نسخه چاپی

عضو كمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با نما:

تروریستها و كشورهای حامی آنها ایران را عامل شكست خودشان در منطقه می ‌دانند/ تشكیل كمیته 3 نفره پیگیری حادثه تروریستی در مجلس

عکس خبري - تروريستها و کشورهاي حامي آنها ايران را عامل شکست خودشان در منطقه مي ‌دانند/ تشکيل کميته 3 نفره پيگيري حادثه  تروريستي در مجلس

فلاحت پیشه عضو كمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت : كشورهای حامی تروریست و گروه های تروریستی ایران را عامل شكست خودشان می ‌دانند و از این طرف سیاستهای انتقامی شان را در دستور كار قرار می‌دهند.

به گزارش خبرنگار نما،اکبر رنجبرزاده عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به آخرین پیگیری‌ها درباره «حادثه تررویستی» مجلس گفت: یک کمیته سه نفره از طرف هیئت رئیسه مجلس برای پیگیری و بررسی ابعاد این حادثه تشکیل شد.
به گفته او محمد آشوری‌تازیانی، بهروز نعمتی و احمد امیرآبادی‌فراهانی عضو این کمیته سه نفره هستند و مسئولیت آن با آقای آشوری‌تازیانی است.این کمیته سه نفره با نهادهای نظامی و امنیتی در ارتباط خواهد بود و ضمن جمع آوری اطلاعات، گزارشی نیز از نقاط ضعف و قوت تهیه خواهد کرد.
وی ادامه داد: همچنین این کمیته درباره اقدامات پیشگیرانه با نهادهای امنیتی و نظامی در ارتباط خواهد بود. عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفته: تقویت تدابیر امنیتی مجلس در دستور کار است و رئیس و اعضای هیئت رئیسه مجلس با آن موافق هستند و این مهم خواست نهادهای ذیربط نیز است. برای تقویت تدابیر امنیتی مجلس سناریوهای مختلفی وجود دارد و سناریوهایی نیز تدوین شده است و ارتباط هیئت رئیسه مجلس با نهادهای ذیربط کماکان ادامه دارد.
وی درباره استقرار کیسه های شن در محوطه مجلس شورای اسلامی نیز گفت: این اقدام با همفکری صاحبنظران و مسئولان ذیربط انجام شده و یک ضرورت است؛ البته این کیسه ها تا زمان استقرار مقرهای ثابت، موقت خواهد بود.
حشمت الله فلاحت پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت و گو با خبرنگار نمانما پیرامون حملات تروریستی روز چهارشنبه در تهران و نقش کشورهای حامی تروریستهای در این حادثه اظهار داشت: برخی از بازیگران منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای بنیانگذاران داعش هستند گروه های تروریستی از کشورهای مختلف دور استفاده از سلفی را در دستور کار قرار دادند.
وی در ادامه افزود: این گروه‌های تروریستی از القاعده شروع و به طالبان رسید به در حال حاضر گروه هایی مانند داعش و بوکوحرام در کشورها شکل گرفتند و در ایران نیز ریشه داعش به این تحولات برمی گردد.
فلاحت پیشه با بیان اینکه کشورهای حامی تروریست و گروه های تروریستی ایران را عامل شکست خودشان می ‌دانند و از این طرف سیاستهای انتقامی شان را در دستور کار قرار می‌دهند.
کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران کشوری است که از ابتدای انقلاب یکی از موفقیت هایش مبارزه با تروریسم و مردم بنیاد بودن این سیاست ها بوده است، ادامه داد: چرا که مردم هستند و حضور دارند و با اتحاد و نوعی بیداری و میهن دوستی باعث می‌شوند که عملاً سیاست مردم بنیاد بودن در مقایسه با کشورهای مختلفی که در مقابل تروریسم مستعصل شدند بیشترین دستاورد را در مقابل تروریسم به دست آورد.
وی با اشاره به اینکه برخی از دولت‌ها و رسانه ها سعی کردند با اتفاقاتی که در روز چهارشنبه در ایران افتاد کشور را نا امن نشان دهند، گفت: اما از لحاظ کمی و کیفی کشوری در منطقه به اندازه ایران تحت حملات تروریستی قرار نگرفته است و البته هیچ کشوری به اندازه ایران توفیقی در مقابله با تروریسم به دست نیاورده است.
فلاحت پیشه با اشاره به اینکه تروریست‌ها در روز چهارشنبه ناجوانمردانه آن اقدام را انجام دادند چراکه از ورودی مردمی مجلس که باز بینی ها خیلی جدی نیست حمله کردند، بیان کرد: باید نگاه مبتنی بر اتحاد و غیر جناحی بودن موضوع و همچنین هوشیاری دائمی در این رابطه داشته باشیم تا ایران با دور تازه ای از داعش که گرفته مقابله کند
گفتنی است،در ساعت 10:15 صبح روز چهارشنبه 17 خرداد ماه سه نفر تروریست در پوشش مراجعه به نمایندگان با ورود به درب مراجعات مردمی مجلس شورای اسلامی و درگیری با پاسدار محافظ درب، وی را به شهادت رسانده و با ورود به سالن مراجعات، مردم در انتظار ملاقات با نمایندگان خود را به رگبار بستند که متاسفانه در این حمله وحشیانه تعدادی از هموطنان بی‌گناه ما به شهادت رسیدند.
در ادامه تروریست‌ها تلاش داشتند وارد ساختمان مجلس شورای اسلامی شوند که با عکس‌العمل به موقع یگان حفاظت مجلس مجبور به پناه بردن به یکی از طبقات ساختمان مراجعات مردمی شدند که در مواجهه با کارمندان این ساختمان نیز تعدادی دیگررا به شهادت رساندند.
با ورود قاطعانه یگان ویژه حفاظت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و کمک و پشتیبانی نیروی مقتدر انتظامی درمدت یک ساعت تروریست‌ها در محل اختفای خود به محاصره درآمده و سرانجام همه آنها به هلاکت رسیدند.

۱۳۹۶/۳/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...