نسخه چاپی

اسلامیان: رقم آماده‌سازی تیم‌ملی در مقایسه با كشورهای همسایه هیچ است

عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال همچنان از سرمربی تیم‌ملی حمایت می‌كند.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین؛تیم ملی ایران با هدایت کارلوس کی روش و برای اولین بار در تاریخ برای دومین بار پیاپی به جام جهانی صعود کرد. به گفته سرمربی تیم ملی در این راه مشکلات زیادی سد راه تیم ملی و ملی پوشان بود اما با مدیریت فدراسیون فوتبال و حمایتی که از کی روش شد تیم ملی ایران به عنوان دومین تیم و بدون گل خورد و دو بازی زودتر صعود خود را به عنوان تیم صدرنشین به جام جهانی مسجل کرد.

در این راه محمود اسلامیان عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال یکی از حامیان سرمربی پرتغالی تیم ملی بود. او در مصاحبه با تماشاگران امروز درباره شرایط تیم ملی برای آماده سازی جام جهانی گفت که در ادامه می خوانید.

*با توجه به اینکه سطح توقع مان تاحدودی بالاتر رفته و صعود مقتدرانه ای داشته ایم، آیا برنامه های تیم ملی را در فدراسیون پیگیری کرده اید؟ اولین بار در دو دوره پیاپی است که بی دغدغه به جام جهانی می رویم درحالی که همه توقع دارند از گروه مان بالاتر برویم و شاید حتی به یک برد هم قانع نیستیم! بازهای دوستانه و کمبود امکانات مشکل اساسی بوده که همیشه آقای کیروش به آن انتقاد داشتند.

واقعیت این است که آقای کیروش برنامه های خودشان را ارائه کرده اند و همانطور که اشاره کرده اید این اولین بار است که دوبار پشت سر هم می رویم، بی دغدغه می رویم درحالی که همیشه عادت داشته ایم که دقیقه 90 و با دغدغه باشد. اما این بار بدون گل خورده به عنوان دومین تیم صعودکننده می رویم. البته یک درسی هم از این اتفاقات گرفتیم هرچند که منتقدانی هم داشت که بعضا بی انصافی می شد. از آنجا که چند سفر همراه ایشان بودم، به نظرم مدیر خیلی خوبی از نظر مدیریت، فنی، تخصصی و جنبه های مختلف هستند. امکانات فدراسیون فوتبال ما را با قطر، امارات و عربستان سعودی و کشورهای اطراف مقایسه کنید به نظرم 10 درصد آنها نیست. به نظرم ما فکر می کنیم که فوتبال فقط یک ورزش حاشیه ای است درصورتی که امروز فوتبال یک مسئله اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است که با هیچ پدیده ای قابل مقایسه نیست.

*آقای کی روش در مصاحبه خود گفته بودند که برای صعود به مرحله دوم و آماده سازی جام جهانی نیاز به 20 میلیارد تومان دارند.

این مبلغ حداقل است که معادل 5 میلیون دلار است. شما شک نکنید اگر کشورهای اطراف ما صعود کنند، چند برابر این عدد را هزنیه خواهند کرد.







*آیا فدراسیون حاضر است که این مبلغ را تامین کند؟

شما همه دنیا و هر کشوری که فوتبال دارد را رصد کنید که 70 درصد منابع درآمدی آن از حق پخش است و 20 درصد تبلیغات که قانون کپی رایت دارد و 10 درصد ترانسفرینگ. میانگین بگیرید که فدراسیون عربستان سعودی سالانه 100 میلیون دلار حق پخش می گیرد با آن جمعیت و سطح فوتبالی که دارد. یعنی منطقه ما بین 70، 80 میلیون دلار و فوتبال ایران براساس شاخص ها 250 میلیون دلار حق پخش در سال است که براساس جمعیت و علاقه مندی مردم به فوتبال، باشگاه ها و تیم ملی برآورد می شود. پارسال از AFC تیمی جهت بررسی به ایران آمدند اما این حق پخش داده نمی شود. البته مشکل صداوسیما نیست که عنوان می کند حقوق ندارد پرداخت کند بلکه یک حق است. مثل اینکه شما یک کارگردان باشید و دو میلیارد خرج می کنید و فیلمی می سازید و بعد به صورت مفت از شما بگیرند و عنوان کنند که پولی ندارند که به شما بدهند. وقتی شما فیلم یا سریالی می سازید و به تلویزیون می دهید باید هزینه اش را پرداخت کنند. فوتبال ایران محتاج نیست که فلان کارخانه و سرمایه دار به آن پول بدهد. اگر حق فوتبال ایران را بدهند فوتبال ایران به احدالناسی نیاز ندارد.

*به نظر شما آقای سلطانی فر می مانند؟

به نظرم سلطانی فر مدیر خوبی است و با قبلی ها قابل مقایسه نیست. وقتی همه فدراسیون های دنیا را بررسی کنید مدیران تجربه 10 سال به بالا دارند چرا که خوب انتخاب می کنند. امیدوارم همه فدراسیون های کشور هم مثل فدراسیون فوتبال شوند.

*آیا شما هم در ریاست فدراسیون دور بعد هستید؟

خیر من دیگر یک خدمتگزار بازنشسته هستم و کافی است.

۱۳۹۶/۴/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...