نسخه چاپی

تایید طرح جنجالی در دیدار محرمانه ناطق نوری با هاشمی

عکس خبري -تاييد طرح جنجالي در ديدار محرمانه ناطق نوري با هاشمي

یك روزنامه حامی هاشمی رفسنجانی، از دیدار خصوصی رئیس مجمع تشخیص مصلحت و آقای ناطق نوری خبر داده است.

به گزارش نمابه نقل ازافکار، آرمان روابط عمومی که همانند روزنامه جمهوری اسلامی معمولا اخبار نزدیک به خانواده آقای هاشمی رفسنجانی را منتشر می کند، در شماره امروز خود به پیشنهاد "دولت وحدت ملی" از سوی هاشمی اشاره کرده و نوشته است: "واژه دولت وحدت ملی را همه به نام علی اکبر ناطق نوری می شناسند. او بود که سوم شهریور ۸۷ در مصاحبه‌ای از طرح دولت وحدت ملی رونمایی کرد."

این طرح گرچه با ورود و تلاش علنی هاشمی و حتی برگزاری همایش ۳۰ سال قانون گذاری در مجلس شورای اسلامی -با حضور بسیاری از مسئولان سابق از جمله جمعی از افراطیون- برگزار شد اما با هوشیاری فعالان سیاسی ارزشی راه به جایی نبرد تا طراحان و قریب به اتفاق حامیان این طرح در جبهه سیاسی میرحسین موسوی شمشیر بزنند.

اکنون و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، دوباره طرح دولت وحدت ملی کلید خورده است؛ این بار اما از سوی آقای هاشمی رفسنجانی.

او چهار روز پیش این ایده را بار دیگر علنی کرد تا موج انتقادات از خود را بلندتر و پشت پرده این موضوع را برای ناظران سیاسی روشن تر کند؛ پشت پرده ای که روزنامه آرمان قطعه ای از آن را رو کرده است.

بر اساس خبر این روزنامه اصلاح طلب "تا پیش از این صحبت از کاندیداتوری احتمالی ناطق نوری برای این انتخابات زیاد بود، اما وی به صراحت این مساله را تکذیب کرد و اکنون خبر می‏رسد که خود او در دیدار اخیرش با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ضرورت حضور هاشمی رفسنجانی در فضای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مورد تاكید قرار گرفته است."

به نوشته این روزنامه "علی اکبر ناطق نوری در این دیدار خطاب به آیت‌الله گفته است: «من با نیروهای انقلاب، بازاری ها و روحانیت در تماس هستم. این نیروها از برخوردهایی كه با شما صورت می گیرد ابراز نگرانی می كنند.شما شفاف بیائید در صحنه و ما هم پشت شما هستیم». شنیده شده كه هاشمی رفسنجانی هم تاكید كرده كه وی بدون واهمه در صحنه یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری حضور خواهد یافت و بر این انتخابات تاثیر خواهد داشت."

گویا رویدادهای چند سال اخیر و انتقادات گسترده و تند و تیزی که به عملکرد سیاسی آقای هاشمی شده در عزم او برای آمدن به میدان خللی وارد نکرده است؛ حتی او همچنان بر این تصور است که می تواند "محور" طرح سیاسی خود قرار بگیرد.

بر اساس بویی که از این رویدادهای تامل برانگیز به مشام می رسد، به نظر می رسد آقای هاشمی انتظار دارد فعالان سیاسی گرد او حلقه زده و زیر علم "دولت وحدت ملی" سینه بزنند؛ انتظاری که بی شک متهمان فتنه ۸۸ از آن استقبال خواهند کرد. زیرا بهترین و کم دردسرترین راه بازگشت آنان به صحنه سیاسی به ساحل رساندن همین کشتی ترک خورده هاشمی است.

حال باید دید چه کسانی به ایده آقای هاشمی لبیک خواهند گفت و آیا فعالان و ناظران سیاسی اجازه به ثمر رسیدن این طرح چند وجهی و "تطهیرکننده فعالان فتنه" را خواهند داد یا این کشتی در گرداب انتقادات غرق خواهد شد.

۱۳۹۱/۷/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...