نسخه چاپی

رای جوانفكر قطعی است و باید به رای گردن نهاد

عکس خبري -راي جوانفکر قطعي است و بايد به راي گردن نهاد

به نظر می رسد دخالت در این پرونده ها باعث بدتر شدن شرایط خواهد شد چرا كه اگر بنا باشد هركس راجع به رایی نسبت به اطرافیان و دوستانش این شبه را در جامعه ایجاد كند كه قوه قضاییه نا عادلانه عمل می كند موجب بد بینی نسبت به این قوه می شود و آشفتگی اذهان را فراهم می كند.

به گزارش نما، محمدعلی پورمختار رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی نماینده بهار و کبودرآهنگ در گفت و گو با خبرنگار شفاف با اشاره به بازداشت جوانفکر گفت: قوه قضاییه بر اساس روند و با لحاظ جرمی که مرتکب شده رسیدگی لازم را انجام داده است و در مورد رایی که اتخاذ شده نظرخواهی انجام شده و قطعیت پیدا کرده است. لذا همه باید اجازه دهند که قوه قضاییه در جایگاه خود به عنوان قوه مستقل قرار بگیرد و بماند.

وی ادامه داد: به نظر می رسد دخالت در این پرونده ها باعث بدتر شدن شرایط خواهد شد چرا که اگر بنا باشد هرکس راجع به رایی نسبت به اطرافیان و دوستانش این شبه را در جامعه ایجاد کند که قوه قضاییه نا عادلانه عمل می کند موجب بد بینی نسبت به این قوه می شود و آشفتگی اذهان را فراهم می کند. بنابراین بهتر است که این اتفاقات نیفتد و همه گردن به آرای قوه قضاییه بنهیم وبه استقلال قوا که در قانون اساسی آماده توجه کنیم و اجازه دهیم در این شرایط خاص است بدون حاشیه و تنش پیش برود.

رییس کمیسیون اصل 90 در خصوص چرایی دفاع احمدی نژاد از جوانفکر، تصریح کرد: دلیل این امر را باید از خودشان پرسید اما می توان گفت ایشان احساس میکند که این رای عادلانه و منطبق بر عملکرد جوانفکر نیست. اما در هرصورت به نظر بنده فارق از آنکه هرکسی رایی یا قانونی را قبول داشته باشد یا خیر پس از آنکه رای قطعی شد و یا قانون مصوب و ابلاغ شد همه باید نسبت به آن گردن بنهند.

پورمختار در خصوص واکنش مجلس نسبت به این موضوع گفت: یک بخش حواشی سیاسی اقدامات است و مجلس در این خصوص توصیه می کند که این کار انجام نشود و اگر هم آنها احساس میکنند که برای مثال قوه قضاییه طرز کار نادرستی داشته است توصیه می کنم که این افراد به کمیسیون اصل 90 مراجعه کنند و مرجع رسیدگی به آن این کمیسیون است و می تواند رسیدگی کند و به این قضیه کمک کند.

وی اظهارداشت: ما مصوبه ای راجع به برخورد با یقه سفیدها نداشتیم اما ممنوع است که هرکسی از موقعیت خود در جهت اهدافش استفاده کند. این یک امر غیر قانونی است و لازم است که با این قضیه برخورد شود و اگر ما در این قضیه احساس کنیم که لازم است که ورود پیدا کند حتما این کار را انجام خواهیم داد.

۱۳۹۱/۷/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...