نسخه چاپی

پرواز بمب‌افكن‌های آمریكایی در نزدیكی مرز كره شمالی

جنگنده های راهبردی و استراتژیك آمریكا امروز (شنبه) در اقدامی نادر و با مشاركت جنگنده های كره جنوبی در نزدیكی مرز كره شمالی رزمایش نظامی برگزار كردند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، در این پرواز که به نوعی نمایش قدرت علیه کره شمالی محسوب می شود، پس از آن صورت می گیرد که این کشور به تازگی اقدام به شلیک یک فروند موشک بالستیک قاره پیما کرده است که به باور کارشناسان این کشور می تواند خاک آمریکا را مورد هدف قرار دهد.
ارتش آمریکا بر اساس اعلام خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، انجام این رزمایش را نشان دهنده تعهد واشنگتن به دو متحد دیرینه و منطقه ای خود یعنی کره جنوبی و ژاپن عنوان کرده است.
بر اساس اعلام منابع نظامی کره جنوبی، علاوه بر بمب افکن های استراتژیک و راهبردی «بی یک لانسر» آمریکا که از پایگاه هوایی این کشور در جزیره گوام به منطقه شبه جزیره کره آمده بودند، جنگنده های کره جنوبی نیز حضور داشتند.
همچنین اعلام شده که جنگنده های آمریکایی در بازگشت به پایگاه خود در جزیره گوآم، توسط دو بمب افکن «اف 2» ژاپنی بر فراز دریای شرقی چین همراهی شده اند.
وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرده است که تمرین هوایی این جنگنده ها در 80 کیلومتری جنوب مرز دو کره انجام شده و اهداف شبیه سازی شده توسط آنان مورد هدف قرار گرفته است.
این گزارش با اعلام اینکه چهار فروند جنگنده آمریکایی، کره ای و ژاپنی در این رزمایش حضور داشتند، انجام آن را پاسخی به آزمایش های موشکی متعدد پیونگ یانگ عنوان کرده است.
انجام این رزمایش در حالی صورت می گیرد که دو بمب افکن راهبردی آمریکا روز گذشته (جمعه) نیز بر فراز دریای جنوبی چین و در مجاورت جزایر مربوط به این کشور در این پهنه آبی به پرواز در آمده بودند.
این پرواز که به بهانه «حق عبور آزاد از مناطق مشترک بین‌المللی» صورت گرفت، به شدت چین را خشمگین کرد و این کشور را به واکنش واداشت.
شبه جزیره کره این روزها به دلیل آزمایش های موشکی کره شمالی، رزمایش های متعدد آمریکا با هم پیمانان منطقه ای خود و همچنین تهدید به اقدام متقابل واشنگتن علیه پیونگ یانگ به شدت بحرانی است.
در واکنش به این آزمایش، آمریکا ضمن اجرای مانورهای مشترک با کره جنوبی در خاک آن کشور، از جامعه جهانی بویژه روسیه و چین خواسته است تا فشار بیشتری بر کره شمالی وارد کنند.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تلویحا ادامه حمایت چین از کره شمالی را از عوامل مشوق آن کشور در ادامه برنامه موشکی و هسته‌ای قلمداد کرده و می گوید، پکن به جای وارد کردن فشار بیشتر بر کره شمالی، مبادلات تجاری خود با آن کشور را افزایش داده است.
چین این ادعا را رد کرده و می گوید که اطلاعات ارائه شده توسط آمریکا درباره اینکه تجارت چین با کره شمالی افزایش یافته، کاملا نادرست است.

۱۳۹۶/۴/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...