نسخه چاپی

آمار مصرف‎كنندگان موادمخدر در كشور

رئیس مركز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی كشور گفت: ۲ میلیون و ۸۰۸ هزار مصرف كننده مواد مخدر در كشور شناسایی شده است.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، فرید براتی سده ظهر امروز اظهار داشت: بحث مهارت‎ها باید در جامعه گسترش پیدا کند به صورتی که همه مردم باید به موضوع مهارت‎ها و اهمیت آن پی ببرند.

وی تصریح کرد: مردم هزینه زیادی برای آموزش فرزندان خود انجام می‎دهند اما به موضوع مهارت‎ها توجه کمتری می‌کنند.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور ادامه داد: اگر همه نهادها وارد عمل شوند و مردم در این زمینه توجهی کافی داشته باشند که مهارت ها برای یک زندگی سالم اهمیت دارد.

براتی با بیان اینکه گاهی تصور می‎شود که مهارت‎آموزی در برخی از موضوعات تنها به بهزیستی بازمی‎گردد، افزود: سازمان بهزیستی همواره در تلاش است که برای اقشار مختلف مردم جامعه برای مهارت‎ها در محیط آموزشی، کاری و در محیط های محلی و جامعه‎ای تلاش کند.

وی با بیان اینکه زنان سرپرست خانواده، معلولان و کودکان تحت پوشش بهزیستی نیاز به مهارت دارند و باید به آن توجه کنیم ، تاکید کرد: طرح شیوع شناسی اعتیاد در سازمان بهزیستی از 2 سال گذشته با همکاری موادمخدر دنبال کردیم و نتایج آن اعلام شده است.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور تاکید کرد: نتایج طرح شیوع شناسی اعتیاد بیانگر آن است که در کشور 4 میلیون و 400 هزار نفر مصرف کنندگان موادمخدر و افرادی که در طول عمر تجربه مصرف مواد مخدر را دارند، وجود دارد.

75 درصد کودکان کشور مورد تست غربالگری پیری و تنبلی چشم قرار گرفتند

براتی با بیان اینکه میزان مصرف کنندگان مواد مخذر 2 میلیون و808 هزار نفر اعلام شد، افزود: در سازمان بهزیستی پیشگیری از معلولیت‎ها را نیز دنبال می‎کنیم در سال‎های گذشه 75 درصد کودکان کشور را مورد تست غربالگری پیری چشم و تنبلی چشم قرار دهیم.

وی با بیان اینکه پیشگری از از اختلالات شنوایی از دیگر اقدمات غربالگری سازمان بهزیستی است، افزود: 23 درصد جامعه نیاز به یک مداخله روانشناختی دارند و در این مسیر نیز سازمان بهزیستی پرتلاش بوده است.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور با بیان اینکه یک هزار و 800 مرکز مشاوره در کشور دارد، افزود: کاهش طلاق را در برنامه ششم با همکاری این مراکز دنبال می‎کنیم و 100 هزار مداخله در کیس‎ها متقاضی طلاق در سال گذشته در این راستا انجام شد.

۱۳۹۶/۴/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...