نسخه چاپی

همكاری های نظامی كویت با تركیه افزایش می یابد

دولت كویت پس از انجام رایزنی های گسترده با تركیه از توافق بر سر توسعه همكاری های نظامی میان دو كشور خبر داد .

به گزارش نما به نقل از ایرنا، وزارت دفاع ترکیه هیاتی عالی رتبه به ریاست چوای آلبای معاون وزیر دفاع خود به کویت اعزام کرد تا زمینه همکاری های نظامی و تسلیحاتی با کویت پس از انتخاب این کشور به عنوان مرکز منطقه ای سازمان ناتو افزایش یابد .

این هیأت ترک امروز / سه شنبه/ مذاکرات مفصلی را با شیخ محمد الخالد الصباح وزیر دفاع کویت انجام داد و پیام کتبی فکری ایچیک وزیر دفاع ترکیه را تسلیم الصباح کرد .

بر اساس گزارش رسانه های کویتی، طرفین بر تقویت همکاری های نظامی و دفاعی در تمامی زمینه ها تاکید کردند .

دولت کویت در جلسه هفته جاری خود پیش نویس قانون ارائه تسهیلات ویژه به سازمان ناتو در این کشور و انتخاب کویت به عنوان مرکز منطقه ای سازمان ناتو را تصویب کرد و آنکارا امیدوار است این امر شرایط را برای گسترش روابط نظامی با کویت فراهم نماید.

این اقدام به دنبال توافق اخیر دولت کویت و سازمان ناتو به دست آمد و این کشور که به عنوان مرکز منطقه ای سازمان مذکور انتخاب شده با مصوبه دولت کویت به طور رسمی عهده دار این سمت شد.

کویت همچنین بر اساس پیمان استانبول همکاری های خود با سازمان ناتو را توسعه خواهد داد .
کویت به دلیل همسایگی با عراق و در اختیار داشتن یک موقعیت ترانزیت مناسب برای نظامیان ناتو که در سطح منطقه تردد می کنند، از اهمیت بالایی برای آمریکا و شرکایش برخوردار است.

بر اساس این گزارش، طرفین پیشتر توافق نامه ای رسمی را جهت ارائه تسهیلات تردد به نیروهای ناتو امضا کرده اند، اما طرف کویتی اختیارات بیشتری را نیز به این نیروها داده است و با وجود قانون ممنوعیت حمل سلاح در این کشور٬ نیروهای ناتو اجازه حمل سلاح را در داخل خاک کویت خواهند داشت.

۱۳۹۶/۳/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...