نسخه چاپی

اخاذی 160 میلیون ریالی به بهانه ازدواج

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان ایلام از شناسایی و دستگیری عامل تهدید و اخاذی یكی از شهروندان در شبكه های اجتماعی خبر داد.

به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ جمالی در این خصوص گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان و طرح شکایتی مبنی بر تهدید، اخاذی و هتک حیثیت در فضای مجازی از طرف شخصی ناشناس موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: بنا بر اظهارات شاکی، وی مدتی است در شبکه های اجتماعی با شخصی ناشناس آشنا شده و پس از جلب اعتماد و با فریب وی و وعده ازدواج اقدام به ارسال عکس‌های خانوادگی و خصوصی برای متهم کرده است.

این مقام انتظامی در ادامه اظهار کرد: به دلیل حساسیت موضوع بلافاصله موضوع در دستور کار مأمورین قرار گرفت و پس از بررسی کارشناسان این پلیس و به دست آوردن مستندات لازم و انجام اقدامات فنی و تخصصی متهم در کمترین زمان ممکن شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ جمالی افزود: متهم در اعترافات خود عنوان داشت با پرسه زنی در شبکه‌های اجتماعی و پیدا کردن دخترهای جوان با شگردهای مختلف و فریب و کسب جلب اعتماد آنان و پس از به دست آوردن اطلاعات شخصی و خصوصی اقدام به تهدید و اخاذی از آنان می‌کرد که در این مورد از شاکی مبلغ 160 میلیون ریال اخاذی کرده بود.

رئیس پلیس فتا ایلام با اشاره به پنهان بودن هویت‌ها در شبکه‌های اجتماعی عنوان کرد: کاربرانی که در فضای مجازی فعالیت می‌کنند از اعتماد به غریبه‌ها خودداری نموده و به هیچ وجه اطلاعات و تصاویر شخصی و خصوصی خود را از طریق شبکه‌های اجتماعی برای کسی ارسال نکنند.

سرهنگ جمالی در پایان خاطرنشان کرد: متهم پس از تکمیل پرونده متهم برای ادامه مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی گردید.

۱۳۹۶/۴/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...