نسخه چاپی

سعیدی در گفتگو با نما مطرح كرد:

اساسنامه صدا و سیما نیاز به بازنگری دارد/ نظارت هئیت نظارت بر عملكرد صدا وسیما ضعیف است

عکس خبري - اساسنامه صدا و سيما نياز به بازنگري دارد/ نظارت هئيت نظارت بر عملکرد صدا وسيما ضعيف است

نماینده مجلس گفت: اعضای هیئت نظارت بر عملكرد صدا و سیما به دلیل عدم وجود فرصت ، نمی توانند بدرستی و دقت فراوان بر چگونگی فیلم نامه و كارگردانی و اجرای بازیگران و پوشش آنها نظارت كنند.

محمد اسماعیل سعیدی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با خبرنگار نما، در واکنش به ترویج فرهنگ غرب به نمایش در اوردن سریال ها و فیلم هایی که از غرب در نوع پوشش و حجاب اقتباس کرده اند، گفت: معتقدم صدا و سیما متاسفانه بخاطر عدم شفافیت اساسنامه نظارت درست و قانونی بر تولید، انتشار سریال و فیلم هایی که تولید می شود، ندارد.
وی در ادامه به تشکیل هیئت نظارت بر صدا و سیما اشاره کرد و افزود: هیئت نظارتی تمامی قوای سه گانه در جهت نظارت بر اقدامات و برنامه های صدا و سیما در آن عضو هستند در کشور تشکیل شده است اما متاسفانه نظارت دقیقی بر تولید فیلم ها و سریال ها صورت نمی گیرد.
این نماینده مجلس ادامه داد: اعضای هیئت نظارت بر عملکرد صدا و سیما به دلیل عدم وجود فرصت ، نمی توانند بدرستی و دقت فراوان بر چگونگی فیلم نامه و کارگردانی و اجرای بازیگران و پوشش آنها نظارت کنند.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: اگر می خواهیم نظارت صحیح بر عملکرد صدا و سمیا داشته باشیم ضرورت دارد تا اساسنامه سازمان اصلاح شود.
سعیدی ادامه داد: اگر امروز مشکلاتی در عملکرد صدا و سیما مشاهده می کنیم برای همین است که اساسنامه دقیق و صحیحی در جهت نظارت بر صدا سیما تدوین نشده است.
نماینده مردم تبریز- آذر شهر و اسکو در خانه ملت خاطر نشان کرد: از آنجایی که فرهنگ غنی ایرانی دارای منابع بسیار مناسب و مفیدی از داستان ها و قصه های مذهبی_ ایرانی است و از طرف دیگر فیلمنامه نویسان و کارگردان های توانمندی در کشور هستند که می توانند فیلم های تولیدی ایرانی را جایگزین برنامه های تخیلی کره ای کنند.
عضو شورای مرکزی فراکسیون ولایت مجلس ادامه داد: صدا وسیما رسانه ملی است که رسالتی را به دنبال دارد که باید برای تحقق رسالت دینی و ملی تمام تلاش خود را در جهت هدف گذاری انجام دهد.
وی افزود: برای جلوگیری از ترویج فرهنگ غرب در فیلم ها و سریال های ایرانی ضرورت دارد تا شبکه های اجتماعی بر اساس ضابطه و قوانین منطبق بر فرهنگ جامعه فیلم ها و سریال هایی را تولید و از شبکه های ملی و غیر ملی در معرض دید بازدید کنندگان قرار دهند.
وی افزود: اگر در فیلم ها و سریال ها هنجارها و اصول قواعد رعایت نشود، قطعا فرهنگ جامعه اصیل ایرانی ما دچار تغییر و تحول می شود.
این نماینده مجلس تصریح کرد: اگر در پخش فیلم ها و سریال ها مهندسی فرهنگی کشور ترسیم نشود نه تنها وضعیت فرهنگی ما تغییر نخواهد کرد بلکه بدتر از گذشته خواهد شد

۱۳۹۶/۴/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...