نسخه چاپی

حفاری خط 3 قطار شهری مشهد

مدیرعامل شركت قطار شهری مشهد گفت: حفاری خط سه قطار شهری مشهد از میدان فردوسی آغاز شده و امروز توانستیم در عمق 40 متری، از عرصه میدان شهدا و زیر خط دو عبور كنیم.

به گزارش نما به نقل از فارس، کیانوش کیامرز شامگاه شنبه 20 خرداد در جشن میلاد امام حسن مجتبی (ع) که در عرصه میدان شهدا مشهد برگزار شد، از حفاری 4.5 کیلومتر از خط سه قطار شهری مشهد خبر داد.

مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد به تشریح عملکرد خط دو و سه قطار شهری پرداخت و گفت: خط یک قطار شهری مشهد که انتهای بلوار وکیل‌آباد را به فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد متصل می‌کند، شش سال قبل به بهره‌برداری رسیده که روزانه 130 هزار مسافر را در این مسیر جابجا می‌کند.

وی افزود: به دنبال بهره‌برداری از خط دو تا پایان سال 95 بودیم که با تلاش قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء به‌عنوان پیمانکار پروژه، مشاوران پروژه و شهرداری مشهد، مسیر انتهای طبرسی تا میدان شهدا به طول هشت کیلومتر در اسفند 95 راه‌اندازی شد، این مسیر هشت کیلومتری شامل 6 ایستگاه است که هم‌اکنون جابجایی مسافر در فاز اول خط دو انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد با بیان اینکه یکی از آرمان‌های اصلی شرکت قطار شهری در خط سه، رساندن مسافران از خط یک و همچنین میدان شهدا به حرم مطهر بود، اظهار داشت: شهرداری تلاش دارد تا پایان سال جاری، مسیر میدان شهدا تا ابتدای بولوار پیروزی نیز به مدار مسافربری خط دو اضافه شود.

وی ادامه داد: سعی بر این است تا خط سه که مبدأ آن انتهای قاسم‌آباد است و از میدان شهدا، حرم مطهر و میدان بسیج، پایانه مسافربری و شهرک ابوذر عبور می‌کند نیز طبق برنامه پیش برود.

کیامرز اظهار داشت: حفاری خط سه قطار شهری مشهد چند ماه گذشته از میدان فردوسی آغاز شده و امروز توانستیم در عمق 40 متری، از عرصه میدان شهدا و زیر خط دو عبور کنیم، امید است حفاری این خط تا حرم مطهر تا پایان سال تکمیل شود.

وی خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ی شهرداری و تلاش همکاران ما در روند ساخت این پروژه، امیدواریم طی سه سال آینده بتوانیم خط سه را وارد مدار مسافربری کنیم.

۱۳۹۶/۳/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...