نسخه چاپی

جیره بندی آب در برخی روستاهای آبادان

نماینده آبادان گفت: آب در برخی از روستاهای آبادان جیره بندی شده است و در كنار كیفیت پایین آب كشاورزی، مردم از آب شرب نیز در تابستان محرومند.

به گزارش نما ، عامر کعبی در گفت‌وگو با ایسنا، خاطرنشان کرد: آب شرب در روستاهای اروند کنار و بخش‌های حاشیه‌ای آبادان با قطعی کامل در برهه‌های مختلف همراه است و علاوه بر جیره بندی به بسیاری از روستاها با تانکر آبرسانی می شود.

وی افزود: در کنار این مشکل با توجه به فرسودگی سیستم انتقال آب در استان شاهد اتلاف منابع آبی هستیم. به طوریکه بخشی از سیستم توزیع و انتقال آب به دوران جنگ و پیش از آن برمی‌گردد. همچنین مشکل فاضلاب نیز همچنان در آبادان وجود دارد و 60 درصد از آبادان علیرغم اینکه معابر آنها برای فاضلاب حفاری شده اند منتظر اجرای طرح هستند و شهرداری نیز نمی تواند خیابان‌ها را آسفالت کند.

کعبی تصریح کرد: در تابستان آب کشاورزی در منطقه شور است و نخلستان‌های تشنه آبادان نیازمند توجه بیشتر مسئولین است و اگر این وضع ادامه یابد شوری بالای آب کشاورزی خسارات فراوانی را متوجه اقتصاد و کشاورزی منطقه می کند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: برق در منطقه آبادان شرایط نسبتا خوبی دارد اما مشکل بالا بودن تعرفه برق مصرفی همچنان مرتفع نشده است و با توجه به افزایش مصرف مردم استان خوزستان مجبور به پرداخت هزینه های بالا هستند. همچنین در شرایطی که گرمای هوا بین 51 تا 55 درجه بالای صفر است سیستم حمل و نقل عمومی مناسب سازی نشده و علیرغم مکاتبات فراوان با وزارت کشور هنوز اقدامی صورت نگرفته و تنها تلاش‌هایی اندک از سوی سازمان منطقه آزاد اروند برای ورود اتوبوس‌های کولردار انجام شده است.

۱۳۹۶/۴/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...