نسخه چاپی

عضو كمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با نما:

آمار طلاق در كشور نگران كننده است / طلاق موجب بحران در زمینه فرزندآوری در كشور شده است

عکس خبري -آمار طلاق در كشور نگران كننده است / طلاق موجب بحران در زمينه فرزندآوري در كشور شده است

عضو كمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت و مجلس می توانند زیرساخت‌های اساسی زندگی را برای جوانان آماده كنند تا زمینه ازدواج به موقع اشتغال و ارتقای فرهنگی فراهم شود و میزان طلاق كاهش یابد.

حسن لطفی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نما در رابطه با عوامل رواج طلاق که موجب افزایش ۲۰ درصدی آن شده است اظهار داشت: امروزه طلاق در جوامع ما عوامل متعددی دارد و نمی توانیم بگوییم یک علت باعث رواج طلاق شده است، فقر اقتصادی و فرهنگی عوامل بسیار موثر در روابط طلاق هستند و تا زمانی که نتوانیم این دو عامل را ریشه کن کنیم همچنان این روند ادامه خواهد داشت.
لطفی با بیان اینکه دست اندرکاران بایستی فرایندی تعریف کنند که زمینه اشتغال جوانان فراهم شود و از طرفی ارتقای فرهنگی و اجتماعی بالا برود افزود: زیرا ممکن است از لحاظ اقتصادی فردی مشکل نداشته باشد اما از فرهنگی مشکلی داشته باشد که باعث می شود طلاق اتفاق بیفتد.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت و مجلس می توانند زیرساخت‌های اساسی زندگی را برای جوانان آماده کنند تا زمینه ازدواج به موقع اشتغال و ارتقای فرهنگی فراهم شود گفت: مستند در مسائل فرهنگی است هرچقدر دولتها ورود پیدا نکنند آن مسائل بهتر حل می شود
دولت ها با ورود به مسائل فرهنگی ساختارها را به هم می ریزند از این رو دولت باید زیرساخت ارتقای فرهنگی را فراهم کند نه اینکه فرهنگ سازی کنند زیرا فرهنگ را بایستی مردم به سازند.
لطفی خاطر نشان کرد: مجلس در بحث قانونگذاری باید قوانین را اصلاح کنند زیرا قوانین پر پیچ و خم باعث شده زیرساخت های اشتغال و اقتصادی خراب شود نمی‌خواهد مجلس قانونگذاری جدیدی در این زمینه داشته باشد.
با تاکید بر اینکه همچنان پیگیر اجرای قانون تسهیل ازدواج جوانان از سوی دولت هستیم، گفت: با وجود تصویب قانون مذکور در سال ۸۴ اما بعد از گذشت ۱۲ سال همچنان بلاتکلیف مانده و دولت تنها از این قانون به اجرای چند ماده در حوزه وام ازدواج اکتفا کرده این در حالی است که بانک‌ها به گونه ای در پرداخت وام ازدواج به زوجین تعلل می‌کنند که زوجین از اخذ آن پشیمان می‌شوند.
نصرالله پژمان‌فر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار نما در رابطه با عوامل روانی طلاق که موجب افزایش ۲۰ درصدی آن شده است اظهار داشت آن چیزی که در موضوع طلاق موثر است بخشی از آن به مسائل فرهنگی بر می گردد و نگاه های متفاوتی که افراد به این موضوع پیدا کردند.
وی با اشاره به اینکه متاسفانه باورهای غیر اسلامی و غیر ایرانی در خانه ها و خانواده ها رواج پیدا کرده است گفت: شرایط نگران کننده‌ای را در کشور شاهد هستیم دولت و مجلس کارهایی را می‌توانند در این زمینه انجام دهند.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه می ‌توانیم بسته های حمایتی برای مدیریت کردن عواملی که موجب طلاق می شود داشته باشیم ادامه داد: اگر عواملی که منجر به طلاق می شوند کاهش یابد طبیعتاً کاهش این عوامل منجر به پایداری زندگی در میان جوانان می‌شود.
پژمان‌فر با بیان اینکه مسئله جمعیت از تبعات طلاق است گفت:طلاق موجب چالش و بحران در زمینه فرزندآوری در کشور شده است. برای حل این مسئله در طرحی به عنوان طرح تعالی جمعیت که در آن به بحث ازدواج پایین آمدن سن ازدواج در میان جوانان و علل کاهش فرزندآوری پرداختیم کلیات این طرح در کمیسیون فرهنگی مجلس به تصویب رسیده است.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برای مدیریت طلاق قانون و حمایت دولت ضرورت دارد اما کافی نیست گفت: فرهنگ عمومی در این زمینه کاملاً موثر است البته با کنار هم قرار دادن این عوامل طبیعتا می‌توانیم هجمه های گسترده ای که نسبت به باورهای ایرانی و اسلامی شده است را مدیریت کنیم.

۱۳۹۶/۴/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...