نسخه چاپی

نابسامانی بازار ارز صرفاً اقتصادی نیست

عکس خبري -نابساماني بازار ارز صرفاً اقتصادي نيست

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینكه افزایش نرخ ارز فعلی در بازار تنها موضوع اقتصادی نیست، گفت: مسائل امنیتی، سیاسی و فرهنگی نیز در افزایش نرخ ارز دخیل هستند و متاسفانه متولیان مربوطه زیاد فعال نیستند.

به گزارش نمابه نقل از فارس، مهدی غضنفری در مصاحبه با رادیو بخشی از نابسامانی‌های اخیر ارز را موضوع امنیتی، سیاسی و فرهنگی عنوان کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در بخش مربوط به موضوع اقتصادی مرکز مبادلات ارزی راه‌اندازی شده و اگر سایر عامل‌های موثر سیاسی و امنیتی کنترل شوند این مرکز می‌تواند در کاهش نرخ ارز تاثیرگذار باشد.

وی افزود: از نهادهای امنیتی انتظار بیشتری برای کنترل سرشاخه‌ها و سرمنشاءهای ایجاد اختلال در بازار ارز داریم.

غضنفری تصریح کرد: علاوه بر آن دلال‌هایی که در بازار وجود دارند همواره به دنبال افزایش قیمت هستند چرا که در هر حالت برای آنها سودده خواهد بود و کسی نیست آنها را کنترل کند.

وزیر صنعت گفت: در حال حاضر دولت از ارز بانک مرکزی استفاده‌ای نکرده و تنها از ارزهای مربوط به پتروشیمی و صندوق توسعه ملی درصورت نیاز از ارز بانک مرکزی هم استفاده خواهد کرد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر نبود نظارت در بازار گفت: بیش از یک میلیون پرونده تعزیراتی در زمینه تخلفات بازار تشکیل شده است و طی ماه‌های گذشته نظارت بر بازار به شدت افزایش یافته است.

غضنفری ادامه داد: اما واقعیت این است کنترل بازار تنها با نظارت عملی نیست و باید بازار به صورت علمی اصلاح شود اما مفهوم آن این نیست که بازرسان تعزیرات ناامید شده‌اند.

۱۳۹۱/۷/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...