نسخه چاپی

بیگی در گفت و گو با نما :

تاخیر در حل بحران توسط دولت ، مخاطره آمیز است

عکس خبري -تاخير در حل بحران توسط دولت ، مخاطره آميز است .

یك نماینده مجلس شورای اسلامی گفت : متاسفانه در شرایط حال حاضر شاهد پشت هم اندازی و تاخیر در حل بحران ها هستیم و این مساله به نقطه ای خواهد رسید كه دیگر نمی توان چاره ای برای آن اندیشید و این در شرایط موجود مخاطره آمیز خواهد بود .

احمد علیرضا بیگی نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با نما با بیان اینکه در زمان انتخابات دولت به منظور کسب آرای بیشتر اقدامات مهمی را انجام داد، گفت : پروژه خرید تضمینی گندم و ثروت قابل توجهی که در اختیار توده های ضعیف و کشاورزان قرار گرفت و همچنین پرداخت مطالبات بسیاری از کارمندان دولت، معلمان و ... که باید در طول یکسال انجام می شد اما چند روز مانده به انتخابات صورت گرفت و امیدواری نسبی پروژه پدیده ی شاندیز که نیمه تمام ماند ، از جمله اقداماتی بود که دولت برای بقا در 4 ساله ی دوم انجام داد .
وی افزود : رسیدگی به گروه های ضعیف جامعه به ویژه خانواده های تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی ( ره ) که قرار بود به منظور افزایش مستمری صورت بگیرد اما در قالب پرداخت یارانه انجام شد مورد اعتراض خاص کمیته امداد امام خمینی ( ره ) قرار گرفت .
وی با اشاره به اینکه تمام این موارد فقط تاریخ مصرف انتخاباتی داشتند و هیچ کدام به طور کامل انجام نشدند اظهار داشت : نتیجه بسیاری از بی اعتمادی ها در مردم را می توان در علل این گونه از عملکرد ها جست و جو کرد ؛ چرا که به مردم سرابی نشان داده شد که در واقعیت وجود نداشت و همین مساله باعث می شود به اعتماد مردم در امانت داری دولت خدشه وارد شود .
وی ادامه داد : در حال حاضر بسیاری از سپرده گذاران در بانک ها دچار این بی اعتمادی ها هستند ودرصد بالایی از این افراد سپرده ی خود را به اموال قابل تبدیل تغییر داده تا از آسیب جدی این خطر فرار کرده باشند و این مساله ضربه مهلکی را به اقتصاد کشور وارد خواهد کرد و از اختیار دولت نیز خارج است .
بیگی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کمیسیون مشترک میان مجلس و دولت به دنبال ارائه راهکاری برای مدیریت شرایط موجود است اذعان داشت : متاسفانه دولت فرصت تدوین برنامه ششم را به واسطه ی اینکه اعتقادی به تنظیم این برنامه توسط مجلس نداشت از دست داد و در نهایت مجلس با همکاری گروهی مشترک از دولت تدوین برنامه ششم را بر عهده گرفت و توسط رییس مجلس ابلاغ و در روزنامه رسمی کشور به چاپ رسید .
وی گفت : متاسفانه در شرایط حال حاضر شاهد پشت هم اندازی و تاخیر در حل بحران ها هستیم و این مساله به نقطه ای خواهد رسید که دیگر نمی توان چاره ای برای آن اندیشید و این در شرایط موجود مخاطره آمیز خواهد بود .
وی در پایان با بیان اینکه این مسائل باید میان مجلس و دولت حل شود تصریح کرد : دولت باید از حالت انفعالی دست کشیده و با ارائه راهکار مناسب درصدد حل بحران گام بردارد وبدانند که نمی تواند از چارچوب قانون فراتر رفته و بهانه ای برای عدم اجرای قانون داشته باشند


۱۳۹۶/۴/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...