نسخه چاپی

رئیس كمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با نما :

نود درصد كارگران در كشور قرارداد موقت هستند / 15 درصد دولت باید كوچك شود

عکس خبري - نود درصد کارگران در کشور قرارداد موقت هستند / 15 درصد دولت بايد کوچک شود

عبدالرضا عزیزی گفت: بسیاری امروز معتقدند قانون كار باعث بیكاری در جامعه شده است ما باید كاری كنیم كه اگر یك كار فرما عذر یك كارگر را خواست و او بیكار شد بیمه بیكاری مناسب به او تعلق بگیرد

عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نما درباره مهمترین اولویتهای کاری کمیسیون اجتماعی مجلس در سال دوم مجلس دهم گفت:
در اولین جلسه کمیسیون در سال دوم فعالیت ما روسای سه فراکسیون اصلی مجلس یعنی امید،مستقلین،ولایی را به کمیسیون دعوت کردیم،و این عزیزان در مورد مهمترین نیازها و برنامه های کمیسیون اجتماعی مجلس نظرخواهی کردیم.
اولین کاری که قرار شد در اولویت کمیسیون باشد قانون خدمات کشوری بود که قرار شد دولت را مکلف کنیم لایحه به مجلس بدهد اگر دولت امتناع کرد خود مجلس طرح در این خصوص ارائه دهد.
نماینده مردم شیروان درمجلس شورای اسلامی افزود :مسئله دوم درباره ادغام و انتزاع وزارتخانه ها بود که قرار شد با برگزاری جلسات کارشناسی در آینده تصمیم گیری شود ، موضوع سوم بحث مهم آسیب های اجتماعی بود که ما باید با تقویت نظارت بر اجرای قوانین در این حوزه نفش فعالتری از مجلس در این حوزه نشان دهیم این حوزه از مطالبات مهم رهبر انقلاب از مسئولان است باید نظارت بر دستگاه ها را در این حوزه ارتقا دهیم.
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس درباره نفش مجلس در تقویت اشتغال آفرینی در کشور گفت: بحث مهم آموزشگاه های فنی و حرفه ای مورد توجه کمیسیون اجتماعی است اینها یک لشگر عظیمی هستند ما با تقویت و بیمه کردن مربیان و مسئولین آموزشگاه های فنی و حرفه ای امیدوارم بتوانیم علاجی برای این لشگر بیکار در کشور پیدا کنیم باید شرایطی ایجاد شود تا افرادی که از این آموزشگاه ها با مدرک خارج می شوند.
بتوانند وام های خوداشتغالی دریافت کنند این موضوع مستلزم این است که مسئولان این آموزشگاه ها نگران آینده شغلی خودشان نباشند، افرادی در برخی ادارات در 15 جا عضو هیئت مدیره است پس این جوانی که فوق لیسانس و دکترا دارد چرا باید بیکار باشد.
عزیزی ادامه داد : موضوع مهم بعدی در مورد قانون کار است ،90 درصد کارگران در کشور قرارداد موقت هستند و از طرفی هم صنف کارفرمایان هم گلایه های دارند باید طوری برنامه ریزی کرد منویات دولت هم در این قانون رعایت شود بسیاری امروز معتقدند قانون کار باعث بیکاری در جامعه شده است ما باید کاری کنیم که اگر یک کار فرما عذر یک کارگر را خواست و او بیکار شد بیمه بیکاری مناسب به او تعلق بگیرد.
عزیزی تصریح کرد:در برنامه ششم ما دولت را مکلف کردیم 15 درصد دولت باید کوچک شود باید دولتی ها برنامه های خودشان را به مجلس ارائه دهند که چگونه دولت باید هرساله 3 درصد کوچک شود.
عزیزی درباره فساد اداری در کشور نیز خاطرنشان کرد : ما باید بپذیریم در ادارات ما فساد وجود دارد ،اگر فساد وجود نداشت اختلاس 8 هزار میلیاردی در صنوق ذخیره فرهنگیان اتفاق نمی افتاد یا 3 هزار میلیارد معروف رخ نمی داد ، ما در مجلس تصمیم گرفتیم و نظارت خود را از سازمانها و ارگانهای افزایش دهیم،ما بدنبال این هستیم نظارت بر ارگانهای زیر مجموعه کمیسیون اجتماعی مجلس را تقویت کنیم.
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس درباره حضور وزیر کار در کمیسیون اجتماعی مجلس برای پاسخ به سئوالات نمایندگان نیز گفت:اکثر سئوالات نمایندگان ملی و استانی بودند درباره بیکاری و حقوق کارگران آقای صباغیان از وزیر کار سئوال کردند ،درباره وضعیت مسکن مهر آقای داداشی از وزیر سئوال کردند ،آقای دلیگانی هم درباره اتباع خارجی که غیرقانونی در ایران کار می کنند سئوال کردند که وزیر پاسخ دادند و قرار شد درباره این موضوعات با وزیر کار جلساتی برگزار کنیم

۱۳۹۶/۴/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...