالی اعتباری را امروز (سه‌شنبه 16 خرداد) در کمسیون اقتصادی مجلس با حضور ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی جمع‌بندی خواهیم کرد و گزارش آن را به مردم ارائه می‌دهیم.

۱۳۹۶/۳/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...